Velkommen

#1
Ja, her er jeg igjen. Skal ikke si så alt for mye om hvordan eller hvorfor, men heller litt om hvordan dette kommer til å påvirke forumoppholdet deres. Forhåpentligvis i høy grad.

Jeg og Endre er ikke helt fornøyde med hvordan saker og ting er her i forumet, skjønner dere. Hele forumet har stagnert litt, virker det som for oss. Sjelden finner vi drivende og engasjerte diskusjoner om noe som helst. Miljøet er ikke så Disney-ish som man kanskje kunne håpe. Dessuten er det forståelig at man kanskje blir litt lei av å være blant de dønn samme fjesene hele tiden. Spillegal trenger kanskje litt nytt blod. For at nye medlemmer skal ville bruke lenger tid på dette stedet, må vi kanskje være litt mer velkomne. Det er liksom ikke så jævla gildt å få: «Du skrev i feil forum, din seksuelt misbrukte nisse! Sier litt om hvor du er i livet!» slengt i trynet etter den første posten sin. Ja, vi må faktisk løse opp det sammenknytta miljøet vi har.

Ellers har vi alltid som formål å forbedre foruminndelingen. Forandringene vi har gjort denne gang er blant de større forandringene vi har gjort på lenge. Vi har fjernet og lagt til en rekke seksjoner. Forandringene burde være innlysende og godt beskrevet.

Hva som også er nytt er vår storsatsning (egentlig ikke…): Spesielle seksjoner. Dette er altså bare en ny måte å inndele Rollespill-seksjonen og slikt. Deriblant finner vi en helt ny kategori, nemlig Bord- og Kortspill. Den har vært ønsket en stund, så nå kan dere endelig diskutere Magic, D&D, Ludo, Poker og bondesjakk sammen med andre entusiaster. En annen ny seksjon er en dedikert til quiz og trivia, samt andre typer aktivitetsemner. Den har fått den fengende tittelen: Trivia- og aktivitetsseksjon. Det er altså en seksjon som alltid er full av liv, noe som kan være greit da vi som stadig henger på dette forum av denne typen kanskje ikke har opplevd så sabla mye liv og røre. Neida.

Videre vil dere oppdage at generelt rundt spilling kategorien har fått seg en liten ansiktsløftning. Seksjonene der har fått litt «sprø» navn som «gjesteomtaler» og «gjesteartikler». Jeg forstår hvor skremmende dette må være for dere, så jeg må bare be dere om å prøve og henge med i svingene. Legg også merke til at spillseksjonen også har fått noen nye og nesten like migrenefremkallende titler. De er nå oppført etter konsollprodusent, for å gjøre det hele litt mer tidløst og samtidig fjerne den lille nyttigheten vi hadde av retro- og nestegenerasjon-seksjonen.

For å avslutte denne grove gjennomgangen av foruminndelingen, kan jeg nevne at layouten er ny. De forskjellige seksjonene er nå delt opp på rad, loddrett, for å øke oversikteligheten og brukervennligheten.

Den, for mange av dere, kjipeste forandringen er Lista. Vi har nå en liste hvor forumets medlemmer kan bli oppført på en negativ, eller positiv del av en skala. Hvor de plasseres, avhenger av hvorvidt de utmerker seg positivt eller negativt. Er du for eksempel en aktiv person som klarer å engasjere andre positivt, er det god mulighet for at du havner på den positive enden av lista. Går du rundt og ytrer korte meninger med en negativ holdning sier det seg selv hvor du havner ... Tro ikke at listen kun er for syns skyld. En slags digital gapestokk uten videre konsekvenser enn å annonsere at dere har oppført dere som kuer med internettilgang. Nei, ligger du i den laveste enden av lista, kan du risikere anmerkninger og det som verre er.

Dette var vel stort sett de viktigste forandringene. En litt mer komplett liste av dem følger nedenfor. Ellers håper jeg og Endre at dere stiller dere positive til forandringene. Men for all del, skrik gjerne ut om dere synes dette lukter brokkoli lang vei, uten at vi kan garantere å bry oss om hva dere har å si om saken.




Hva som er nytt:


Nytt/oppgradert forum: Forumet er oppgradert med flere nye funksjoner samt at det lastes en del raskere.

Trivia- og aktivitetsseksjon: Her kan dere starte og delta i alle former for kunnskaps- og listeemner. Det vil også bli holdt aktiviteter og konkurranser her.

Bord- og kortspillseksjon: Her diskuterer alle pen-and-paper rollespill, kortspill, brettspill, terningspill og alle former for ikke-digitale-spill som kan tenkes.

Layout: Seksjonene er endret, inndelingen likeså. Det hele for å øke oversikteligheten for både nye og gamle brukere.

Respekt-listen: Brukerne kan havne på en positiv eller negativ ende av denne skalaen, alt etter hvordan de oppfører seg.

Endring i reglene: 100-post grensen er for eksempel borte.

Nye moderatorer: Houseman, Lurtz, Endre og meg selv er forumets moderatorer.

Seksjoner er fjernet: Vi har fjernet Håndholdt, Retro, Nestegenerasjon. Enten fordi det nye oppsettet gjør dem ubrukelige, eller fordi de var lite aktive.

Flere ting vil bli forandret til det bedre etter hvert: Ja, følg med her ...
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#2
Fint tiltak, nå er det bare forumets horrible design som gjør at man må scrolle opp og ned for å se etter nye posts (nei, det er ikke krise). Fint med egen trivia seksjon. Hvor er ubrukelig spam seksjonen? Why not? After all these... years? Det er brukelig, morsomt og det skader absolutt ingen. Bortsett fra de som liker hjernedød morro.

Men en ting stikker seg ut som en sår nål i øyet;

Respekt-listen? Hvilket formål tjener den? Og hva beregnes som "god" og "dårlig" oppførsel? Hvem velger det? Sklir det ikke fort ut i trynefaktor-listen?

meh!
 
#3
Respektlista er som nevnt en liste som jeg og Endre skal arrangere og håndtere. Vi gjør med den brukerne oppmerksomme på hva som er god og dårlig oppførsel, samt hvem så må endre seg. Disse velges altså ut uavhengig av nick og sosial status her på forumet. Mye av ideen vår er å endre alle slike status-assosiasjoner mange har. Håper også den kan bidra til å endre den negative holdningen så mange her inne har.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#4
Veldig fint arbeid. Endelig en oppdatering som har noe for seg. 100 post-grensa synes jeg dog skal fortsette å gjelde.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Hva skal vi si til dette da? :ehm...:
Neida, veldig fint og oversiktlig. Kanskje litt vel mange underforum, men det retter seg vel til etter behov.
Vet ikke helt om den gapestokkgreia vil gjøre forholdene her særlig mye hyggeligere, men men.
 
#7
Syntes det ble mer oversiktelig nå ja. Grattis med bra utført arbeid. Og jeg ser frem til seriøse moderatorer :)
 
#8
Alex er plan 9? Eller tar jeg feil?
 
#10
Forumets hovedside var rotete. Og hva er greia med trynefaktor?
 
#11
Når man trykker seg inn på siny, nintendo, microsoft osv. sekjsonene står det feil tittel over alt. I Sony står det for eksempel PS2.

Og jeg likte forumet designet bedre før, men det får bare være.

Gleder meg til å se om det blir noen forandringer.
 
#12
Ser ut til at de fleste deler av forumet får seg en ansiktsløftning nå. Det tror jeg kan bli bra. Tror også at gapestokk-greia kan få folk til å tenke litt over hva de skriver osv., så det kan fungere positivt. Jeg er relativt ny her, så har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt.

Men, jeg vil si én ting: Velkomsten jeg fikk på dette forumet er det hyggeligste jeg har vært borti tror jeg (det skal nevnes at jeg postet i rett forum :p). Trengte litt hjelp med et par ting, fikk svar på dagen, og ordnet det kjempefort.

Bare så folk ikke tror at enhver Johan Nybygger blir anal-probed, gnagd på, og så ignorert :)

Ellers ser jeg frem til forandringene, tror det kan sitte der det skal.
 
#13
Tja, må ærlig talt innrømme at jeg likte den forrige foruminndeligen bedre. Synes det blir alt for mye på forumets forside nå. Men ja, det er nok lettere for nybegynnere å navigere med den nye foruminndelingen, så vi får håpe at det resulterer i færre feilplasserte emner. Uansett synes jeg bare det er deilig å se at det skjer noen forandringer her på forumet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
Ja, her er jeg igjen. Skal ikke si så alt for mye om hvordan eller hvorfor (…)
[/b]
Jeg vil gjerne vite hvorfor, iom at du ble nærmest kjeppjaget fra posisjonen sist gang.

Ellers påvirker ikke foruminndelingen meg nevneverdig, jeg bruker for det meste 'View New Posts'-funksjonen. Og a propos det, hvordan går det med den norske språkpakken? Fri for bugs nå?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#15
Stusset litt over det jeg og Thinaran, lord brownose på gang? Eller har man lært av sine feil?
Men, jeg vil si én ting: Velkomsten jeg fikk på dette forumet er det hyggeligste jeg har vært borti tror jeg (det skal nevnes at jeg postet i rett forum :p). Trengte litt hjelp med et par ting, fikk svar på dagen, og ordnet det kjempefort.
[/b]
You are indeed one of the very few.

Dessuten har ingen svart meg på spørsmålet mitt, og ja, det er bedre å ha en seksjon dit man flytter emner enn å stenge de. Og det er IKKE vanskelig å lage det.
 
#16
Lurer på hvor man finer denne gapestokken jeg og. Også lurer jeg på det samme som Thinaran ...

De nye seksjonene gjør meg ikke noe, men jeg har på følelsen at mange tråder kommer til å bli plassert i helt feil delfora nå som vi har så mange. Synes også det bli litt uoversiktelig. Må scrolle nedover for å se alle kategoriene, men det er ikke så ille at jeg ikke venner meg til det etter en liten stund, tenker jeg.
 
#17
Uggg... :svette: Er det nødvendig å ha så mye på forsiden, synes det hele ble ganske uoversiktlig...


EDIT: når ble avataren min så rar??
 
#18
Havner jeg i "spesialgruppe" igjen fordi planni spyr av ca. alt jeg har skrevet her på forumet, eller?

Wooohooo!

:ler:
 
#19
Sikkert ikke riktig plass å poengtere dette, men jeg blir fortsatt logget ut etter hver gang jeg lukker browseren. Fiks kthnx!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Whoo. Velkommen... til BIZARRO-SPILLEGAL.
Uansett, ja. Blir sikkert bra. Alex har vel endret seg litt siden sist han satt med tømmene, så lykke til din gamle pirat. :kos: