X360 Instant Messaging

D

Doctor Downs

Gjest
#1
http://gear.ign.com/articles/779/779130p1.html

Aha, MSN for ihugga spillere. Litt spent på hvordan det vil funke. Personlig ville jeg heller hatt muligheten til å invitere flere mennesker til én voice chat-kanal uten å måtte være på en spillekanal. Men så lenge man kan være flere på IM-kanalen samtidig så er det ihvertfall noe, og en grei måte å planlegge spillrunder på uten å gå fram og tilbake mellom konsollen og PC-en.

Når det gjelder det tastaturet så var det jo litt stilig, men så sant det ikke har noen ultrakule hurtigtaster eller laservåpen så tror jeg like gjerne jeg holder meg til det vanlige USB-keyboardet jeg allerede bruker med X360. Funker glimrende til både å skrive meldinger og spille media/surfe Marketplace etc. Eneste jeg savner er en 360-knapp så jeg slipper å skru på kontrollen bare for å trykke på den. Det måtte selvfølgelig betydd at tastaturet må deles til én pålogga profil om gangen, men jeg ser ikke hvordan det skulle gjort noen forskjell. Maksinen hadde bare blitt enda mer attraktiv hvis hyklerne fikk spille FPS-ene sine med tastatur og mus uansett. Funka fint i Half-Life, Silent Scope og Unreal Tournament til PS2, så hvorfor skule det ikke gå her?

Uansett, tilbake til temaet: Instant Messaging. Tanker?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Heftig fremskritt: Microsoft har valgt å ikke legge til Caps Lock på "minitastaruret"!
 
#3
IM på 360 blir ikke jeg helt klam i hakket av, men det å kunne spille FPS med et tastatur og mus på 360en høres svært forlokkende ut.

Edit: Sjekka linken nå, det der syns jeg så ganske kjipt ut egentlig.
 
#4
Kult, bare synd jeg sannsynligvis ikke kommer til å benytte meg av dette. Den GamerTagen jeg bruker nå er nemlig registrert på en mailadresse jeg ikke bruker i det hele tatt. Og den mailadressen jeg faktisk bruker til daglig er registrert på GamerTag jeg aldri har brukt.
 
#5
SITAT(Buggz @ 10.04.07, 16.39) 60281
Heftig fremskritt: Microsoft har valgt å ikke legge til Caps Lock på "minitastaruret"!
[/b]
Knappen ett hakk opp fra bunnen til venstre (CAPS shift).
 
D

Doctor Downs

Gjest
#6
SITAT(sheriffen @ 10.04.07, 17.13) 60301
IM på 360 blir ikke jeg helt klam i hakket av, men det å kunne spille FPS med et tastatur og mus på 360en høres svært forlokkende ut.

Edit: Sjekka linken nå, det der syns jeg så ganske kjipt ut egentlig.
[/b]
Det var bare en "tenk hvis" fra min side :usikker:

Mener uansett at det funka å bruke tastatur i menyene i PDZ ihvertfall sist jeg spillte det, så jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle være mulig å inkludere i spill etterhvert heller. Man måtte nok kanskje inkludert muligheten til å spille med enten bare håndkontrollbrukere eller bare mus-/tastaturbrukere på serveren i multiplayer, noe som kan føre til at folk som ellers hadde spillt sammen blit splitta over dette, men... Jaja, mulig er det ihvertfall.
 
#7
SITAT(Mongis @ 10.04.07, 17.17) 60302
Kult, bare synd jeg sannsynligvis ikke kommer til å benytte meg av dette. Den GamerTagen jeg bruker nå er nemlig registrert på en mailadresse jeg ikke bruker i det hele tatt. Og den mailadressen jeg faktisk bruker til daglig er registrert på GamerTag jeg aldri har brukt.
[/b]
Samme her. :(
 

K999

Keystone State Of Mind
#8
Dette vil funke fint for meg, og syntes kontrollen så passe bra ut. Kanskje litt stor? Har ikke usb-tastatur så det har plaget meg en del.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Til dere som bruker en MSN-adresse annen enn den Live-kontoen deres er regga på: Det går da visserlig ann å endre, eller hur? Jeg hadde det samme problemet, men etter å ha loka rundt på xbox.com i en snau time fant jeg en eller annen mystisk meny som lot meg sette en annen mailadresse til å motta info og all sånn drit. Live-kontoen min er fortsatt knyttet til den jeg ikke bruker, men alt annet kommer til min aktuelle. Forhåpentligvis betyr dette at jeg txt-chatte på Live på lik linje med alle andre.
 
#10
Det er akkurat det jeg tror du ikke kan, siden selve GamerTagen fortsatt er knyttet til den mailadressen du ikke bruker. Men det kan hende du har rett, ingen som vet enda.

Fant en link hvor man kan utføre mailbytte: https://accountservices.msn.com/uiChangeName.srf

Men det funker ikke for meg, siden den mailadressen jeg faktisk bruker allerede er i bruk på en annen GamerTag(som ikke er i bruk). Er mailadressen du vil bytte til ikke koblet til noen GamerTag funker den linken fint. Selv får jeg bare feilmelding: "You can't change this e-mail address, because it belongs to a reserved domain such as live.com, hotmail.com, msn.com or passport.com. If you want to use a different e-mail address, you can sign up for a new account."

Herlig at tastaturet har back-lit: :)