Warhammer 40.000 MMO annonsert!

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
THQ har visst skaffet seg rettighetene til å publisere en WH40k MMO fra Vigil games.

http://www.gamespot.com/news/6166560.html?...topslot;title;1

SITAT
GS: The two companies have also inked a deal to give THQ clearance to develop massively multiplayer online games in the Warhammer 40,000 universe. What specifics can you give us? Are there any time frames on the agreement to share? In which countries around the world will the game be launched? How true to the violence and grittiness of the 40,000 universe will the game be with respect to the kind of content rating the studios hope to earn for the game from the ESRB or ELSPA?

KF: We are very excited to be working with Games Workshop on the first-ever MMO game based on the Warhammer 40,000 universe. Our agreement calls for worldwide rights, so we definitely plan to launch the game across North America, Europe, and Asia. We are very early in development, so it would be premature to comment on potential ratings, but we plan to build a game that both Warhammer 40,000 fans and MMO gamers will be excited to play--one that is true to the rich universe Games Workshop has built--with scalable depth of characters and worlds that MMO fans have come to expect. [/b]
Hvis jeg forstår det riktig, så er dette Vigil's første spill, og en MMO er kanskje noe av det største man kan begi seg ut på som en spillutvikler.

Selv om jeg er litt småfan av WH40k, så tar jeg en "njaaaa, skeptisk" til hva kvaliteten på dette kommer til å bli. Det lukter litt matrix online.
 

Lodin

Der Waaaah
#2




I dag ble det klart at Games Workshop, THQ og Vigil Games har pennet en avtale som gjør veien åpen for enda et spill basert på tidenes tøffeste Sci-fi setting, Warhammer 40.000. Så langt er det eneste de vil si om det at det blir en MMO og hva det betyr er vanskelig å si. Personlig håper jeg på en FPS ala Battlefield og Planetside. Man velger å være Space Marine, Chaos, Eldar eller Ork og så fiser man ut på slagmarken å slakter fiender til kuene kommer hjem.
Det verste som kan skje derimot er hvis de velger å sløse bort lisensen på enda et generisk MMORPG ala WoW. Da vil ihvertfall jeg gråte bitre tårer, men siden de aldri bruker R, P eller G i intervjuet med Gamespot forblir jeg ekstremt håpefull. THQ har jo allerede gitt oss Dawn of War som faktisk brakte noe nytt til den stagnerte RTSsjangeren.
Ellers er det veldig lite konkret å bite fast i foreløpig. Det som står på GS er bare det vanlige løse svadaet om hvor fantastisk firmaene og lisensen er. Vi får bare krysse fingrene og se hva som skjer framover.
Spillespytt

EDIT: Slo sammen trådene siden du posta din mens jeg dreiv på å skreiv. Regner med at det er forståelig for det. :p
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3
haha joda, jeg klikket meg akkurat inn for å sjekke om jeg kunne slette posten min, siden din var mer utfyllende uansett.
 
#4
Blir dette kanskje det neste SWG? Jeg er generelt skeptisk til futuristiske MMORPGs, siden det blir anderledes enn type fantasy MMO's der meleecombat er hovedgreia, så håper de kommer opp med en fet løsning, for en ting er sikkert, dette blir voldelig, hvis det ikke blir det så DAMN YOU VIGIL! :argh: