US og EU DS

#1
Hvis jeg har europeisk DS og en kamerat har amerikansk. Kan vi da spille mot hverandre over det trådløse nettverket i DSene? Har hørt noe om at der kan være noen problemer der men er ikke sikker.

På forhånd takk.
 
#2
Jeg er veldig sikker på at DS-er fra forskjellige regioner fint kan spille sammen. På spillegals spilltreff var en del folk med DS, og noen av dem hadde US DS, mens andre hadde japansk DS. Det funket helt fint. Dessuten har en kamerat av meg japansk DS, og det funker helt fint å linke med han med min europeiske DS. Jeg er imidlertid ikke sikker på om spill fra forskjellige regioner kan linkes sammen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Det som er problemet er ikke DS-en, som er sonefri, men spillene som kan være JP, US eller EU. Mario64 overfører data til de andre DS-ene som skal spille, så der er det ikkeno stress. La oss i stedet ta Metroid-demoen som et eksempel, siden man må ha hver sin kopi av spillet. I dette tilfellet må spillene være av samme sone for å kunne spille sammen.


EDIT: drit i alt det jeg skrev og hiv dere på Yetipants sitt innlegg i stedet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
DS fra forskjellige regioner - ja. Spill fra forskjellige regioner - nei. Klart og greit svar. :)