Xbox 360 med kun nedlastningsmuligheter?

Dukie

nice girl
#1
Jaa, øh .. jeg hørte fra en kompis at neste år så vil MS fokusere på at alle spill skal bli lastet ned og mindre spill blir tilgjenlig i butikken, kun mulighet for å laste ned.

Vet noen om det er noe som helst sannhet i dette? Var på vei til å handle 360 igår til han sa det, nå driver jeg å tenker på å ta den Elite versjonen for å få større hardisk og få med en HDMI kabel i samme slengen.

I samme slengen spørr jeg: Kan jeg streame/overføre blueray filmer fra pcen til xbox og spille de på boxen?
 
#2
Med tanke på hvor mange 360-eiere som ikke er koblet opp mot nettet så vil de selvsagt ikke kun selge nedlastbare spill. Skjønner ikke hvor han har fått dette fra, så du får spørre han om hva kilden hans er. Når det er sagt, så blir Xbox Live Arcade stadig mer populært pluss at utvalget der blir bare bedre og bedre så en Elite er absolutt ikke noen dum ide. I tillegg så kan du jo nå installere spill på hardisken, og med 120Gb tilgjengelig så slipper du å slette det forrige spillet du la inn når du har lyst å legge inn et nytt.

Jeg tror ikke du kan streame en Blu Ray-film fra discen på PCen, og du kan ikke legge inn filmer på Xbox-hardisken, men så vidt jeg vet så kan du streame videofiler i HD fra PC-hardisken gjennom en router, eller en ekstern USB-hardisk.
 
#3
Jeg kan aldri tenke meg at et utvidet nedlastningstilbud vil føre til mindre tilgjengelige spill i butikker. Det er høyst tvilsomt og med mindre Microsoft eller andre troverdige kilder bekrefter dette ryktet så er det nok bare tull og tøys, enn så lenge.
 
#4
Filmer kan streames fra PC (fra en switch eller hub), fra cd eller dvd og i divx og HD (kun wmv-format) og litt annen mpeg og avi codecs, men nedlastet blårai tror jeg nok ikke at det blir noe støtte for akkurat.
Blir nok aldri bare nedlasting av spill nei, fylles nok litt for fort opp en 120gb harddisk også da når et spill er ca.7GB. :)
 

Kilik

Lokal moderator
#5
Kun nedlastingsmulighet for de mest profilerte spillene ser vi nok ikke før ved neste generasjons konsoller. Tror kanskje spesielt MS vil satse på det. De har en såpass hardcore brukerbase at det kan fungere, samtidig som de ikke har noen interesse av å støtte Blu-ray eller andre fysiske lagringsmedier.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Sony har jo prøvd seg litt på denne fronten med titler som Gran Turismo, Wipeout og Siren pluss at siste Burnout ligger tilgjengelig på PSN. I så måte er de mer framme på teknologifronten og jeg tviler ikke på at de vil satse enda hardere ved neste generasjon. Særlig siden Little Big Planet ikke har gjort det særlig bra vil de nok innse at dette er et spill som ville klart seg bedre nedlastbart.
Derimot tviler jeg på at fysiske spill forsvinner med det første. Markedet blir nok heller delt opp og vi vil se fler episodiske spill til nedlasting.
 

Dukie

nice girl
#7
Nå har jeg spurt kilden hans og den var vistnok en "kompis som jobber høyt inni MS Norge" Det stinker fiskesuppe lang vei dette her.

Anyway, ville dere anbefalt meg å gå for 120 gigan? Han hevder at det går lett å laste ned HD/BD og streame direkte via xboxs mediapayer. -_-

Jeg fikk med meg at xbox live har en del spill som kan lasted ned, men 60 gig burde vel holde? :eek::(
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Jeg har nettopp kjøpt meg 120GB disk, men det er fordi jeg bare hadde 20GB fra før og det holdt bare til ett installert spill og en del DLC som ekstra maps og slikt. 60GB holder plenty.
 

Dukie

nice girl
#9
Da vil ikke 360 stå i stil til mitt splitter nye pianolakkert samsung tv, men so be it ;O
Har planer om å gå berserk på live Arcade med SF, Worms. Drittlei av å kaste ut penger, da jeg synes elite versjoner er latterlig overpriset.

Takk for raske repsons, appreciate it. = )
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Åssen overfører man egentlig stæsj fra en 360 harddisk til en annen? Vurderer en 120 gig selv med den mongo overprisinga siden 20 ikke holder lenger.
 

Kilik

Lokal moderator
#11
Det følger med overføringskabel når man kjøper disk separat.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#13
Håper egentlig mer på prisfall på 120GB-en egentlig, jeg kan forestille meg at 60GB kan gå ganske fort. Akkurat nå har jeg en 20GB som er stappa med Rock Band 2 innstallert, rundt 100 låter, og et lite knippe Arkadespill, samt saves og slikt. 40GB er egentlig bare tre-fire spill og et par demoer så er det fullt igjen.

Takk til Duke forresten, nå har nesten folk her på forumet fått litt for god kritisk sans, bra vi har noen her til å dra oss ned i gjørma igjen.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Bestilte en 120 gig nå siden jeg uansett har penger å brenne og uansett trengte ei pakke med CDer til den helvetes mixplata. :p
 
#16
Å kjøpe 120gb X360 harddisk fra Microsoft er fullstendig unødvendig.
Anskaff Western Digital WD1200BEVS 2.5" (120Gb), evt 160Gb varianten til rundt 400-500kr.
Med litt Googling og en lettfattet tutorial så får man en velfungerende HDD til 360en til en normal pris.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Neger, jeg har allerede en velfungerende ekstern harddisk og den gjør fuck all for installerte spill, DLC til Rockband og all anna møkk som ikke er film og musikk. Hva nå?
 
#18
Det er kun de to modellene jeg nevnte som kan brukes som orginal Xbox360 harddisk.
 
#20
Nei, man blir ikke fersket eller bannet fra XBL eller noe i den duren. Harddisken blir 100% lik den man kjøper i butikk, bare vesentlig billigere. MS syntes det var nemlig en kjempeidé å sette prisen på harddisk deskelet (billig plast etc) høyere enn på harddisken i seg selv :ler:

Gjenbruk av deskelet til den gamle 20GB disken er nyttig og miljøsparende :D