[PC] Tribes Universe

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
Japp. Virker som HiRez (Global Agenda) har kjøpt Tribes IP'en og mekker en slags tribe-planteside.
Bakgrunnen er at dem ville lage "warzones" til Global Agenda hvor man har f.eks 50v50, noe som spillerne lenge har mast om, men dem fant ut at det lar seg ikke gjøre både teknisk sett og balansemessig med mindre dem omskriver hele driten, og da kan de likesågodt lage et helt nytt spill fra grunnen av mens GA forblir en 10v10-greie.
Agurknyheter? Mulig, men jeg ble hype get.

* Three Tribes (factions)
* Full clan (agency) support
* First person view (third person for some vehicles)
* Full vehicle support (ground and air)
* Full persistent world with territory control (no instances)
* PvP focused
* Huge outdoor maps (about 10x the area of sonoran desert)
* Large scale fights (100+ players)
* Jetpacks, skiing, lots of weapons, etc
http://forum.globalagendagame.com/phpbb/viewtopic.php?f=153&t=27766
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Tribes 2 eide mens Vengeance eller hva det het var no dritt. Her virker det som de vil gjenta foremelen til 2 med moderne motor og permanente verdener så det kan jo bli dritbra.
Har ikke spilt GA, men det er etter sigende ok? Holdt vel på å dø samme skjebne som APB fordi det kosta penger å spille uten å tilby alt dillet til et ekte MMO?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3
Jeg spiller ennå GA etter at jeg kjøpte det for noen måneder siden, og det er helt okaj. Jeg står ennå på det at det er en TF2 med mmo-type karakterer og skills og dill, og ikke en planetside som mange forventer. Sånn suksessmessig så har jeg inntrykk at dem gjør det helt kurant, da dem regelmessig skryter av nye rekorder på samtidige påloggede brukere og slikt. I tillegg virker det som dem legger arbeid i oppdateringene siden patchene er rimelig saftige og regelmessige.

Tror dem droppa månedskostnadene etter første måneden. Nå til dags kjøper du bare spillet (20€ ellerno, enda mindre på zavvi og play) og har tilgang til alt innholdet i all evighet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#4
Necroer og samletråder jeg nå?

Noen milkshakecams av Ascend fra quakecon. Ascend er altsåda gratis-med-pengebutikk versjonen, mens Universe er mmo'en dem planlegger å lage seinere. Dem sa først at Ascend kommer til både PC og kakeboks360, men virker som dem sliter med å få det på konsoll pga gratisheten.

http://www.quartertothree.com/game-talk/showthread.php?t=65925
http://www.youtube.com/user/winterymint#p/a/u/1/uq5a_2UKW2w
http://www.youtube.com/user/winterymint#p/a/u/0/4zudE8oeOAw
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#5
Ser frem til å Tribese igjen, selv om jeg får litt kreft av f2p, "class"-aktige loadouts og hitscan-håndvåpen. Men når han catcher BIG AIR i den ene videoen...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Så, ja, jeg sikra meg nettopp en Tribes: Ascend-betanøkkel og det kan du også gjøre ved å klikke på noe stæsj på denne Facebook-sida. Det funker sånn at du må regge en Hi-Rez-konto hvis du ikke har det fra før av, skrible inn betanøkkelen din, og så laste ned en bælstygg launcher som også lar deg legge inn Global Agenda hvis du vil det. Så lastes spillet ned hvis du maser litt på launcheren (jeg måtte gå inn på Support eller Options eller hva det var, sjekke at spillet lå i lista, og så velge "Validate" to eller tre ganger før jeg hadde spillet med nyeste patch), og så starter du Tribes og det har noe som er noen få millimeter unna plagiat av Battle.net i Starcraft 2. Noe som så klart ikke er en dårlig ting. Testa bare aleine i første omgang, men det ser helt streit ut og veldig Tribes-y. Etter hva jeg forsto må du bare betale hvis du skal låse opp enkelte klasser tidligere eller vil ha powerups som gjør noe uvisst all den tid jeg ikke gadd å sjekke.

Edit: For å si litt om det så føles det fortsatt som John Goodman å skli ned et fjell, sprette opp i lufta og så jetpacke inn over noe faenskap som du bombarderer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Oi oi, ny patch til Ascend som erstatter hitscan-våpen med prosjektiler. Good times? Good times.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#8
Det er interresant med dette spillen hvordan den faller på en helt spesifikk generasjon. En som er oppvokst med konsollbabbyspill og ikke har særlig kjennskap til pc-skytere på 90tallet. Mye artig å se på kommentarer til tubbs og trailere.

Noen jeg så i dag bare ved å skumme over siste teaseren.
EpicZaw said: hmm looks ok, but fast paced shooter dont work on PC. i'll pass
It's like Halo...but for the hardcore.
gpolenik said: Looks like a better version of Halo for the pc damn it looks goood!
Apemaster said: Thank god not another military shooter. Although space marines are nearly just as tired and overused and this looks a lot like Halo
It doesn't look like they were making a vast, detailed world.. Or decent graphics for a PC game..
:ras: Can't tell if srs osv.
Synes synd på større (l:større enn indie) utviklere. Må være slitsomt å hele tiden måtte filtrere hva slags type feedback man skal ta til seg og hva man skal drite i.