
Ja, vi prøver igjen. 7DFPS er da at man mekker et FPS-spill på sju dager. Buggz og jeg gjorde et tappert forsøk i fjor, men det viser seg at det ikke funker all verdens godt å starte helt på bar bakke når man har sju dager. Så! I år tenker jeg nok å køle på friskere fra start, for det første ved å mekke spillen min i Unity istedefor XNA. Flere som er med? Bare for å poengtere akkurat det, så tar det deg røft regna tredve sekunder å mekke en FPS-motor i Unity. Hvis det er første gang du bruker programmet (FPS Controller er en standardpakke som følger med). Jeg kan jo også nevne min eminente (knis) tutorial fra hine hårde tider, hvor jeg mekka nettopp et FPS med... øh, anstrøk av det man forventer av et skytespill.
Okay, regler for 7DFPS (kopiert direkte fra nettsida):
Rules, FAQ, Theme
Rules Make something.
Theme There is no theme.
FAQ Q: Can I - A: YES..
Jeg har en ide allerede, og siden jeg veit at det kommer til å holde hardt med å få sittet og dille med greier neste uke, skal jeg tjuvstarte ved å mekke litt assets og noen scripts jeg veit jeg kommer til å trenge allerede nå. Ja, og så skal jeg pusse litt på FPS-scriptet jeg mekka til tutorial-spillet, sånn at det går an å få litt skikkelig invert-sikting og musfølsomhet up ins. Alt sånt jeg mekker kommer til å bli lagt ut her hvis folk er interesserte, forøvrig. Kan jo nevne at en ting jeg definitivt skal mekke er en generisk fiendemodell med rigg, animasjoner og tekstur, klar for bruk i Unity. Den kommer nok til å minne ganske mye om Minecraft-grafikken siden jeg suuuuger på 3D-modellering, men det får man bare tåle altså.
Hvis noen lurer på hva ideen min er så kan jeg jo si at det kommer til å bli masse dubstep.