[PC] Wasteland 2 - Rangers... Rangers never change

Lodin

Der Waaaah
#1
For ørten grillioner år siden mekka Brian Fargo og noen andre Wasteland til C64, PC og noen andre platformer. Det er slitsomt å spille i våre dager, men på den tida ble det regna som et av de mest revolusjonerende rollespilla noensinne. Når de så ville lage en oppfølger ville ikke EA og de endte opp med å gå til Interplay. Der starta de opp et nytt lite prosjekt som het Fallout og resten er historie.
Eller det vil si, historien fortsatte på Kickstarter. Etter å ha coppa rettigheta til Wasteland-lisensen og shoppa den rundt i årevis bestemte Fargo seg for å gi det ut sjæl med støtte fra fansen. Det gikk som kjent strålende.
Spillet er enda ikke ute av betaen og inneholder bare 25%ish av innholdet, men det går fint ann å se på det som en stor demo. Halve hovedquesten er med osv.

Settingen er da veldig lik Fallout hvor alt har gått til helvete i framtida. Istedetfor at Brotherhood of Steel beskytter villmarken har man Rangers. Disse kan best sammenligens med elitesoldatene til NCR i New Vegas. I W2 spiller man fire av disse og skal nøste opp et mysterie rundt en ukjent gruppe som bygger roboter og annen totalt ukjent teknologi. :p
Uansett, om du har spilla F1, F2 eller BOS er alt ekstremt likt bare i 3D.

Her er ihvertfall Rangerne mine:


Lodin er en gæren russisk sniper som av en eller annen grunn befinner seg i USA etter at bombene falt. Foruten å snike rundt og snikskyte er han en røver på å reparere ting, særlig brødristere.



Thinaran er fra Texas og ikke verdens beste fighter. Han er derimot gruppas leder pga. sin karisma og sølvtunge. Han har også ferdigheter som lege så om de klager patcher han dem ikke sammen.



Erketor er gruppas bruiser og foretrekker å klubbe ned folk. Han er fra Mexico og foruten å klubbe er han og flink til å true med å klubbe samt å klubbe ned dører.



Nabbe er vårt Snikende Ullteppe og såklart indianerspeider. Han er flink med maskinpistoler, men enda flinkere til å rote i søpla hvor han finner masse nyttige saker. En rakker til å åpne safer er han og.

Uansett har jeg akkurat kommet til en by som er under siege fra raidere som bla. har en mortar. Det lureste er såklart å snike seg inn på dem via kålåkeren. Jeg måtte reloade litt her siden Erketor stadig vekk vrikka ankelen mens han prøvde å sparke opp den porten.



Her kan man se at kroppen og rifla til Lodin er klare. Det er ingen som passer på denne sida av raiderne så jeg kan bruke god tid på å sikte etter gasstanken de tilfeldigvis oppbevarer rett ved mortaren og vips...




Suksess! Og om alt annet feiler er fortsatt Erketor en jævel med klubba.



Vel vel, dette er som sagt det nye Fallout i alt annet enn navn og liker du serien så må du sjøpe det. Som sagt er det beta/demo, men den koster akkurat nuh 30.14 Euro pga. Steamsalget. Den egentlige prisen er 45 Euro og det er fordi backere som ga ekstra for tidlig tilgang ikke skal bli grinete. Uansett slippes det i slutten av august og da blir prisen 30 Euroer så jeg vil anbefale folk å svelge de 00.14 centene eller hva EU bruker og sjøpe før Steam oppdateres i morra. Dette er så utrolig bra atte. Har dog ikke tenkt å spille så veldig mye mer, men ville teste siden det uansett er ute til alle backere. Føles som jeg går glipp av masse greier og det er en del små buggz.
 
Sist redigert:

Terje

mostly harmless
#2
Backa det og har tilgang. Men har dårlig erfaring med early access titler så jeg venter. Rapportene fra de første utgavene helte mer mot at dette mangla for mye innhold til å være interessant enda. Har trua og gleder meg til å spille, men drøyer til det er ferdig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Lodin og Terje har samme oppfatning som meg. Jeg starta det opp her om dagen for å sjekke, og det virka skikkelig lovende; som i, blant annet, at det er et Unity-spill som ikke har den jalla stock-Unity-følelsen. Trakk også et lettelsens sukk da jeg sjekka ut dialogsystemet, som er sånn de lagde ting før i tida og det er godsaker. Det er fint at så godt som alle spill nå om da'n har rollespillmekanikker, men det er veldig få spill hvor det er viktig å lese. Wasteland 2 er på rett spor, og jeg har trua på Pillars of Eternity og Torment. Det er gode tider for folk som liker ånklie rollespill. ^^
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Har holdt et øye med spillet på Steam og det virker jo lovende, men å betale for early access utgår. Venter heller til hele skiten er ferdig.

PS: it's klubberin' time!
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Noe annet jeg digger er at det ikke bare er dialogene som er veldig forseggjorte, men stort sett alt av tekst. Faktisk enda mer av det enn i Falloutene og nærmere W1 hvor det stort sett bare var tekst, stillbilder og et stygt kart. Godt eksempel på det er når Erketor herper foten.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Vekker denne tråden fra de døde siden Wastelandsfanden 2: Director's Cut er ute. Etter at spillet ble slippi og de starta utviklinga av Torment hadde de en del folk uten så mye jobb så de bestemte de seg for å porte W2 til Bone og PS4. Samtidig bestemte de å pusse på mye av det som ikke funka og har du orginalen er disse tinga gratis å oppgradere til.
Ihvertfall kjører det siste utgave av Unity så grafikken er litt mer fancy med ny belysning og sånt. Folk og fe har også fått nye modeller og teksturer. Ser dog fortsatt ganske røv ut så jeg lurer på hva konsollerne vil syns. Nye Unity gjør såklart også at det kjører bedre.
Mye av brukergrensesnittet er endra så menyene er mye mer oversiktlige og de har også strømlinja ting som å bruke skills. Nå trenger man bare høyreklikke på en låst dør og velge lockpick og så sender spillet den med høyest skills. Sortering av loot er og automatisert og mye bedre. På skytefronten lar de deg nå sikte på kroppsdeler sånn som i Fallout. Det var det sårt behov for.
Mye av pratinga i orginalen var bare tekst, men de har nå spilt inn en del fler replikker og det er jo alltid fint. Merkes dog veldig om det er nye eller gamle opptak.
Så ja, her er det klart masse nye godsaker og de har såklart også med en masse nye områder og quester som seg hør og bør. Slippes forøvrig til konsoll i morra både digitalt og fysisk om det er en vei man vil gå.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#7
Vekker nok en gang tråden fra de døde fordi Wasteland 3 er noe som bør mekkes. inXile skal denne gangen bruke Fig og de lover asymetrisk coop og kjøretøy. Settinga er Colorado av alle steder.
Må haa~.