Vi spiller Gears Of War TO.

#1
Ja, dere vet hva dette er.


GT: Ultra Hazen. Smekk inn.

Kommer til å spille GoW2 de neste par åra av å på antar jeg.

Hvem er med?
 
#3
Kommer til å spille 1'ern ganske tett i jula, har ikke så mye annet på planen når jeg er på familiebesøk.
Har GoW2 så lægg me te da schø! :p (nei jeg er ikke en trønder...)
 
#4
Jeg må spørre: Er det mange som spiller Gears of War 2? Noen som har en fersk måling av hva som spilles på Xbox Live disse dager? Etter lista på denne siden

http://arstechnica.com/gaming/news/2009/02/mature-games-dominate-most-popular-xbox-360-downloads.ars

å dømme er Halo 3 mest spilt, så det nye COD etterfulgt av COD: MW. Hvor er Gears of War 2? På min venneliste, som er fylt til randen av spillere jeg møtte og ble kjent med da Gears of War ble spilt mest, spiller ikke flertallet GeOW2. Jeg skal prøve så godt jeg kan å forklare problemet til GeOW2 slik jeg ser det:
Tempoet i multiplayeren er senket ned. Stopping power gjør at kampene ikke går raskt. Om dette er bra eller dårlig kan være opp til hver enkelt å dømme, men min erfaring med multiplayeren da jeg prøvde den ut i toern var at alle stod og gjemte seg i frykt for å bli stoppet da de stormet fremover. I tillegg føles grafikken som en oppshinet, pyntet-på utgave av Gears of War. Jeg synes det føles feil. I tillegg henger du deg opp i det meste, det føles tungvint og brysomt å løpe fremover eller hoppe opp på kanter/rulle ned. Jeg synes gameplayet og tempoet kunne vært skrudd opp (snakker kun om multiplayeren her). Eneste ordet jeg kan komme på nå er at flowen i multiplayeren ikke er tilstede som i enern.

Nå kan det være at det er lenge siden jeg spilte GOW2, men slik jeg husker det led det kraftig av connectionproblemer. Amerikanerne var uslåelige selv med kjernen av GOW-spillerne som hadde ventet lenge og spilt GOW for å varme opp til oppfølgeren. Det føltes rett og slett slik det føles når du spiller mot en gjeng amerikanere som har best connection og dermed alltid ser ting et sekund raskere enn deg. Dvs. jeg kan skyte på en amerikaner og bli drept, deretter se på killcamet at jeg aldri åpnet ild. Slik føltes GOW2 da jeg spilte det en liten stund på MP, bare værre.

Det jeg lurer på er hvordan GOW2 er nå og hvor mange her som foretrekke det fremfor Halo 3 og COD 4 & 5.
 

K999

Keystone State Of Mind
#5
2 uker siden:

Xbox 360 Top Live Titles (based on UU’s)
1 Call of Duty: WaW
2 Halo 3
3 Call of Duty 4
4 Gears of War 2
5 GTA IV
6 Left 4 Dead
7 STREET FIGHTER IV
8 FIFA 09
9 Halo Wars Demo
10 Guitar Hero World Tour
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#6
Såvidt jeg husker leste jeg nylig at Halo 3 nettopp rundet game nr. 1 000 000 000, så den har definitivt beholdt glansen sin ganske lenge. Nå har jo jeg ikke Xbox, men fra en utenforståendes perspektiv må jeg si at jeg har hørt mye mindre om GeoW 2 etter at det kom ut enn jeg hørte om GeoW 1, så det er nok noe i dine mistanker.
 
#7
Gears of War 2 ble var veldig plaget av ekstremt lang matchmaking i starten pluss at det har langt mer konkurranse med Halo på konsollen og siden CoD4 solgte så vanvittig bra. Alt dette i tillegg til at det i konkurranse-delen av multiplayeren er ekstremt lite nybegynner-vennelig så er det ikke veldig rart at det ikke ble like popp online som eneren var. Gears of War 1 var det første spillet som ble spilt mer enn Halo 2 på Xbox Live, så vidt jeg hugser.
 
#9
Det er vel som Halo 3, det avhenger mye av skill. Du kan ikke gå inn i en multiplayercamp og eie folk som har over tjue dagers erfaring med aktiv online-spilling. Jeg har det i Call of Duty 4, men det hender jeg blir eid hardt av folk som nettopp har begynt. Det er pga. i COD går det kun på hvem som aimer raskest og mest presist. I Halo 3 og Gears of War 2 må en vite litt grunnleggende ting rundt våpen og hvordan man mest effektivt skal drepe fienden.

Du har vel selv sett hvordan erfarne spillere beveger seg rundt, Scary? Det går ganske raskt, i begynnelsen på GoW ble jeg letteid.
 
#10
Nå har jeg ikke spilt GoW2, men spilte gow1 en god del og det var ikke noe særlig å komme inn der med det samme heller (mener jeg på), tar jo litt tid å bli vant med banene, taktikkene og hvor saker og ting er.
Og det spørs også hvor gammelt spillet er litt, hvis det er litt gammelt og de aller fleste newbs'an har forvinnet og man sitter bare igjen med de hardcore folkan, som er jævlig god i spillet så sier det selv at det blir vanskeligere å komme inn i det.

Men som jeg ser det er det en nybegynner periode i alle spill, der man setter seg inn i saker og ting. Tar bare litt forskjellig tid i de forskjellige spillene.
 
#11
Jeu. Da jeg prøvde å spille Gears online for første gang et og et halvt år etter at det kom ut var de folka som spilte så utrolig gode at jeg ikke hadde sjans til å prestere noe som helst. Det hjelper ikke å være å være god i single-playeren, for så vidt jeg kunne se så er de gjeldende spillestilene helt anderledes online.

Revan: Uenig i det du sier om Call of Duty. Det som virkelig gjør deg god er hvor flink du er til å sammarbeide og forutse. Man må kunne tolke all informasjonen spillet gir deg fra HUDen til lyd, og derav forutse hvor det er sannsynelig at det vil være fiender. Hvis man deretter kan dele denne informasjonen med laget/lagkamerater og ta gode avgjørelser med dem vil reflekser og hvor god man er til å sikte bli mye mindre viktig. Alt er selvsagt veldig avhengi av hvilke moduser man spiller og hvem man spiller mot, men poenget mitt er vel at hvis du koker ned hva som gjør deg god i CoD til sikting og reflekser alene så har du misforstått spillet :p

Fun fact: Jeg ble utrolig mye bedre i online-delen av spillet etter å ha spilt mot løytnanten min, hvorpå han sa meg nøyaktig hva jeg gjorde feil og hvordan jeg skulle gjøre det anderledes. Det er skummelt hvor gjeldende virkelige taktikker kan være i det spillet.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#12
Men som jeg ser det er det en nybegynner periode i alle spill, der man setter seg inn i saker og ting. Tar bare litt forskjellig tid i de forskjellige spillene.
Jeg hadde redigert inn akkurat dette, vel jeg trodde jeg hadde gjort det...

Uansett mener nå jeg at det ikke er noe værre å komme seg inn i Gears enn det er å komme seg inn i Halo eller Killzone. De som har spilt lenge vil som regel knuse nye folk lett da nye folk ikke vet hvordan kartene ser ut og hvilke taktikker som funker mot forskjellige folk. Nå vet jeg ikke om de har ødelagt Gears 2 ved å gjøre det til det samme som Gears 1, men jeg hadde ikke så store problemer meg inn i Gears 2 selv om det var en del som var "nytt".
 
#13
Jeu. Da jeg prøvde å spille Gears online for første gang et og et halvt år etter at det kom ut var de folka som spilte så utrolig gode at jeg ikke hadde sjans til å prestere noe som helst. Det hjelper ikke å være å være god i single-playeren, for så vidt jeg kunne se så er de gjeldende spillestilene helt anderledes online.

Revan: Uenig i det du sier om Call of Duty. Det som virkelig gjør deg god er hvor flink du er til å sammarbeide og forutse. Man må kunne tolke all informasjonen spillet gir deg fra HUDen til lyd, og derav forutse hvor det er sannsynelig at det vil være fiender. Hvis man deretter kan dele denne informasjonen med laget/lagkamerater og ta gode avgjørelser med dem vil reflekser og hvor god man er til å sikte bli mye mindre viktig. Alt er selvsagt veldig avhengi av hvilke moduser man spiller og hvem man spiller mot, men poenget mitt er vel at hvis du koker ned hva som gjør deg god i CoD til sikting og reflekser alene så har du misforstått spillet :p

Fun fact: Jeg ble utrolig mye bedre i online-delen av spillet etter å ha spilt mot løytnanten min, hvorpå han sa meg nøyaktig hva jeg gjorde feil og hvordan jeg skulle gjøre det anderledes. Det er skummelt hvor gjeldende virkelige taktikker kan være i det spillet.
Jeg burde kanskje nevnt at jeg snakket om spillmekanikken alene og tok utgangspunkt i hva jeg spiller, nemlig free for all. Uansett, spillets tempo er så høyt, spawning skjer hele tiden så det du sier høres bedre ut enn du sier. Nå vet ikke jeg om du spiller sammen med fem andre nordmenn eller folk du kjenner og snakker med, men jeg vet at det er vanskelig selv når du gjør det å koordinere. Spilte sammen med en gjeng briter, vi snakket ikke om fiendenes posisjon annet enn når vi spilte Sabotage og HQ, hvor fiendene kom fra. COD4 er ikke et spill som Halo 3 og GeOW2 nettopp pga at en tåler så lite. Hvor presist du skyter i forhold til motstanderen har alt å si i dette spillet. Det er min mening.
 
#14
men hvis man kordinerer litt så vil det gå bedre for laget uansett... hvis man skriker ut hvor fiendene kommer fra så man ikke står midt i veien når de kommer, eller springer inn i et bakhold eller noe sånt.

man kan eie ganske så kraftig hvis man har komikasjonen i orden.
og jeg snakker om cod4 å... jeg spiller kun hardcore team deathmatch, så det er mer enn å kun være rask på avtrekkeren.
 
#15
Revan: Hvis du kun spiller free for all er det ikke så fryktelig rart at sammarbeid ikke er det viktigste, eh? Og hvis du virkelig tror sikting har ALT å si så er du bare fryktelig dårlig til å annalysere hva du faktisk gjør (for jeg vet du er god i spillet).
 
#16
Hvis det har kommet frem at jeg er en idiot som kun tror det hjelper å stå i ro og sikte mest presist eller reagere raskest så beklager jeg, da er jeg virkelig en idiot.

Når jeg spiller er det selvsagt flere ting som er med på å definere hvordan spillet er. Det å kjenne alle mapsa, vite hvilke våpen som fungerer med hvilke perks og hvilke fordeler du kan få, flanke fienden, bruke radaren til å forutse hvor fiendene kommer til å være, hvor jeg løper hvis jeg har en fiende i ryggen... hvor fienden vanligvis gjemmer seg. Generelle ting du opparbeider deg og perfeksjonerer i løpet av flere titalls dager med spilling. Det sier seg jo selv at det ikke kun gå på siktig.

I teamspill er selvsagt kommunikasjon svært viktig.
 
#17
Aight, da er vi enige. Du får la være å komme med så bestemte utsagn om du vil at folk ikke skal komme å pirke deg på hælen, så skal jeg ta det med en klype salt om du kommer med et såpass absolutt utsagn igjen :p