Activision droppet spill, men det gikk bra likevel

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Ifølge denne Gamespot-artikkelen dropper Vivendi alle franchiser/spill under utvikling som ikke er Spyro, Crash Bandicoot, Ice Age, Prototype, og et ukjent spill. Spillene de dropper er bl.a Ghostbusters, Chronicles of Riddick: Attack on Dark Athena, World at Conflict: Soviet Assault, 50 Cent: Blood on the Sand, og kanskje viktigst, Brütal Legend.

Det er ikke umulig at EA eller andre utgivere plukker opp spillene, men ingen nyheter om dette ennå.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#2
Tror ikke det er så mange som vil savne 50 Cent-spillet akkurat. Flott å se at det satses på kvalitet og ikke endeløse oppfølgere. :rulleøyne:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#3
Det første Chronicles of Riddick spillet var jo ganske bra, så kjipt å miste, men Brutal Legend må nesten bli plukket opp av noen andre, så mye oppmerksomhet det har fått. Ghostbusters og 50 Cent greiene klarer jeg meg forsåvidt uten, og har ikke spilt World in Conflict, men var det ikke ganske solid?
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Dette er opplagt en eneste stor misforståelse. Om noe vil jeg tro det er Vivendi delen som fortsatt står for spilla som mangler fra den lista, men noen av dem er skøvet over til Activision.
Om ikke annet er den Riddick saken bare en "remake" av orginalen for 360 og PS3 så der går man ikke glipp av så mye.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Dobbelpost om Double Fine fordi Tim Schafer faktisk har uttalt seg. Han fant en snyltebille i frokostblandinga si så nå vurderer han å saksøke hvem enn som har produsert den. Han vurderer og muligheten for at snyltebilla faktisk var noens kjæledyr og i såfall er han lei seg for å kokt den.
Også noe greier om at Brøtal Legend fortsatt er i produksjon hvis man muser over bildet av billa, men det driter nok de fleste i. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
"Pokker også"? Det er jo en av de få lyse sidene ved denne episoden. Har du spilt Magna Cum Laude? Det er faen ikke noe Leisure Suit Larry-spill uansett hva som står på eska.
 
#11
"Pokker også"? Det er jo en av de få lyse sidene ved denne episoden. Har du spilt Magna Cum Laude? Det er faen ikke noe Leisure Suit Larry-spill uansett hva som står på eska.
Hehe, du har rett i det XD Men Vivendi sa at det nye Larry spillet kommer til og bli så bra at til og med skaperen kommer til og like det. Så jeg venter spent...
 
#13
"Pokker også"? Det er jo en av de få lyse sidene ved denne episoden. Har du spilt Magna Cum Laude? Det er faen ikke noe Leisure Suit Larry-spill uansett hva som står på eska.
Det var verken spesielt dårlig eller spesielt bra. For min del hadde jeg vært klar for et nytt Larry spill. Det var mer et Larry spill en noe annet spill på markedet hvertfall, og det er nærme nok for meg. De originale Larry spillene var langt bedre selvsagt, men de tilhører en nærmest død sjanger. Inntil den sjangeren gjenoppstår (noe den forhåpentligvis vil gjøre før eller siden), så får vi klare oss med spin-offs.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#14
Du har tydeligvis ikke særlig høye krav til et spill, Magna Cum Laude var særdeles ræva. Puzzles er byttet ut med minispill som er dårligere gjennomført enn det gjengse mobilspill, humoren er fjerna helt og all form for følelse av progress er borte siden spillet ikke har noe entydig mål annet enn å prate med neste hastverks-modellerte bimbo #27 og fullføre enda flere utålelige minidrittspill. Magna Cum Laude er et realt slag i trynet på Al Lowe og alle som er middels interesserte i spill, hvilket burde være enhver person på dette forumet. Magna Cum Laude (jeg nekter å kalle det med hele navnet) er lavmål uten like.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Sist jeg sjekka var pek og klikk sjangeren langt fra død. Den er bare ekstremt snever så du må leite for å finne spilla. Bare denne måneden slippes første episode i den nye Strong Bad serien og Dracula: Origin, sistnevnte fra folka som laga to undervurderte Sherlock Holmes spill i samme sjanger.

EDIT: Også det der Braid på Live Arcade virker ganske adventurete om enn mer som en platformer uten at jeg har prøvd det. Nicholas eller noen andre?
 
#16
Sist jeg sjekka var pek og klikk sjangeren langt fra død. Den er bare ekstremt snever så du må leite for å finne spilla. Bare denne måneden slippes første episode i den nye Strong Bad serien og Dracula: Origin, sistnevnte fra folka som laga to undervurderte Sherlock Holmes spill i samme sjanger.

EDIT: Også det der Braid på Live Arcade virker ganske adventurete om enn mer som en platformer uten at jeg har prøvd det. Nicholas eller noen andre?
Tenkte først og fremst kommersiellt død. Du må være rimelig optimist om du vil pøse inn millioner med dollar for å lage et pek og klikk spill og forvente at du skal tjene det inn igjen på salg.

Du har tydeligvis ikke særlig høye krav til et spill, Magna Cum Laude var særdeles ræva. Puzzles er byttet ut med minispill som er dårligere gjennomført enn det gjengse mobilspill, humoren er fjerna helt og all form for følelse av progress er borte siden spillet ikke har noe entydig mål annet enn å prate med neste hastverks-modellerte bimbo #27 og fullføre enda flere utålelige minidrittspill. Magna Cum Laude er et realt slag i trynet på Al Lowe og alle som er middels interesserte i spill, hvilket burde være enhver person på dette forumet. Magna Cum Laude (jeg nekter å kalle det med hele navnet) er lavmål uten like.
Eller kanskje jeg rett og slett ikke er så fordømt sneversynt at jeg krever et jævla Shakespeare verk hvergang jeg spiller, men heller klarer å nyte spill for det de er. Jeg antar at du aldri leser donald-blader/pocketer eller noen som helst tegneserier? For min del var hele spillet et små-artig spill, med noen gode spøker, og klarte å gjøre meg litt nostalgisk når jeg gikk inn i Lefty's.

Ja, og sånn for å nevne det... de originale Larry spillene ble faktisk ikke akkurat hyllet for å være bra, og til og med kritisert for å spille på sex og diskriminering. Du ble sett på som en pervers tenåring hvis du likte Larry spillene. Historien gjentar seg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Braid er mer som en puzzler i plattformdrakt enn eventyrspill, forøvrig.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#18
Eller kanskje jeg rett og slett ikke er så fordømt sneversynt at jeg krever et jævla Shakespeare verk hvergang jeg spiller, men heller klarer å nyte spill for det de er. Jeg antar at du aldri leser donald-blader/pocketer eller noen som helst tegneserier?
Helt rektig, akkurat nå sitter jeg med beret og Mac Air i en original indonesisk kurvstol med et glass Est-tu Demènte Mignon og Kafkas samlede i hylla.

Eventuelt er du bare akkurat passe sneversynt til å ikke innse mellomtingen mellom grenseløst ræva og "Shakespeare-verk" innen spillsjangeren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Det var verken spesielt dårlig eller spesielt bra. For min del hadde jeg vært klar for et nytt Larry spill. Det var mer et Larry spill en noe annet spill på markedet hvertfall, og det er nærme nok for meg. De originale Larry spillene var langt bedre selvsagt, men de tilhører en nærmest død sjanger. Inntil den sjangeren gjenoppstår (noe den forhåpentligvis vil gjøre før eller siden), så får vi klare oss med spin-offs.
Du store, baker'n nedi gata har visst begynt å bake brød av bæsj istedenfor mel! Jaja, jeg får klare meg med det inntil de får kjøpt inn noe korn!
 
#20
Du store, baker'n nedi gata har visst begynt å bake brød av bæsj istedenfor mel! Jaja, jeg får klare meg med det inntil de får kjøpt inn noe korn!
Du er kongen av argumenter! Seriøst! Jeg bøyer meg i støvet for din utrolige evne til å sette folk på plass.
.
.
.
:ler: