2005: FPS

#22
Opprinnelig skrevet av Revan@20.01.2005, 21.39
STALKER topper listene mine for First Person Shooters til PC.

Et gigantisk område du spiller i over nett. Du kan møte på andre spillere, og slå deg sammen med dem. Eller slå dem ned, for den saks skyld. Jeg kommer til å finne meg et sniper, for å legge meg oppå ett tak.
166204​
STALKER foregår ikke over nett Revan, de andre spillerene du møter er datastyrte figurer som lever i sin egen llille verden, det er det som får STALKER til å se spennende ut.

Les litt mer om spillet, det er mye spennenede informasjon der ute, f. eks. intervju med utviklere som kan fortelle deg alt du trenger å vite :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#23
F.E.A.R. Garantert.

Stalker: SOT har fått masse PR med tanke på hvor lite av spillet vi egentlig har sett. Videoene synes jeg ser skuffende ut. Før jeg så videoene hadde jeg troen, men nå har jeg ikke mye håp om at dette blir superbra. Men, det er lov å håpe.

F.E.A.R. har jeg så og si forhåndsdømt. Så lenge de lar meg leke med effektene som blir vist i traileren, og alt fungerer like bra som det ser ut til - er jeg solgt.

Jeg er ganske enkel i FPS-veien; blod, fysikk og variasjon.
 
#24
Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude+21.01.2005, 18.37-->
<!--QuoteBegin-Revan
@20.01.2005, 21.39
STALKER topper listene mine for First Person Shooters til PC.

Et gigantisk område du spiller i over nett. Du kan møte på andre spillere, og slå deg sammen med dem. Eller slå dem ned, for den saks skyld. Jeg kommer til å finne meg et sniper, for å legge meg oppå ett tak.
166204​
STALKER foregår ikke over nett Revan, de andre spillerene du møter er datastyrte figurer som lever i sin egen llille verden, det er det som får STALKER til å se spennende ut.

Les litt mer om spillet, det er mye spennenede informasjon der ute, f. eks. intervju med utviklere som kan fortelle deg alt du trenger å vite :)
166535​
[/b]
Jeg leste for en stund siden at du kunne spille på nett. Oppimot 32 spillere samtidig. Det var en stund siden, så de har vel endret det nå.
 
#25
S.T.A.L.K.E.R: Shadows of Chernobyl
Spelet som lenge har vore i "skyggen" pga. alt snakket rundt Half-Life 2 og Doom 3 ser omsider ut til å få den oppmerksomheiten det fortener. Denne førstepersonsskyteren som - etter planglagt dato - skal kome på markedet i mai 2005 ser ut til å imponere stort om me ser på nokre av spelets beste områder; som f.eks den pinlege bygingskopieringa frå verkelegheiten og dei - mildt sagt - flotte væreffektane. Som mange sikkert har fått med seg foregår spelet i den tjekkiske byen, Tjernobyl kor du har heile 30 kvadratkilmetet å leike deg med. Spørsmålet er berre om dette vil bli eit variert og interessant område, og ikkje ein kjedeleg, stor by der vi ser dei same omgivnadane kopiert gang på gang. Forhåpentligvis vil ikkje sistnevnte bli tilfelle, så vi får vel berre smøre oss med tolmod til GSC Games, med Oleg Yavorsky i spissen, omsider lanserer spelet - forhåpentlegvis i mai.

F.E.A.R.
Spelet, som utviklast av Monolith, og truleg lanseres i juni kjem til å bli - etter kva vi har fått opplyst - "grøsseren 2005" om ting går etter planen. I spelet, der du jobber for spesialeinheiten F.E.A.R. (First Encounter Assault and Recon), skal du løyse ein gissel-situasjon som har oppstått i Armachem-konsernet. Men dette skal ikkje bli ei lett oppgåve. Liker etter du har ankome bygninga skjer det mystiske ting; gissler forsvinnet sporlaust, det er blod overalt på veggane og ei lita jente i raud kjole og med blodige føtter tar plutseleg livet av heile troppen din. F.E.A.R. ser ut til å lever opp til tittelen sånn det ser ut for augneblinken.
 
#26
Trolig er nok det FPS-spillet jeg gleder meg mest til i år Geist. Jeg interesser meg egentlig ikke for sjangeren, og det eneste gode spillet som har kommet er Goldeneye til N64. Alle andre jeg har spilt er korttidsunderholdning som jeg blir fort lei av. Geist virker litt annerledes, og jeg håper at egenskapen med å overta andres kropper, eller gå inn i datamaskiner blir en viktig del av gameplayet, som trengs for å komme videre i spillet, og ikke en gimmick.
 
#27
Opprinnelig skrevet av Revan+21.01.2005, 19.55-->
Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@21.01.2005, 18.37
<!--QuoteBegin-Revan
@20.01.2005, 21.39
STALKER topper listene mine for First Person Shooters til PC.

Et gigantisk område du spiller i over nett. Du kan møte på andre spillere, og slå deg sammen med dem. Eller slå dem ned, for den saks skyld. Jeg kommer til å finne meg et sniper, for å legge meg oppå ett tak.
166204​


STALKER foregår ikke over nett Revan, de andre spillerene du møter er datastyrte figurer som lever i sin egen llille verden, det er det som får STALKER til å se spennende ut.

Les litt mer om spillet, det er mye spennenede informasjon der ute, f. eks. intervju med utviklere som kan fortelle deg alt du trenger å vite :)
166535​
Jeg leste for en stund siden at du kunne spille på nett. Oppimot 32 spillere samtidig. Det var en stund siden, så de har vel endret det nå.
166562​
[/b]

Tror du har sett feil der, men du kan jo vise meg en kilde som bekrefte utsagnet ditt.
 
#28
Gleder meg utrolig mye til F.E.A.R. Tror dette er en potensiell topp3 på FPS-fronten i år. Ellers ser jeg ikke bort i fra Pariah, Star Wars : Republic Commando og S.T.A.L.K.E.R. dah. :)
 
D

Deleted member 365

Gjest
#29
vel.. jeg ser selvfølgelig frem til FEAR, men ser også fram til
You Are Empty!
Det er et russisk selskap som lager det faktisk, så jeg tipper kanskje det i seg selv er litt av fasinasjonen min. At selv derifra kommer det spill :)
Men ja.

her er et par screenshots:





Meget stilig character design, og i et førstepersonspill har jeg aldri sett noe lignende.



grafikken på stedene og omgivelsene er ikke akkurat stygge. Dette kan bli 2005's store overraskelse. Det har ikke blitt veldig profilert og ikke særlig mye hype heller. Det var faktisk kun flaks at jeg fikk sjekket det ut. Jeg skulle nemlig trykke på F.E.A.R. på gamespot i høst eller sommer, og jeg bommet og dette var det jeg kom til :D

ta også en titt på traileren som ligger her sånn ca.
 
#33
Tenkte jeg skulle få dette emne opp igjen :)

Nå har vi kommet godtt inn i 2005 og folket har sett å hørt mye rart om FPS spill. Hvilket er det som skuffet dere hittil. Hvorfor? Hvilke andre spill gleder du deg til.

Er FEAR fremdeles etterlengtet? Og har STALKER fått nye tilhengere? :)

Post!