100 post-grense på GP

Status
Stengt for ytterligere svar.
#21
Jeg er overbevist om at moderatorene klarer å luke ut ugress før det gjør særlig skade. 100 poster grensen er ikke nødvendig.
 
#22
Rube: det kan se ut som jeg har få innlegg og ikke har vært her lenge. Men jeg har vært med på Spillegals forum siden Havok var sjef og forumet var gråblått, nemlig i mars 2002. Der hadde de en 100 innleggsgrense for Generell Prat. Det gikk greit, men selvsagt litt unødvendig. Men noen regler må en bare ha på et forum og Seriøst forum er seriøst av en grunn, nemlig at du bør egentlig ha litt mellom ørene om du skal bli tatt alvorlig og seriøs i de emnene som det diskuteres der inne.

Innlegg sier ikke alt, der er jeg enig. Men etter 100 innlegg har du iallfall en kvalitetssikring å gå ut ifra, iallfall med tanke på Seriøst forum. Om det ikke innføres en konkret grense, kan iallfall de som er moderator for den seksjonen, sette de som har under 100 innlegg og er ganske nylig registrerte under overvåkning, sånn at de kan luke ut ting som ikke er helt seriøst skrevet av de det gjelder.
 
#23
Du sammenligner intelligens med antall posts, men likevel er mot spamming. Hvor dobbelmoral er ikke det, egentlig? Hvis jeg har et ekstremt bra syn på homofile og adopsjon skal jeg vel få dele den meningen selv om jeg har mye i hodet eller ei (antall posts, altså)
 
#25
Er det mulig? Jeg vet meget godt at du har vært på forumet lenge, men det er da ikke dette som er poenget? Jeg har hengt på Spillegal i halvannet år selv, og selv om jeg ikke er en veteran i samme grad som deg så mener jeg faktisk å huske den grensa selv. Om du har vært på Spillegal siden den for første gang kom opp er totalt irrelevant.

Jeg forstår faktisk at det er nødvendig med regler i "Seriøst forum". For at det skal forholde seg seriøst og ha ordentlige diskusjoner er disse reglene nødvendige. Men hvorfor skal en med 150 poster nødvendigvis følge disse reglene bedre enn en med 5 poster? Jo visst kommer det en del brukere hit som aldri før har vært på et forum, men jeg vil gå så langt som til å si at en klar overvekt av de nye brukerne her allerede er brukere på andre fora. Dette tilsier igjen at de er kjent med at fora har visse regler som bør følges.

Som Ches... Kahuna (argh, mann!) sier så generaliserer du helt enormt når du påstår at intelligens har en direkte sammenheng med antall poster en bruker har på et forum. Dette henger da ikke på greip på noen måte? Hvorfor skal 100 innlegg være en kvalitetssikring? Det skal mye til før en bruker bannes her på Spillegal, så det er nok mye drit som slipper igjennom nåløyet og når de 100 omdiskuterte innleggene.

At en bruker har 100 innlegg betyr ikke nødvendigvis at vedkommende er lynende intelligent og kun kommer med gode og veloverveide utspill. Jeg vet at dette nok er personangrep, men se på den godeste Taijpeij. Han nådde en god del innnlegg, men hvor mye dritt postet han vel ikke? Se her. Darkstorm har nådd 100 innlegg, men poster allikevel noe som virkelig må anses som idiotisk. På forrige side i dette emnet er det enkelte brukere som stort sett kommer med mye veldig bra (LocoLennon) som skriver innlegg som kolliderer med retningslinjene. Så kan du ta en titt på dette emnet. Anders har kun litt over 50 poster, men klarer allikevel å skrive et godt innlegg som går overens med reglene for delforumet. Samtidig skriver eivind2k (med 158 innlegg) et mer ellre mindre håpløst innlegg (du er søt likevel, Eivind :flau: ).

Du har nok rett i at sperren ved antall poster kan være nyttig i enkelte tilfeller, men det er nok like mange tilfeller der vi går glipp av gode og konstruktive innlegg på grunn av denne.

Jeg likte sperren ved 100 poster på gamle Spillegal. Jeg vet ikke om jeg vil gjeninnføre denne, så jeg stiller meg relativt nøytral. Det er ikke ditt syn på sperren jeg reagerer på, men det er hvordan du skjærer alle over en kam da du kaller alle nybegynnerne på forumet for ignorante idioter, om enn i andre ord.
 
#26
Jeg synes det burde være en grense, det er veldig mange som spamer mye i GP, vet om mange bare poster.

Men blir en grense blir det vel enda mere spam, og en ting vi ikke trenger på spillegal er mer spm.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#27
Det blir altså ingen grense, siden Neptune har bestemt det og han er forumsjefen vår.

Vi moderatorer har tydeligvis en oppgave å gjøre når det gjelder Generelt Forum, siden flere mener at det er for mye spam der.

Denne diskusjonen er død.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.