Turrican til PS3

Terje

mostly harmless
#1
Game Informer har nettopp gjordt et intervju med Julian Eggebrecht, head honcho hos utvikleren Factor 5. De som har fulgt med vet at de har ikke gjordt stort annet enn å lage Star Wars spill til Nintendo de siste ti årene, men bestemte seg for å hoppe over til Sony denne generasjonen. Deres første PS3 spill Lair er rett rundt hjørnet, og intervjuet dreier seg om dette, Factor 5s grunner til å forlate Nintendo (og hvorfor de ikke gikk til Microsoft), Eggebrechts syn på PS3 og flere andre ting. Midt inni intervjuet slapp han imidlertid denne lille nyheten som bør være interessant for de litt eldre av oss:

SITAT
GI: You announced your first game for GameCube when it was still the Dolphin named Thornado. Is that project completely dead, or is it something that you still have in mind?

Eggebrecht: I should stop the tease about that. That’s completely dead. What we are thinking about is basically with the PS3 is going back to our old Turrican games, and basically, finally doing something like that but in 3D. That’s finally going through.

GI: The old Commodore crowd is going to be so happy to hear about that—that’s awesome.

Eggebrecht: Yeah (laughs).[/b]
Joda, jeg er happy jeg. :) Et nytt Turrican er absolutt interessant, selv om det nødvendigvis må bli et ganske annerledes spill enn klassikerne. Ser frem til å høre mer om dette.

På slutten nevner han også at de ønsker å slippe de gamle Turrican-spillene over PS3-nettverket. Sony prøver derimot å få utviklerne til å komme med nye nettverksbaserte produkter istedetfor å gjenutgi gamle titler, ifølge Eggebrecht. Men de har visst ikke sagt definitivt nei, utviklerne skal stå ganske fritt til å gjøre som de vil med nettverket (igjen ifølge Eggebrecht).

Intervjuet i sin helhet er igrunn anbefalt lesing. Eggebrecht hadde en del interessant å si.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
Å dæven. Jeg hadde aldri en commodore (jeg gikk fra texas instruments til amiga til 16-bit konsoller), men turrican II til amiga var vel en av mine favorittspill på den tiden. Jeg husker spesielt musikken.

Det tok ikke lang tid for å finne litt Turrican youtube.
 
#3
Kult, spilte mye Turrican på min Amiga 500 i sin tid. I likhet med Tomas husker jeg også spesielt musikken. Turrican i 3D høres spennende ut.

Hadde også vært noe om de kunne portet de gamle spillene til Live Arcade eller noe. Misunnelig på PS3-eierene. :)
 

Terje

mostly harmless
#4
SITAT
Å dæven. Jeg hadde aldri en commodore (jeg gikk fra texas instruments til amiga til 16-bit konsoller),[/b]
Åjoda, Amiga var Commodore det også. ;)

Helt enig at musikken, spesielt i Turrican 2, er eksepsjonell. Desidert et av mine favoritt-soundtrack. Chris Hülsbeck er virkelig en mester. :)

Men spillene i seg selv var jo også ekstremt gode. Og det er det som er det kule med at det er Factor 5 som vil utvikle et nytt, det var jo de som lagde originalene en gang i tiden. Så dette er ikke som de fleste andre gjenopplivninger av retro-titler, hvor et selskap har skaffet seg rettighetene til noe av et forlengst dødt selskap. Neida, tilogmed de fleste folkene som lagde originalene er jo å finne i stallen til Factor 5 fremdeles, så da er det jo meget sansynlig at det er de samme folkene som blir å lage et nytt. Så man bør kunne forvente noe av den samme kvaliteten de første hadde. :)