Vår-oppdateringen til Xbox 360 er nå ute

#1
Da skal vår-oppdateringen til Xbox 360 dashbordet være ute! Til de som HD DVD spilleren, kommer det en oppdatering til denne også i løpet av den nærmeste tiden.

Noen av oppdateringene:

SITAT
* Windows Live Messenger Integration
* More detail in the "achievement unlocked" pop-up
* Enhanced family settings
* New Marketplace blade
* Enhancements to Xbox LIVE Arcade
* Ability to fast-forward, pause, and rewind video as it's being downloaded from Marketplace
* A setting for consoles to finish downloading content, before powering down[/b]
Offisiell pressemelding, med flere detaljer.

Noen som har lastet ned allerede? Hva synes folket?
 
#2
I'm on it!

Det gikk jo fort, kjipt at det fete halo themet mitt er besudlet nå da den ikke har et bilde for markedplace bladet, argh! Ellers så digget jeg at man endelig kunne se hvilket spill som stod i. Må teste ut de andre tingene.
 
#3
Jeg og Nicholas (og sikkert mange andre) kan i hvert fall ikke bruke MSN funksjonaliteten. :(

SITAT
You'll be able to sign into the Windows Live Messenger account that is tied to your Xbox LIVE account. So, whatever account you use to access Xbox.com is the one that'll work with your[/b]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Er det en trøst hvis jeg avslører at dere går glipp av ganske lite? Var ikke så fryktelig spennende å bruke MSN via Xbox-en, men kanskje det kommer noen nye funksjoner etter hvert, hva vet jeg.
 
#6
Siden MS ikke er så villige til å la oss bytte mail-adresse, så gjorde jeg rett og slett bare følgende:
- Åpnet Messenger på PCen, og logget meg på den mailadressen jeg vanligvis bruker til MSN.
- Gikk inn på "Kontakter" --> "Lagre direktemeldingskontakter"
- Logget ut, og logget inn med den mailadressen GamerTagen min er knyttet til (som jeg forøvrig aldri har brukt til MSN).
- Gikk inn på "Kontakter" --> "Importer direktemeldingskontakter"

Ellers så jobber MS med saken. Las akkurat dette på bloggen hans:

SITAT
Q: The email address assigned to my Xbox LIVE account is different to the email address I use on my PC for Windows LIVE messenger. Is there a way for me to still access my messenger account?
A: Not at this time. We are working on the ability to allow users to change the email address they originally used when signing up for Xbox Live. The feature will be available in an upcoming release.
[/b]
 
#7
Jeg fikk ikke bruke Msn messenger fordi jeg ikke er gammel nok. Måtte ha faren min sin "approval", og min far er i Xbox-land Nicholololas.
 
#8
WLM is not available from a WL child account. WTF?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Se innlegget over ditt, ZoDz. Faen i helvete.

Ellers, mye snop her i gården. Yeti, har du testa de nye VGA-farge-innstillingene ennå? Har hørt blandede meninger om det selv, men har ikke gidda å sjekke det ut ennå.
 
#10
Det betyr at du er mindre enn 18 år, og man må tydeligvis være over 18 for å bruke MSN på 360en. Det enda mer idiotiske er at dette skjer selv om du faktisk har fylt 18 siden du registrerte mail-adressen... Virker som at når man først har en child-account, kan ikke dette oppheves.

Edit: Nicholas snek seg mellom.
 
#11
SITAT(Nicholas @ 09.05.07, 19.13) 65217
Se innlegget over ditt, ZoDz. Faen i helvete.

Ellers, mye snop her i gården. Yeti, har du testa de nye VGA-farge-innstillingene ennå? Har hørt blandede meninger om det selv, men har ikke gidda å sjekke det ut ennå.
[/b]
Kanke du se å dra til helvete for engangs skyld. Begynner å bli drittlei arrogansen din.

Jeg så innelegget over og trodde man kunne få "godkjenning" til å bruke msn på 360'en i og med at han sa at han måtte ha approval for å kunne bruke det. Hvorfor i helvete er det 18 års grense? Noen som vet om detta blir fiksa?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Det er 18 års aldersgrense for at ikke Fox News skal lage reportasjer ala «Think your child is safe while playing his Xbox? Well, he could be talking to PEDOPHILES AND GETTING RAPED AND KILLED», som de gjorde når McDonalds åpnet trådløse nettverk for at folk skulle kunne spille DS mot hverandre og bruke Pictochat.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hvordan finne ut hvem som har orka å kaste et blikk på vilkårene for MSN Live Messenger og Xbox Live og ikke, steg 1...

Trønder-Zodd: Få farsan til å logge seg på Xbox-en din og administrer ungekontoen din, der kan han sette opp tillatelser. Er kronglete, men det er for at foreldre skal få hjelp til å kontrollere konsollbruken til ungene sine.
 
#14
Trondhjemzodd takk! Hehe. Takk skal du ha Yetti.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#15
Siden MSN på burken var så utrolig fantastisk at jeg mest sannsynelig aldri kommer til å bruke den igjen, hvordan skrur jeg av at den logger meg på hver gang jeg skrur på maksina? Jeg så litt i innstillingene, men fant ikke noe om det der. :(
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#17
Takk. :elsk:

Det var jo også et sted å plassere den muligheten. Ganske logisk, men fortsatt... :argh:
 
#18
Selv likte jeg MSN-funksjonen, og kommer nok til å like det bedre så fort jeg får tak i et USB-tastatur. Eller, jeg har et tastatur som ligger å slenger, men det har selvsagt PS/2 utgang. Har et adapter på vei i posten, så det fikser seg forhåpentligvis.

Noen som husker dette skjermbildet, og lurer på hvordan man får til å bla slik mellom samtalene?



For det første må du ha plugget i et USB-tastatur. Deretter kan du gjøre følgende:

SITAT
Going to sign in to Messenger:

* When you are not signed in to Messenger, pressing Windows + M will take you to the sign in screen.

Going to start a conversation:

* When you are signed in but don't have any open conversations, Windows + M will take you to the Messenger screen where you can start new conversations.
Note: if you have any open conversations, Windows + M will not take you to the Messenger screen. You'll have to bring up the Guide (Windows key) and navigate to Chat->Messenger Tab.

Going into overlay mode:

* When you have any open conversations, Windows + M will bring up the overlay over whatever you are doing. You can see the last few lines of a conversation and enter a message. This is a great way to exchange quick messages while watching a movie or playing a game!


Getting out of overlay mode:

* You can dismiss the overlay the same way you brought it up, with Windows + M.
Tip: you can always get to the Guide when an overlay is up, by pressing the Guide button on your controller or the Windows key. This will dismiss the overlay and bring up the Guide

Switching between conversations in overlay mode:

* You may have more than 1 open conversation. In that case, when you bring up the overlay, you can cycle between the conversations using Ctrl + -> (right arrow key).
Tip: if you are in the overlay, exchanging messages with contact1 and you get a new message from contact2, you'll see a blinking icon that will tell you that you should cycle to that conversation to see the new message![/b]