Beste Plattformspill 2011

Beste Plattformspill 2011

  • Super Mario 3D land

    Stemmer: 6 28,6%
  • Rayman Origins

    Stemmer: 7 33,3%
  • Limbo

    Stemmer: 5 23,8%
  • Trine 2

    Stemmer: 2 9,5%

  • Totalt antall stemmer
    21
#21
Er det bare meg som foretrekker spill hvor største utfordringen er å fullføre spillet? Jeg vet det ikke har vært slik siden sent 80-tallet/tidlig 90-tallet, men likevel... har nok noe med at jeg ønsker å føle meg ferdig med spillet når jeg har nådd rulleteksten.
 
#23
Rayman eier, men Mario tar so vanlig denne prisen. Limbo er det spillet jeg liker best på den listen, men ikke så mye på grunn av platformdelen av spillet, pluss at det kom i 2010.
 
#24
Jepp. Limbo er mer gåteløsning/eventyrspill enn plattformspill, og har lite å gjøre i denne kategorien.

Uansett stemte jeg på Mario, siden det var fjorårets beste spill på de fleste områder som teller. Enig i at det godt kunne vært vanskeligere, men det er ikke lett å bli sint på et spill som er så fordømt morsomt og vakkert og lett tilgjengelig.
 
#25
Er det bare meg som foretrekker spill hvor største utfordringen er å fullføre spillet? Jeg vet det ikke har vært slik siden sent 80-tallet/tidlig 90-tallet, men likevel... har nok noe med at jeg ønsker å føle meg ferdig med spillet når jeg har nådd rulleteksten.
Ganske enig med deg. Føles tvungent å måtte gå gjennom ALT på nytt for å gjere meg heilt ferdig. Men det er bra brett, så det blir gøy å plukke det opp igjen når eg har lyst.

Limbo har eg faktisk enda ikkje spelt. Backlog etc.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Er det bare meg som foretrekker spill hvor største utfordringen er å fullføre spillet? Jeg vet det ikke har vært slik siden sent 80-tallet/tidlig 90-tallet, men likevel... har nok noe med at jeg ønsker å føle meg ferdig med spillet når jeg har nådd rulleteksten.
Vanskelig å begripe dette på noe plan, egentlig. Er det negativt at det er mer å gjøre når du har likt et spill såpass godt at du har nådd slutten?
 

Nabbe

Har fin hatt.
#27
De siste to har jeg ikke prøvd (Nabbe LOVTE meg couch gaming med dette, forr enn dick)
:(

Kun spilt Rayman, så stemmen min går til det.
 
#28
Vanskelig å begripe dette på noe plan, egentlig. Er det negativt at det er mer å gjøre når du har likt et spill såpass godt at du har nådd slutten?
Nei. Men at spillet gir meg følelsen av å være ferdig med det er en fordel. I lineære spill synes jeg det er litt småirriterende å komme til slutten og det står Completion rate: 65%, for deretter å ville ha deg til å spille gjennom akkurat de samme brettene for at du gikk glipp av en mynt/stjerne/bamsemums etc etc. Jeg føler meg ikke ferdig med spillet hvis det står 65% fullført, og det gnager litt i bakhodet hver gang jeg ser det i hylla og jeg tenker "en dag!". Sånn er det jo med nesten alt av spill i dag, og når du har en backlog som er lengre enn livet ditt, så blir det et irritasjonsmoment.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Jeg ser ikke helt at feilen ligger hos spillet da, egentlig. Og: I Super Mario 3D Land får du åtte nye verdener bestående av remiksede utgaver av de åtte foregående når du har spilt gjennom. Den aller-aller-aller siste banen er en helt ny bane som er vanskeligere enn hele resten av spillet til sammen, forresten.
 
#30
Nei. Men at spillet gir meg følelsen av å være ferdig med det er en fordel. I lineære spill synes jeg det er litt småirriterende å komme til slutten og det står Completion rate: 65%, for deretter å ville ha deg til å spille gjennom akkurat de samme brettene for at du gikk glipp av en mynt/stjerne/bamsemums etc etc. Jeg føler meg ikke ferdig med spillet hvis det står 65% fullført, og det gnager litt i bakhodet hver gang jeg ser det i hylla og jeg tenker "en dag!". Sånn er det jo med nesten alt av spill i dag, og når du har en backlog som er lengre enn livet ditt, så blir det et irritasjonsmoment.
Trikset er å lære seg å gi faen.

Dette gjelder også achievements og trophies og sånt.
 
#31
Trikset er å lære seg å gi faen.

Dette gjelder også achievements og trophies og sånt.
Lettere sagt enn gjort. :(

Jeg ser ikke helt at feilen ligger hos spillet da, egentlig. Og: I Super Mario 3D Land får du åtte nye verdener bestående av remiksede utgaver av de åtte foregående når du har spilt gjennom. Den aller-aller-aller siste banen er en helt ny bane som er vanskeligere enn hele resten av spillet til sammen, forresten.
Tror ikke jeg sa feilen ligger hos spillet noensted. ;)