Xbox360: HD & Vanlig Tv

#1
Altså jeg lurer voldsomt på hvor stor forskjell det blir på detaljene osv på et vanlig Tv. Jeg har sett HD skjermer og det er jo helt sinsykt mye bedre en et vanlig Tv.

Men hvor stor forskjell blir det tro? Jeg sitter ikke med en HD klar skjerm og kommer nok ikke til å gjøre det med det første heller akkurat.
 
#2
Beklager, men jeg har ikke noe svar på det selv. Jeg lurer bare også svært mye på det samme. Hadde vært greit å fått et svar på spørsmålet. Har i grunnen tenkt på dette en god stund nå.

Har forresten aldri sett film/TV på en HD-skjerm.
 
#3
Se for deg et spill som finnes på både PC og konsoll. Max Payne 2 f.eks. Spill det på XBox for så å hoppe over til en hyperPC med oppløsningen fullt (ca.. :p). Så stor forskjell vil det være. Eller kanskje enda større, da spille til XB360 vil være designet med HD i tankene, i motsetning til Max Payne 2 på XBox.
 
#4
Opprinnelig skrevet av plan_9@11.10.2005, 14.00
Se for deg et spill som finnes på både PC og konsoll. Max Payne 2 f.eks. Spill det på XBox for så å hoppe over til en hyperPC med oppløsningen fullt (ca.. :p). Så stor forskjell vil det være. Eller kanskje enda større, da spille til XB360 vil være designet med HD i tankene, i motsetning til Max Payne 2 på XBox.
267893​
Ja det er jo oppløsningen som er forskjellen her slik. Skal bli spennans å se hvor skarpe textures osv vil bli på et vanlig tv...og ikke minst på en skikkelig HD skjerm.

Men en har jo mulighet til å koble Xbox360 til en vanlig pc lcd skjerm om en vil det. Så en har en mulighet der også...

Ikke mange ukene til vi får svar på alle våres spørsmål nå uansett....men er et helvete å vente! :ler:
 
#5
Til dere som lurer på dette, les denne tråden.

Jeg ble egentlig ikke så mye klokere, men kanskje dere blir? Det blir i hvert fall uansett stor forskjell med en HDTV tilkoblet. Bildet blir skarpere og klarere, farger får mer liv, kanskje vil effekter se mer realistiske ut, draw distance blir bedre, og så videre.
Grafikken vil ikke bli Xbox 1 aktig bare fordi man bruker en vanlig tv, der er i hvert fall sikkert. Men når man først har sett HDTV i action, blir det nok vanskelig å gå tilbake. Likte denne sammenligningen godt:

The difference between regular and HDTV's is comparable to the difference between sex with a condom and without! Once you try it you'll never go back!
:ler:
 
#6
Vel, det med høyere oppløsning og mer livlige farger er nok riktig, men effekter ser vel ganske like ut (uten det med fargene da :) ), og draw distance har ingenting å gjøre med tv'en, det er selve maskina som gjør alle utregningene. Men tror det skal bli rimelig nydelig å titte på uansett :D
 
#7
Hvis du har en stor TV/projektor vil du mye klarer merke forskjell, siden det er oppløsning det går på. Så alle som har kjøpt 42 tommers plasma billig på lefdal uten HDTV oppløsning vil nok kanskje angre en smule.

Stort bilde er tøft, men jeg foretrekker et lite bildet hvis det store blir for uskarpt/tamt. Et stort bilde med freshe farger, og skarpe kanter er meget tøft.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Raptorus@12.10.2005, 07.32
Vel, det med høyere oppløsning og mer livlige farger er nok riktig, men effekter ser vel ganske like ut (uten det med fargene da :) ), og draw distance har ingenting å gjøre med tv'en, det er selve maskina som gjør alle utregningene.
268132​
Det høres kanskje litt dumt ut med at draw distance blir bedre, men tenk over det litt. En HDTV kjører i langt høyere oppløsning, i motsetning til en vanlig TV. Når du for eksempel ser langt utover horisonten i et spill på en vanlig TV, vil bildet fort bli hakkete/pixelerert/utydelig/uskarpt( kom ikke på rett ord) på grunn av en vanlig TVs begrensinger, mens bildet vil bli mer tydelig på en HDTV på grunn av høyere oppløsning og bedre fargegjengivelse.

Tror jeg har et lite poeng, eller er jeg ute å kjører nå?
 
#9
Aha, hehe, da er jeg med :) Jo, da har du et poeng. Trodde du mente at man ville få lenger draw distance, på samme måte som om du stiller den opp inne i spill på pc osv. :) Ja, det kan stemme, at det blir mer klart og tydelig, og lettere å se ting lenger borte. Iom at det ikke blir like kornete tror jeg det gir bra mening.