[Wii] Zelda: Skyward Sword (Wii)

Lodin

Der Waaaah
#1
Så under E3 holdt Miyamoto en serie små pressekonferanser for spesielt inviterte folk. En av tingene han snakket om der var neste Zelda og han beklagde dypt at Ninty valgte å ikke vise fram noe i år. Med seg hadde han et stykke concept art for å sette tonen til spillet. Dette skulle egentlig ikke vises fra offentlig, men det har lekka.



Det der er ikke Zelda, men siden dama står bak ryggen til Link, han bare har skjold og hu har flere aspekter til Mestersverdet så kanskje... det er levende i dette spillet? :brainfuck:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Link har skjoldet på feil arm denne gangen og, skal vi forvente mer Wiimote-fekting?
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Wiimote-fektinga er et av de beste aspektene ved TP så yes please!
Kanskje med Wiimotion Plus så får man tilogmed 1:1 sverding? :sikle:
 
#4
På samme eventen så ble det fortalt at de tenker hardt på hvordan de skal redesigne konseptet og at de håper det kan slippes i 2010, men at de ikke lover noe. Hvis Wii Motion Plus selger godt nok så kan det være at spillet krever det, så la oss alle springe ut å kjøpe Wii Sports Resort så vi får et best mulig Zelda :p

Har spilt Wind Waker i det siste og må si at jeg egentlig skulle ønske at de stiliserte det igjen. Det spillet er seks år gammelt og ser fortsatt bedre ut enn det aller meste som kommer ut!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#5
Kunne ikke vært mer enig. En stilisert Link åpner også for muligheter for å overdrive animasjoner der det gjør seg. Sammenlign det å klatre i en vegg med slyngplanter på henholdsvis Wind Waker og Twilight Princess (forsåvidt det eneste som plager meg bagatellmessig i det spillet).
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Enig i at stilisert Zelda ser mye bedre ut på Nintendo sin begrensede hardware. På den annen side er spørsmålet åssen en cell-shada voksen Link skulle sett ut?

Uansett har Ubisoft bekrefta at det vil bli solgt en utgave av Red Steel 2 med dongledingsen så vi slipper Wii SPorts 2. :p
 
#7
Ja, Red Steel 2 og de EA Sports-spillene som støtter den vil få bundle-utgaver, men etter hva jeg har sett av Red Steel 2 så så det ganske meh ut :/ (btw så liker jeg Wii Sports veldig godt, bare så folk ikke skal tro noe annet).

Har ikke nødvendigvis lyst på samme stil som Wind Waker, men noe som kan kamuflere hardware-begrensningene. Twilight Princess ser jo i og for seg sprekt ut, for ikke å snakke om at Super Mario Galaxy men forandring fryder osv.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#8
Bare meg som syntes Wii Sports Resort ser kult ut? Er fortsatt tilhenger av Wii Sports 1, og det later til at oppfølgeren vil bli like forseggjort. For eksempel var "anslaget", altså det at man fallskjermhopper ned til ferieøya hver gang man starter spillet, en artig idé. Problemet er vel at det blir dyrt å spille om man skal kjøpe Motion Plus til hvert hode.

EDIT: Høy fem, Morbo.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#12
Jeg er ikke helt enig i alle delene av sammenligningen, men svardtuppformen på hodet og kryssmønsteret på beina er nok ikke tilfeldige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Ikke sant? Det er nødt til å være en smurf.
 
#14
Det gjør vel meg til en Zeldafrik über alles, men den sammenligningen var omtrent det første jeg også tenkte på når jeg så bildet. En annen give-away er at Link har skjold, men ikke sverd.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#15
Bildet ligger på Dagbladets forside akkurat nå. Hvis hensikten var å hype spillet, så vil jeg ikke akkurat si at de mislyktes :p
Skal si folk er hyppe på nye Zeldaspill. Jeg befant med tilfeldigvis i en MSN-samtale med noen Nintendister da Nintendos pressekonferanse fant sted. To nye Mario, et nytt Metroid og alt det andre var ikke godt nok - det eneste fokuset lå på om vi ville få noen hint om et nytt Zelda, som sikkert ikke kommer før minst 2011 uansett. Ble ganske lei av frasen "zelda nå?" etterhvert. Er for dumt å skulle forlange det samme spillet år etter år, spesielt når jeg vet at de samme folkene sutrer når det ikke kommer nye serier på Wii.
 
#16
Folk er jevnt over ganske kjedelige å høre på i forbindelse med sånne konferanser. At fantasien ikke strekker seg lenger enn til om de kan få det 20. spillet i en gammel serie er litt deprimerende, synes jeg.

Men! Wii Sports Resort ser jo kanontøft ut, så jeg kjøper nok både det og Red Steel 2 kjenner jeg meg selv rett.

Og dette, helt sikkert. Er stor fan av Twilight Princess, selv om jeg skjønner hvorfor det ikke gled like lett ned i alles ganer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Men har du fått surra deg til å spille gjennom det ennå, din skitne jøde?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#18
Det har han sikkert ikke. Jeg har ikke fått gjort det enda. :( Og det er en på jobben som låner zelda for øyeblikket. Snufs.
 
#19
er nok sverdet som er det store i dette spelet ja.. 1:1 fekting, så kanskje sverdet snakker til deg gjennom høytaleren på kontrolleren :O

Fett!