Uncharted 3 - Raiders of the Drake's Deception of Doom... Last Crusade.

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Høsten er her, så da reiser vi enda en Uncharted-tråd.

Så hva er egentlig nytt her. Sand. Noe mer? Sikkert ikke, men virkelig, trenger vi noe mer? Hva var i grunn feil med Among Thieves? Nei nettopp. Så her har vi altså sand i stedet for frodige jungler (eller kanskje i tillegg til frodige jungler, usikker), bittelittegranne bedre grafikk, littebittelittegranne bedre vannfysikk (klærna hans blir sikkert enda våtere, selv om håret hans forblir tørt (å, det hadde eid hvis håret ble våt)), et par nye våpen, forbedret nærkampsystem, en sprinteknapp... og en hel masse feit action setpieces!


Er det en aldri så liten homage til Raiders of the Lost Ark jeg ser på begynnelsen der?

Så joda, dette blir fett. Mitt eneste store problem med Uncharted 2 var at noen av kapitlene ikke passet inn med resten av spillet, som hele klatregreia i fjellene/tempelet som liksom var bygget av mennesker. Den biten stemte ikke med resten av spillet, som prøver veldig hardt å holde seg Hollywood-ish.

Naughty Dog har vel også det mest sofistikerte onlinesystemet på hele konsollfronten PS3-en som jeg selv vitnet under en liten betaspilling i sommer. Det var en hel masse greier med replays, facebook, twitter, yadayadayada, også kunne man kose seg med Behind The Scenes-snutter mens man ventet i lobbien.

Så for de dårlige nyhetene da: spillet kommer jo selvfølgelig i begynnelsen av november, rundt der Skyrim, BF3, MW3, osv osv også kommer ut. Så her gjelder det å prioritere riktig. Draudens råd er å skaffe Skyrim. Eventuelt stjel de andre spillene. Men vi får se.

Vi får se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Mitt tips er å vente til det blir billig. Har begge Uncharted-spillene, fortsatt ikke spilt ferdig noen av dem. Det er ikke det at spillene er så fantastisk dårlige, det er bare... meh. Historiene fenger meg ikke overhodet, action-greiene er så usigelig tamme sammenlignet med andre actionspill, og klatringa mangler friheten og finessen du har i Assassin's Creed (eller Prince of Persia, til dels). Uncharted 2 begynte dessuten med yeti-monstre som var ennå døllere å slåss mot enn menneskene, så der ga jeg faen i det spillet.
 
#3
Tsk... Uncharted serien er popkorn-æksjen på sitt beste. Blir nok dag 1 på meg, for det er på ingen måte en konkurrent til Skyrim - som også muligens blir dag 1. MW3 er ubrukelig piss, slik alle COD spillene noensinne har vært, men er nysgjerrig på BF3. Blir desverre å vente med, da jeg tror det kommer til å kreve et monster av en maskin. Skyrim blir nok ikke så ille, og antakelig kjører det bedre enn det The Witcher 2 gjorde.

Men det er mulig jeg går for en ny PS3 bundle med U3, hvis det dukker opp. Maskinen høres ut som et jævla F16 etter 10 minutter, usedvanlig støyende. Har ventet en stund på at den skal gå til helvete, men det virker som den nekter å dø.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
action-greiene er så usigelig tamme sammenlignet med andre actionspill
Nei nå.

Hva med convoyen oppi fjella hvor man skal hoppe fra bil til bil og kaste folk utafor stupet, eller når man monger rundt på toget? Sammenlignet med andre actionspill synes jeg virkelig Uncharted kan sakene sine.
 
#5
Nei, ikke vet jeg hva han sammenligner med, som er så ubeskrivelig bra at Uncharted sine actionscener blir "usigelig tamme".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Bulletstorm er ett eksempel. Skytinga i Uncharted føles som om man soser rundt med luftpistol, det er ikke noe vekt i våpenspillet, selv på Hard. Liker'e ikke. Greiene på toget (mulig jeg ikke har spilt såpass langt at jeg kom til den konvoien, husker det iallfall ikke) var da bare en korridorsekvens med pen utsikt og ikke akkurat noe å slenge gamla i veggen for.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Poenget er...?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Uncharted er et mye bedre Uncharted-spill enn Bulletstorm, for Uncharted er nemlig Uncharted og Bulletstorm er ikke Uncharted i det hele tatt. Sjakk og matt.
 
#10
Synes det bare var et litt pussig spill å sammenligne med. Kjøper ikke Uncharted for å få fantastisk våpenspill, men hvis du ikke er så hypp på alt det andre det har å by på, så deg om det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Du kjøper ikke et spill hvor ett av hovedmomentene er våpenspillet for å få fantastisk våpenspill? Deg om det.
 
#13
Det jeg digger mest med folk som forsvarer Uncharted er hvor like de er unger som forsvarer Modern Warfare.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Skytinga i Uncharted føles som om man soser rundt med luftpistol, det er ikke noe vekt i våpenspillet, selv på Hard.
Vet du? Jeg har bare spilt demoen til uncharted 2, men det var akkurat det jeg følte. Det var litt som dette. Du trykker på en knapp. En lyd som høres ut som et pistolskudd kommer, fienden blir enten truffet eller ikke, men det føles ikke som om DU faktisk skyter. litt vanskelig å forklare, men det er litt som å se en eller annen superrævva actionfilm hvor lyden på våpnene ikke stemmer helt så det virker fake, mens i de kule actionfilmene (og seff noen av de dårlige også) så er lyden på våpnene skikkelig tunge og harde. Det er det uncharted sliter med for min del. Skytinga virker ikke "ekte". Inne før noen påpeker for meg at det er et spill og ikke på ekte.
 
#16
Kanskje du kan peke til hvor jeg peker på deg i posten min? At du inspirerte innlegget er det derimot ingen tvil om.
 
#17
Paddle paddle

Synes det er latterlig med folk som må dra unger som forsvarer Modern Warfare og sånt inn i teite sammenligninger.

Nei, snakket ikke om deg, bare inspirert av posten din.
 
#18
Hva er du babler om? Altså, har du i det heletatt lest hva faen du skriver? Hver eneste post du kommer med i dette emnet butthurter du om at folk ikke mener det du mener om et drittspill. Men du forsvarer det ikke da, neida.

Edit: og ja, om det ikke var klart nok, så er det alle de samme argumentene byttet ut med gameplay som passer X istedenfor Y, derav kommentaren min. Denne spillen er som de andre spillene; ikke noe nytt, og relativt kjedelig.
 
#20
Butthurt? Snakk voksent da mann, du er ikke 14 er du vel? Jeg set ikke hvor jeg har oppført meg som du antyder. Jeg skrev at jeg likte spillet. Yeti skrev at han ikke gjorde det, og spurte (indirekte) hva han sammenlignet med. Synes det var en rar sammenligning, men aksepterte at han hadde en mening. Yeti synes hvist det var fryktelig dumt at jeg hadde en annen mening enn han, så han måtte jo rakke ned på min, men det er jo Yeti så det tar jeg ikke så tungt. Jeg skrev at han hadde ræva smak, for det er vel sånn humor man har på Spillegal? Solidariter skal man jo ikke ha noe av, så det er best å komme med barnslig kommentarer for å passe inn i "gjenget". Så kommer jo du da, med din kommentar hvor du tydeligvis er veldig stolt av deg selv som ikke liker barn som forsvarer Modern Warfare (ikke liker jeg MW selv heller, selv om det er irrelevant). En observasjon du tydeligvis har registrert ved å studere menneskets adferd i alle årene du har levd, som har først til at du er den vise mannen du er i dag.

Jeg liker Uncharted, jeg kommer til å kjøpe det så fort det kommer, har aldri brydd meg mindre om andre folk liker det eller ikke, men er gjerne nysgjerrig på hva folk ikke liker med det. Ofte også enig i observasjonene, som Yetis sine. Han setter tydeligvis skytinga og følelsen av den foran alt annet i Uncharted, det gjør ikke jeg. Det kan han få love til å mene, men han synes det tydeligvis er fryktelig dumt at jeg ikke mener det samme.

Men men, det er nok trollig, greit? Skal være forsiktig med å diskutere heretter - slikt kan man da ikke foreta seg på foraer.