Wallace & Gromit's Grand Adventures [PC, 360]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess, ingen ringere enn Telltale Games (som står bak det ennå uutgitte Strong Bad-spillet og Sam & Max-episodene) driver og mekker pek-og-klikk-spill basert på Wallace & Gromit.

Disse kara, ja. Leste på Sagbladet at spillet kom til å følge stemningen og atmosfæren fra de originale filmene, i motsetning til tidligere spill som har vært noe action-plattformstyr. Veit ikke med dere, men jeg synes dette høres meget bra ut. Er ikke så mye info ute ennå, men Telltale lover mer detaljer førstkommende mandag.

Lodin

Der Waaaah
Dette kommer til å eie. Nå blir det bare spennende å se åssen grafikken blir i forhold til orginalutgaven.

I andre nyheter er det klart for forhåndsbestilling av S&M sesong 2 DVDene. De av oss som har dem fra før får den fysiske plata med ekstra godiser for prisen av porto.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Min er allerede bestilt, men i motsetning til deg gadd ikke jeg å tenke på andre enn meg selv da det tilbudet kom deisende ned i epostkassa. :p

Lodin

Der Waaaah
Her er sånn liten trailer sak. Prerendra da, men det ser umåtelig ut som leireutgaven. Så får vi håpe selve spillet og blir bra utseendes.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
S&M Sesong2-dvd er allerede på vei i posten. Jeg tror jeg også var temmelig egoist, jeg er bare ikke helt sikker på hva du sikter til, Yetipants.

Wallace & Gromit liggert nært hjertet, så episoder fra Telltale Games er virkelig ikke å forakte, spesielt ikke etter hva de gjorde med S&M-serien.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mente det at Lodin var kompis nok til å fortelle andre om det. :p

Men ja, har mye til overs for Wallace & Gromit her også, DVD-ene med de tre første filmene og Creature Comforts har gått noen runder i DVD-spilleren kan du si. Traileren til spillet så ut som om den kunne vært henta fra de første filmene - nesten - så dette her spår jeg blir kos. ^^

Lodin

Der Waaaah
Ok, nå skjer det ting her. Første episode av fire slippes tirsdag neste uke, altså den 24 mars. Dette er da ikke bare til PC, men og 360 må vite.
Vil tippe episodene vil ligge på sedvanlige 800 funbux til 360 og litt billigere til PC hvis man bestiller hele pakka rett fra Telltale. Det fordi det blir i dollars. forhåndskjøper man før tirsdag får man alt sammen til hyggelige 26 dollars.

Til PC kom det forøvrig demo i går og den har jeg akkurat kjørt gjennom. Denne gangen skal Wallace prøve seg som birøkter. I kjellern. Med kjempebier. I demoen skal man lure nabodama til å gå fra blomstene sine så man kan låne noen og fore biene.
Dette var ikke helt på høyde med orginalutgaven. Animasjonen, særlig for prating er ikke akkurat glatt og stemmeskuespillet er så som så. Misstenker at det ikke er orginale Wallace vi hører her. Kontrollen er heller ikke optimal til PC. Man går med WASD eller piler og det er opplagt at det er ment for gamepad.
Alikevel beholder det nok av sjarmen til at jeg har kjøpt hele pakka og gleder meg til tirsdag. Tipper Telltale vet hva de driver med. ^^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen jeg også, og selv om jeg er fan av både Wallace & Gromit og Telltales andre spill syntes jeg ikke helt det ga mersmak. For det første er det ikke Peter Sallis som er stemmen til Wallace, for det andre syntes jeg det tekniske ikke var på høyde med det Telltale har levert før. Var flere animasjonsbugs, grafikken var ikke så vanvittig imponerende at det gjorde noe oooog kontrollsystemet var ikke en ubetinga suksess akkurat. Manus var en nedtur fra Strong Bad-spillene også. Tenker jeg venter og ser litt med akkurat denna serien. :/