A Vampyre Story demo

Lodin

Der Waaaah
#1
De sier hele tiden at sjangeren er død så da passer det vel med et adventure-spill hvor man spiller en vandød? Den unge håpefulle operasangersken Mona er gjort om til vampyr og kidnappet av den onde baron Shroudy von Kiefer. Sammen med flaggermuspartneren sin Froderick skal man rømme tilbake til Paris og prøve å kickstarte karriæren igjen. Bare så synd at det flagrende lakenet Shroudy er hakk i hælene på dem.
Dette er en relativt kort demo, men den gir en fin forsmak på både humoren og puzzelene. Dette er virkelige old schoole saker og man merker at det er tidligere Lucasarts folk som har jobba med det, bla Bill Tiller som skrev de første Indiana Jones adventure-spilla. Ting som at man må holde inne venstre knapp for å få opp en meny med forskjellige handlinger grafser seg opp fra grava si fra 90 tallet. Relativt tørr humor ala den fra Indy serien og Full Throttle er det og.
Grafikken er en mix av dritlekre 2D bakgrunner og helt ok 3D modeller som kanskje kunne vært mixa bedre, men det er levbart. Det er ihvertfall stilfult nok og setter rett stemning. Bare synd at det virker altfor opplagt hvilke ting man fysisk kan manipulere siden de klart er i 3D.
Stemmeskuespillet har vistnok splitta folk veldig. Spesifikt er Mona ganske slitsom å høre på, men etter noen minutter begynte stemmen å passe. Hu har en bisarr mix av dum blondine, fransk akksent og snev av Brooklyn. Fult forståelig hvis folk river ut håret av mindre, men likte det etterhvert. Om ikke annet mistenker jeg at flaggermusa er voicet av samme kar som den nyere Max (han som henger med Sam) så de har ikke gått for dårlige skuespillere.
Skal ihvertfall snappe opp dette så fort det dukker opp på Steam eller no siden vi aldri kan få for mange eventyr-games på harddisken.





Heimeside
 
#2
Dette blir nok et spill jeg kjøper først og fremst for å støtte sjangeren, var nemlig ikke så veldig imponert over demoen.

Stememskuespille til Mona var mer enn irriterende, man kan ikke (såvidt jeg så) hoppe over dialog, mulig dette går i fullversionen. Trykker man ved en feil det samme flere ganger er det utrolig irriterende å måtte høre alt på nytt.

Humoren er ihvertfall i det lille jeg så i demoen langt fra like god som i tidligere spill fra Lucasarts..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Laster ned demoen, spørs om ikke det blir kjøp her siden jeg i likhet med mange digger pekogklikkere.

Okay, da har man testa demoen og... hmm. Det som plagde meg mest med dama som er stemmen til Mona var egentlig at uttalen hennes varierte så veldig. Noen ganger snakket hun i litt lavere toneleie enn det vanlige, som var akkurat så høyt at det hørtes tilgjort ut. Noen ganger uttalte hun navnet på flaggermusa som "Froderick", og noen ganger var det "Fwodewick". Froderick selv var gull, men berta som spiller Mona trenger strammere regissering. Selv om jeg veit at det ikke kommer til å skje. :(

Ble ikke så veldig imponert over at jeg fant minst tre forskjellige bugs bare inni kåken til kirkevergen; eksempelvis forsvant "Use X with Y"-teksten noen ganger og det var en gang jeg dobbeltklikka på en greie ved en feil, noe som førte til at Mona sa "I can't use the bellows with that" to ganger samtidig. Uansett, virker lovende, ikke minst på grunn av hvem det er som står bak. Skal nok kjøpe det siden jeg likte settingen. ^^
 
#5
Ah det er greit å vite, mente man kunne trykke begge musetaster i de gamle spillene for å hoppe over prating.

Synes forresten oppgaven i demoen var litt far fetched, kanskje fordi jeg ikke har spillt fra starten og nok til å vite at hun kan fly og derfor
fly igjennom pipa.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Det første jeg tenkte på var
"Såklart, er bare å fly ut gjennom pipa"
. Har dog enda ikke funnet ut hvordan jeg skal få det til, da.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Ja det tok jo ikke lange tida. Gamersgate har allerede begynt å selge det og det skal vistnok dukke opp digitalt andre steder snart og. Foreløpig ser det dårlig ut med fysisk utgave i Europa.
Desverre er prisen på hele 40 dollars og det føltes ikke demoen helt som det var verdt. Blir å avvente og se hva internettsene sier først da.
 
#9
Nuvel. Steve Ince har jobbet hos Revolution på BASS og Broken Sword-spillene, men han har ikke akkurat laget dem alene.

Dere er unøyaktige med informasjonen om Bill Tiller også, han jobbet på The Dig og The Curse of Monkey Island, men han er grafiker, og skrev aldri Indiana Jones-spillene.

Se mer om Bill Tiller og Lucasarts og vårt intervju om A Vampyre Story, samt Bill tillers merittliste om dere ikke alt har gjort det.

Demoen: Slitsom stemme, men som noen her nevner er det muligens en vanesak. Lekker grafikk, morsomt spill.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Evil Avatar påsto han hadde skrevet på dem og siden jeg ikke har hørt navnet før så... uguu~

Bestemt meg for å plukke det opp uansett tross prisen bare jeg får lønn bare fordi.
 
#11
Nuvel. Steve Ince har jobbet hos Revolution på BASS og Broken Sword-spillene, men han har ikke akkurat laget dem alene.

Dere er unøyaktige med informasjonen om Bill Tiller også, han jobbet på The Dig og The Curse of Monkey Island, men han er grafiker, og skrev aldri Indiana Jones-spillene.

Se mer om Bill Tiller og Lucasarts og vårt intervju om A Vampyre Story, samt Bill tillers merittliste om dere ikke alt har gjort det.

Demoen: Slitsom stemme, men som noen her nevner er det muligens en vanesak. Lekker grafikk, morsomt spill.

Jeg mente aldri at Steve Ince hadde laget de alene, det er bare jeg som ordla meg feil. Det med Bill Tiller var jeg klar over. Han har alltid vært grafiker, og Indiana Jones spillene var det Hal Barwood som hadde ansvar for.

Uansett, hvis ikke jeg tar feil så hadde Steve Ince en større finger med i spillet når det gjelder Revolution klassikerne, enn Bill Tiller hadde når det gjelder LucasArts klassikerne. Steve Ince var vel mer elle mindre på toppen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Uansett så er det nå det passer å komme med dette udødelige sitatet fra IGN:
IGN skrev:
“There’s a tendency among the press to attribute the creation of a game to a single person,” says Warren Spector, creator of Thief and Deus Ex.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#16
Første gang jeg så den dinosauren (og en god stund etterpå) trodde jeg at det et slags monster med åpen munn, kun øvre del av tanngarden intakt og noen rimelig skjeve øyne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#18
Han ser ut som han fikk juling av kona og trøstespiser mens han kjører en fasade for andre. :rulleøyne:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Men han får 500 poeng for det så da er det greit.
 
#20
Første gang jeg så den dinosauren (og en god stund etterpå) trodde jeg at det et slags monster med åpen munn, kun øvre del av tanngarden intakt og noen rimelig skjeve øyne.
Har alltid sett ut som en dino med Downs syndrom for meg. Men det kan likne på en mongo Piraja også