Årets beste spill så langt...

#1
Tittelen sier vel det meste; hvilke spill synes dere er årets beste så langt.

Personlig tror jeg at jeg går for The Elder Scrolls IV: Oblivion, selv om jeg sikkert kommer til å like Phoenix Wright: Ace Attorney og Shadow Of The Colossus mye bedre da jeg får spillt de.

Fyr løs!
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Må vel si meg enig i Oblivion. Beste RPGet siden Vampire Bloodlines ble sluppet i 2004.
Faktisk var de to eneste nye RPGene jeg hadde det gøy med i 2005 Jade Empire og PV-versjonen av Fable. Har med andre ord gått å venta litt på noe nytt en god stund. :p
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#3
Elder Scrolls IV: Oblivion og final Fantasy IV Advance for min del. Hatt en del tekniske problemer med Oblivion som veier opp for at FFIV er en konvertering av et gammelt spill.
 
#4
Jeg er usikker på hvor godt jeg faktisk liker Oblivion. Det har tonnevis av greier man kan gjøre og sånt, men det hele føles bittelitt monotont. Og karakterinteraksjonen er ikke så levende som den kunne ha vært. Å løse en quest består i stor grad av reise frem og tilbake mellom punkter på kartet og å drepe litt innimellom. Det til tross er det utrolig mye moro man kan ha i spillet. Etter å ha spilt i ca 40 timer (vanlige spill nå til dags varer vanligvis i 15 timer) er jeg enda ikke lei. Så selv om det aldri blir supermorsomt alá Resident Evil eller Zelda, varer det mye, mye lenger, og har nok drivkraft til at man vil spille det en stund. Om ikke det er game of the year, tør jeg vedde på at det iallefall er geekgame of the year. Foreløpig er det dog spillet jeg har hatt det mest moro med i år 2006.

Tomb Raider-demoen var utrolig morsom. Så det er mulig at TR vil overta plassen når det endelig slippes til 360.
 
#5
Har nesten bare spilt 2005-spill i 2006, men utifra det jeg har prøvd blir det nok Oblivion.
 
#6
Er egentlig enig med Jediants på denne, men velger allikevel å bidra positivt.

Mine to favoritter sålangt er Oblivion eller Guitar Hero.
Oblivion er kult nok, mens Guitar Hero rocker mødrene til oss alle.
Og ja, jeg kan ikke få promotert nok hvor kult Guitar Hero er. Det bare må oppleves.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Sånn helt uten videre må jeg nesten si valget faller på Guitar Hero for min del, simpelten fordi det er så vellagd. Til å begynne med er det basically et rytmespill i stil med Amplitude, bare med en gitar, som fungerer veldig, veldig bra. Videre; vanskelighetsgraden er, i likhet med Harmonix' tidligere rytmespill, utrolig bra balansert. Om man er av typen som spiller rytmespill titt og ofte til vanlig, har man en god faens del å ødelegge fingra på. Er man derimot av typen som heller spiller det litt i sosiale situasjoner, er det fortsatt jævla festlig på de lavere vanskelighetsgraden. Videre; Siden det spilles på gitar har du et godt utgangspunkt for teknikker å utvikle, som etterhvert kommer til å vise seg til å være esensielle for å klare deg. Alt fra tapping og den slags til simpelten å hamre fingra opp og ned på gitaren er mulig og til slutt nødvendig.

I tillegg er låtutvalget godt og variert, coverne er for det meste forbløffende velgjort, og Black Label Society nevnes flere ganger. Multiplayer er flott, som forventet, og ikke noe særlig mer enn det: Det er kort og greit alt et rytmespill bør være, samt ideer som spiller videre på hele gitarkonseptet. Om det finnes noe rettferdighet i verden selger det i hopetall.

Runner-ups er GRAW, fordi militær-action over internett kan være sabla gøy, Psychonauts, fordi originale eventyrspill fortsatt kan fungere til tross for et par haltende feil, og SotC, fordi det er det nærmeste kunst jeg har sett i spill på en god stund. Og We Love Katamari, fordi jeg blir glad av det. Whoop.