XBOX360 v2 Denied!

#1
Ryktene har gått en seiersrunde på nettet om HDMI og større harddisk men nå er bevisene på plass. Hvertfall for HDMI.

Maskinen har en ny og forbedret DVD-Rom laget av BenQ som er støysvak og de nye 65nm prosessorene som kommer rundt sommerstider blir sammen en rolig og kjøling kombinasjon.

SITAT
Here are 100% exclusive for x-scene, some High-Resolution pictures of a 'Zephyr' prototype with the HDMI port.[/b]
via Xbox-Scene

På tide og selge 360en, gutter!
 
#2
Så vi slipper støy og litt frysing av maskiner fordi de blir altfor varme, men jeg gadd ærlig talt ikke å lese artikkelen der. Hva er så veldig spesielt med den nye? Større HDD er alltids en fordel, men jeg sletter ting jeg ikke har bruk for jeg. HDMI.. anyone?
 
#3
Jeg tar gjerne HDMI, og større HDD er fint når vi skal dra ned filmer og tv-serier i HD. Ikke at vi har Movie Markedplace enda men det kommer nok... Enten det eller fake amerikanske kontoer så vi kan dra ned fra.
 
#4
X360 har et uakseptabelt høyt støynivå, i tillegg til at DVD-skuffen er kuk, ihvertfall i forhold til konkurrentenes lekre og støyfrie alternativer. HDMI er jo også bedre enn komponent, såvidt jeg har fått med meg.

Dette betyr vel egentlig at det eneste konkrete overtaket PS3-en har ovenfor X360 er Blu-ray, i tillegg til at de har fikset sånn ca. det eneste jeg hadde å klage på maskinen - støy. I like! ^_^
 
#7
Klart det ikke er bekreftet fra MS, men jeg synes nå at bildene sier sitt.
Det er bevist at BenQ DVD-romen som står i den maskinen de viser frem på filmen er stillere.pluss det faktum at MS selv har sakt at det kommer 65nm kjerne CPU-er til 360en i løpet av året er bekreftet nok på at maskinen blir mye mer støysvak.
 
#8
SITAT(Killahead @ 06.01.07, 14.46) 45452
Dette med støynivået har jeg aldri skjønt, min PS2 bråker mer enn 360'n. Uansett er det alltid full guffe på anlegget når jeg spiller.
[/b]
Du har tjukkas-PS2-en, ja? Den har også uakseptabelt høyt støynivå. *Kose på slim PS2*
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Skulle gjerne hatt en sånn en, men en panteordning på de gamle konsollene er vel for mye å håpe på, og jeg er ikke klar for å legge mer penger i dette akkurat nå.
 
#10
Er nok å sikte høyt ja, men Microsoft er ganske hyggelige mot kundene sine så det er lov å håpe. Får bare satse på at de ikke jekker prisen så usansynlig mye opp.
 
#11
65nm CPU er det en god stund siden jeg har hørt skal komme på Xbox360, dette gjør ikke at de kjører opp hastigheten på CPUen selv om det faktisk er mulig. Det er mest positivt med tanke på effekt-forbruk, mindre nm jo bedre, og det koster samtidig mindre å produsere en CPU med mindre teknologi. Dette med tanke på kjøling til CPU og at PSU holder litt lengre også. Så det blir jo en "ny" versjon Xbox360, men så var det jo 6 forskjellige Xbox1 versjoner uten at noen legger noe spes. merke til det akkurat...
 
#13
Har ikke noe å si for meg selvom jeg nettopp kjøpte box. Hadde kanskje hatt noe å si hvis jeg hadde konsollen nærme meg når jeg spiller. - Men trådløse kontrollere er digg(H) HDTV har jeg heller ikke.
 
#14
Microsofts sitt offisielle svar på dette med Zephyr:

SITAT
We have no plans to include an HD DVD drive in an Xbox 360, and in fact, we won’t put games on HD DVD.
The Xbox 360 is built to be modular, and while we haven’t announced anything specific, the hard drive on the Xbox 360 was made to be easily swapped out.
We have made no announcements about a new SKU, any new accessories, or any plans for a price drop.[/b]
Så HD-DVD kommer nok ikke, ny HDD kommer nok snart.
 
#15
De uttalte jo tidlig at de ikke skulle lage spill på HD-DVD da (mener de gjorde det på E3 sist), fordi dette skulle være en tilleggs-enhet for kun film og slikt. Det skal ikke være noen forskjell på den gamleste versjonen og den nyeste når det kommer til spill, de nyeste spillene skal fungere på den gamleste uten at det går tregere. Hvis de ikke har gjort dette så hadde jo nesten ingen kjøpt 360 da, fordi da lønner det seg heller å kjøpe en PC istedet også oppgradere på. 65nm CPU kommer nok snart, men den får fortsatt den samme hastigheten som før.
 

Kilik

Lokal moderator
#16
65 nm-prosessorene skal visstnok komme til sommeren, men slik jeg har forstått er det grafikkortet som utgjør mesteparten av varmeproblemene. Mulig ATI er i gang med en forminsket versjon de også. Uansett er det kun strømforbruk, varmeproblemer og dermed viftestøy som bli forbedret i slike versjonsoppdateringer. Design og funksjonalitet forblir den samme. Men for selskapene er kostnadsreduksjonen viktigst som i teorien halveres fra 90 til 65 nm, noe som forhåpentligvis betyr lavere pris i butikken.

DVD-ROM-en blir nok gradvis forbedret slik vi også så på Xbox uten at MS gjør noen nyhet av det. Jeg blir ikke overrasket om DVD-drevet blir erstattet med en HD-utgave med tid og stunder når prisen har kommet ned på et akseptabelt nivå, men det vil selvsagt ikke få noe med spill å gjøre.