1213

Lodin

Der Waaaah
#1
Fyren som laga klassikerne 5 Days A Stanger og 7 Days A Skeptic er nå ferdig med første episode i triologien 1213. Her spiller man en bandasjert fyr som bor i ei celle og daglig blir tvunget til å løpe gjennom en hinderbane. En dag åpner celle-døra seg, men ingen vakter venter på utsida. Hva gjør man så?
Jo man løper, hopper og slåss på typisk PoP, Flashback og Another World vis.







Grafikken er kanskje i enkleste laget, men stilfull og lekker på sitt vis. Ellers er kontrollen fin og storyen spennende (om en litt forutsigbar).
Last det ned her.
Sjekk også ut de andre spilla til Yahtzee.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Fikk tråden min om 5 Days a Stranger noen svar i det hele tatt? Husker ikke.
Uansett, nå har jeg spilt gjennom 7 Days a Skeptic, og... det var kult, det. Veldig likt det forrige, men likevel kult. Og så liker jeg sånne twists på slutten veldig godt.
Det Jatsi mangler i kunstneriske evner tar han igjen på skrivinga - hadde aldri orket å spille gjennom om ikke karakterene var såpass gode.
1213 over helga, tenker jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Nå skal det nevnes at dette kun er et eksperiment i å lage noe annet enn typiske point & click spill i Adventure Game Studio så første episode er ihvertfall veldig kort. Brukte vel ikke noe mer enn tre kvarter selv om jeg sleit litt på siste biten.
Forøvrig driver Yahtzee å planlegger en Six Days A Ettellerannet som skal foregå mellom de to første, men mer enn det har han ikke sagt. :svette:
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#5
Spilte akkurat gjennom 5 days. Veldig irriterende til tider. Hvis du klikker Use på ei dør kan du ikke avrbryte det, og det tar utrolig lang tid å gå gjennom hele huset fram og tilbake hele tiden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Ja, det er teit at man ikke bare kan hoppe direkte dit en vil istedenfor å faktisk spille gjennom spillet selv.
Seriøst, så mange rom er det ikke.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#7
Neida. Men når jeg har spilt gamle Monkey Island spill etc. med Scumm har jeg trykka Ctrl-F hver gang jeg blir lei av å gå en lang strekning fram og tilbake hele tiden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Juks. :(
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#9
Kanskje, men å se det samme landskapet med en person som sakte beveger seg fra en siden til en annen utrolig mange ganger er ikke så kult. Jeg brukte til og med Ctrl-F på Sam & Max av og til.
 
#10
Pftpft. Det skal være en liten belønning å endelig komme fram. Jeg har iallfall aldri brukt Ctrl-F. 1213 er forøvrig ganske bra, men så har ikke jeg spilt så veldig mye enda.
 
#12
Fully Ramblomatic hadde masse fete spill jo...har tenkt til å fylle opp Oldgames-mappa mi til randen fra denne sida... :D