[22. april, 19.30] Konferanse med spørrerunde

Endre

Ødela forumet
#1
Vi holder en spørrerunde klokken 19.30 i kveld, hvor dere kan stille oss spørsmål om samarbeidet med DirtyWorker. Spørrerunden går gjennom IRC, men dere kan besøke denne adressen når tiden er inne.
 
I

impywimpy

Gjest
#3
Sexbomb sexbomb youre a sexbomb uh, huh
You can give it to me when I need to come along give it to me
Sexbomb sexbomb youre my sexbomb
And baby you can turn me on baby you can turn me on
You know what youre doing to me dont you. ha ha,
I know you do
 
#5
Hva er det egentlig samarbeidet går ut på? Det får vi vel svar på i kveld, men jeg bare lurer på hvorfor det plutselig har kommet en samarbeidspartner inn i bildet.
 
#6
SITAT(K999 @ 22.04.07, 15.05) 62347
Vil det være på #spillegal IRC? Eller en annen kanal?
[/b]
Da er konferansesiden oppe og man har alle tekniske detaljene klare. Legg merke til at vi ikke starter før 19:30 og kommer til å teste noen småting før den tid. Si gjerne ifra om det er noe som ikke virker for dere.

Dere kan lese mer på http://www.spillegal.no/konferanse/ og koble til via en java-applet om du ikke har tidligere erfaring med IRC. Vi har også en CGI::IRC for de som ikke kan koble på via. IRC på grunn av firewall eller annet.
SITAT
Selve konferansen vil holdes på IRC-serveren irc.dirtyworker.com på kanalen #dirtyworker
[/b]
Vi legger ut et utvidet referat etterpå slik at alle får med seg hva som ble sagt. Vi kommer til å filtere spørsmål men skal prøve å svare på så mye som mulig. Samtalen er moderert så eneste måten å snakke på vil bli å spørre spørsmål til 'DW'-boten vår.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#11
Wow, mengden oksedritt og unnvikende svar som rir denen konferansen allerede. De sier de skal legge ut referat, men det betyr at de fjerner spørsmål som er litt for aggressive og de simpelthen unngikk fremfor å svare på. Q & A, du liksom. Mer som 20 jævla questions uten at den spurte gidder å svare.

Oppdatering: De messer om at de har planer om å begynne i det små og utvide seg litt etter litt, men har NULL visjon. Ser dere hvor dette går? Blir forøvrig forsøk på forside igjen. Woo!
 
#13
Altså, diskusjonen mellom sirkusmartin, shadar og havok er noe av det beste jeg har lest på lenge, og jeg har les jævlig lite bra.
 

Endre

Ødela forumet
#14
Kort referat (etter hukommelsen):
  • DirtyWorker vil hjelpe Spillegal å arrangere spiltreff fremover, og også inkludere Spillegal i eksempelvis Desucon (de har mye erfaring med dette fra før).
  • DW og SG tror at arrangementer som spilltreff og turneringer vil være viktig for å trekke til seg nye medlemmer, og tror videre at noe strengere moderering av personangrep osv., vil føre til at nye medlemmer lettere passer inn i miljøet.
  • DW og SG skjønner at de har en utfording med å tilfredsstille de eksisterende brukerne, samtidig som de ønsker å få nye, men vil gjøre så godt de kan.
  • Vi vil bytte forumsoftware fra Invision Power Board til vBulletin pga. muligheten for å lettere utvide forumet, og mangfoldet av nyttige modifikasjoner tilgjengelig til vB.
  • Alt fra dette forumet vil bli beholdt, og DW skal gjøre det de kan for å få lagt inn et arkiv av eldre innlegg (fra det forrige forumet)
  • Det vil bli en svært enkel forside, med nyheter fra miljøet, feed fra spillseksjonene i forumet og det vil gjøres et forsøk på å skrive nyheter man ikke finner andre steder. Videre vil vi se an hvordan dette fungerer, og eventuelt utvide.
  • DW vil ta seg av nytt forum- og forsidedesign sammen med meg.
  • Havok vil ikke være forumsjef, det skal Nicholas og Yetipants være.
  • Jeg vil fortsatt være sjef for Spillegal.
  • Jeg skal beholde annonseinntektene fra forumet.
Redigeres fortløpende.
 
#16
Event og treff
- Vi kommer til å arrangere events og treff i samarbeid med Spillegal og jobbe sammen med communitiet for å finne ut hvilke spill dere vil ha fokus rundt.
- Vi vil integrere SG i vårt halvårlige convention.
- Vi vil jobbe sammen med firmaer for å ordne ordentlige premier for eventene.
- Vi skal gjøre eventene kjent i gamingcommunitiet slik at det blir noe ordentlig publikum også.
- I første omgang skal vi arrangere et Nintendo DS-treff midt i Oslo.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#19
Det finnes nok norske ord for community og conventions også, uten at viljen til å bruke dem nødvendigvis er til stede.

Det er altså spilltreff dere skal tjene penger på? Noen planer om utvidet annonsering på forumet, betalte medlemsskap e.l.?
 

Endre

Ødela forumet
#20
Jeg tror ikke DW har det som et stort mål å tjene masse penger på spilltreff, men hvis det blir noe til overs, sier de nok ikke nei takk.

Jeg vil eksperimentere litt med nye annonseformat etter hvert, men det blir ikke mye mer reklame. Det blir heller ikke betalt medlemsskap.

Flere spørsmål?