Ø.K.: Playstation 3 memory card adapter

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tretten pund på Play.com for en ting du kun har bruk for én gang, for å flytte PS1/PS2-savene til PS3-harddisken? Helst ikke.

Du har allerede overført savene dine til PS3-en din, så du trenger den ikke lenger. La meg få kjøpe den!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jepp. Man oppretter et virtuelt minnekort på harddisken til PS3-en, og designerer at "nå skal PS1/2-emulatoren tro at det står et minnekort i slot 1".

PS3 har nemlig ikke de gamle minnekort-inngangene, man trenger en USB-adapter for å flytte gamle saves inn på maskinen.

I firmware-oppdatering 1.80 kan man nå flytte spilldata både til og fra de gamle minnekortene.

Terje

mostly harmless
SITAT
Du har allerede overført savene dine til PS3-en din, så du trenger den ikke lenger. La meg få kjøpe den![/b]
Hmmm. Men hva om jeg skulle få bruk for å overføre saves frem og tilbake for å bruke på en PS2 maskin? Kompatibiliteten kommer og går fremdelese fortere enn du kan si "rævpult" jo.

Tretten pund er da ikke all verdens. Det var omtrent det denne kom på totalt hos Amazon UK da jeg kjøpte den for noen uker siden.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Trenger den kun for å overføre noen få NTSC-saves. :(

Jeg kan sende den tilbake til deg når jeg er ferdig med den? Den du linket til virket bra, men Amazon bruker veldig lang tid på å få sendt den ut.

Terje

mostly harmless
Tja, hvorfor ikke. Få en PM med addresse, så sender jeg den imorra. :)

Ja den virket helt fint for meg iallfall. Eneste minuset må vel være at den ikke tar PS1 kort. Så om man vil overføre disse så må man flytte alle saves over på et PS2 kort først. Det gjorde jeg for flere år siden likevel, så det var ikke noe problem for min del.