[Multi] Vampyr, eller Dr. Aculas Magiske Sugetur

Lodin

Der Waaaah
#1

Hva er dette, en ny tråd på SG kun dedikert til ett spill? Vel det er en åndelig oppfølger til Vampire Bloodlines og det er jo noe jeg digger. Har fulgt det siden de annonserte det for herrans mange år siden, men var særs skeptisk. Det kunne jo bli det neste Elex eller Agony. Men nei, det er for det meste jævla fett med noen problemer.

Det foregår ihvertfall i London rett etter første verdenskrig. Der driver legen Johnathan Reid å søker etter en kur for en pest som herjer i byen. Desverre blir han en natt på vei hjem nomma på.
Han våkner litt senere i en likhaug og kravler seg ut. Han sjangler litt omkring og så dukker søstera hans opp fordi hu leiter etter ham. Du vil ikke tro hva som skjer.
Etter litt mer spilling finner ihvertfall godeste John ut hva han er og hva som har skjedd så han setter seg to mål.
1. Finne ut hvem som nomma ham.
2. Fortsette å leite etter kuren.

Det sier seg selv at å måtte drepe folk for å overleve samtidig som du prøver å redde verden er litt vanskelig, men sånn går no dagan. Det gjør det i diverse horrible slumstrøk av London som ikke ble bedra før Tyskera bomba ting i neste krig. Ihvertfall farter man rundt å preiker med diverse NPCer. Disse kan man såklart når som helst nomme, men man er da ikke psykopat?
Spillets gimmick er at hvert strøk har en mengde kaos (sånn som Dishonoured) og jo fler folk du nommer jo høyere stiger det meteret. Når det blir for gæli slutter folk å stole på deg og fiender spawner.
Så hvorfor ikke bare være pasifist? Vel, ikke noe i spillet gir så mye XP som nomming. Og du trenger den XPen for det er fiender og bosser du må fighte.
Tidlig i spillet får du et tips om at "feeding makes the game easier, but at what cost?"
Jeg digger særlig det at når du snakker med folk masse og undersøker dem så øker det verdien deres. Samtidig får du vite mer om dem og du som spiller får ekstra dårlig samvittighet når du evt. nommer.

Men ja, dette høres jo fantastisk ut og det gjorde også Bloodlines da folk fikk tak på det. Begge disse spilla sin slåssing er litt røv. Her er det mye bedre, men fortsatt ganske janky. Det minner en del om Bloodborne hvor man ofte bruker machete eller så og pistol og det fungerer forsåvidt ålreit, men det er ikke det helt store. Første bossen jeg møtte måtte jeg prøve meg på noen ganger fordi jeg rett og slett ikke skjønte gimmicken.
Om ikke annet er slåssinga mot mooks når man begynner å få litt krefter fet. De har bøffa blood boil fra Bloodlines og det er fortsatt gloriøst når fiendene eksploderer av overkokt blod.

Ellers da? Grafikken er helt eeeh, men de spikrer Londons slum på den tida ganske perfekt. Ting skal jo være helt forjævlig og det ser sånn ut. Også er lydbildet veldig bra. Anthony Howell gjør som alltid en utmerket rolle som Johnathan og de andre like så. At musikken til tider minner om Silent Hill eier.

Så ja, dette er en bra spille og uten tvil min GOATSE for juni allerede.

Her er trailere, men pass opp for den første, den har grusom coverlåt. :ras:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Jesssss, fulgte med på dette spillet noen år tilbake nå, ante ikke hva som skjedde med det. Også er det jaggutattern meg plutselig her.

Definitivt noe for meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Ble litt i stuss da jeg leste hvor dårlig håndtert det med å spille som nice guy tydeligvis er, og at Dontnod tydeligvis ennå ikke har klart å snekre et dugandes kampsystem, men altså pokker heller jeg kjenner kløa. Synd at de har ramla i grøfta igjen, jeg elska konseptet bak Remember Me men de faens kampene var selve definisjonen på pliktløp.

Men ja, jeg skal jaggu teste Remember Me igjen og se om jeg hæler det bedre nå. Så blir det kanskje dette etter hvert.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Altså, kampsystemet er ikke direkte dårlig. Det er der og fungerer greit nok, men er ikke særlig artig. Dog gøy når man kiter en varulv over til en gruppe banditter og de starter å slåss for deg.