Advance Wars DS 2

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Ikke mye nyheter ennå, men det nye spillet vil ha en mer realistisk militær stil, både i utseende og historie. Andy, Max, og resten av gjengen er borte til fordel for et helt nytt crew.

Tør vi håpe på online-spilling over WFC denne omgangen?

Kotaku har skupet
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
For å si det sånn, så blir jeg brukbart skuffa hvis spillet ikke støtter WFC. Men... "realistisk" stil? Kjipern. :(
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Trodde allerede det fantes en realistisk versjon av Advance Wars. Field Commander til PSP, anyone?
 
#4
Ikke stol for mye på dette. Ett falsk, men veldig troverdig bilde av tittelskjermen til Golden Sun 3 kom på nettet for en stund tilbake. Jeg holder meg skeptisk inntil jeg får ser mer bilder av det.

Og hvorfor i Frankrike? Hvorfor ikke vise det fram på TGS?
 
#6
Altså, Advanced wars DS er jo et fabelaktig spill, så hvis man lager en mer realistisk versjon så gjør jo ikke det noe. Man kan jo bare velge. Dessuten, hvor mye nytt kan de putte inn i Advanced wars DS 2 nå bortsett fra Wifi-støtte? Advanced wars DS er en ganske så komplett pakke med mange moduser og timevis med underholdning.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Sant det... En ting jeg lurte på, var hvorfor tittelskjermen til Advance Wars DS 2 hadde fransk tekst. Sist jeg sjekka, var AW-utviklerne japanere. <_<
 
#9
Har noen faktisk bekreftet at det Golden Sun bildet er fake da?

Og ellers, sånn on-topic: YAY! Det eneste jeg ikke har likt ved AW-serien er historien og karakterene. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror et mer seriøst preg vil gi spillet en mer engasjerende enspillerdel. Jeg ser for meg historie på nivå med Fire Emlem, karakterdesign av Todd McFarlane, og musikk komponert av Frank Klepacki. :D
 
#10
SITAT(Yetipants @ 29.09.07, 13.36) 83741
Sant det... En ting jeg lurte på, var hvorfor tittelskjermen til Advance Wars DS 2 hadde fransk tekst. Sist jeg sjekka, var AW-utviklerne japanere. <_<
[/b]
Og det står faktisk ikke Advance Wars DS 2, men Advance Wars 2...

Eirik: Linken under bildet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Og "Titre temporaire" betyr "midlertidig tittel", og kanskje det var fransk fordi det ble vist fram på en fransk spill-expo?

Jeg forstår ikke hvorfor du, Tales, avskriver spillet som fake når Nintendo både har bekreftet at det kommer, og folk har fått spilt det.
 
#12
Jeg avskriver bildet som fake. Les artikkelen om Golden Sun-bildet. Det er ikke så steike vanskelig å komme opp med noe sant.

SITAT
Q: First off why create a Golden Sun III fake?

A: Most people would probably imagine I created the fake get people's hopes up or hurt them when they realised it wasn't real, that's not the case. I created it to help generate some controversy about Golden Sun and ultimately more discussion about the series. People's interest seemed to peak up when my fake started circulating, I saw many posts all over the internet of people who thought it was true rejoicing and telling people how much they loved the games. That sort of talk can only be good for the series. Perhaps Camelot will take a bit more notice and come out of their hole and work on a true sequel[/b]
SITAT
Q: Was the pre E3 timing relevent or just conviented.

A: It was very relevant. I had to spread my fake around during E3 because of the huge amount of gaming news that might help distract from whether my game was real or not. Also to have E3 as a legitimate excuse and timeframe for a game to be shown off behind closed doors. I told gaming websites I was a member of the press involved with a pre-E3 showing behind closed doors.[/b]
SITAT
Q: Where did you post the image, did it take a while to get picked up?

A: I sent an email to GoNintendo first under the pretence that I was a member of the press who attended a pre-E3 showing behind closed doors. Shortly afterwards I sent the same thing to Joystiq and Maxconsole. I finished sending the emails late at night and by the time I woke up next morning all three of the sites had posted their stories on it. I didn't expect it to pick up so quickly, or for them all to actually fall for it. I enjoyed reading the forum posts and comments that followed. It was something special. I think an apology is in order to NeoGAF though, I remember seeing about six threads during E3 that all ended up locked because no one could search the forums. Sorry guys.
[/b]
Hele artikkelen: http://www.vooks.net/modules.php?module=article&id=12036
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
Men bildet er ikke nyheten, spillet er. De kunne liksågodt postet et bilde fra den nyeste Jodie Foster-filmen uten at det hadde gjort noe forskjell.
 
#14
Du opprettet tråden på grunn av den nye (tvilsomme) informasjonen, ikke på grunn av selve spillet som er gammelt nytt. Og det er det jeg vil folk skal holde seg skeptisk til. Det er så usannsynlig at Nintendo vil vise fram spillet på en messe ingen har hørt om og så hemmelighetstemplet at bare en person forteller om det. Det er ikke gang en journalist så vidt jeg har forstått det.

Jeg tror jeg skal slutte å poste her, noen begynner visst å bli litt følelseladet når virkeligheten ramler i hodet på en.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#15
Nei, jeg lagde tråden fordi det var det første jeg hadde hørt om spillet, og SG trenger flere spillrelaterte tråder, selv om jeg ikke alltid bryr meg veldig om det aktuelle spillet selv. Infoen om at det stod på Nintendos E3-liste fant jeg etterpå.

Joda, man skal utøve kildekritikk, men på meg virker dette som et tilfelle av brent barn skyr ilden.
 
#16
Advance Wars DS eide hardt. Det eneste jeg egentlig savnet var muligheten til å spille multiplayer med kun ett kopui av spillet. En mer realistisk stil holder jeg meg ganske likegyldig til før jeg faktisk får sett den. Online blir jo et must uansett. Skal de gjøre noe med selve spilldelen håper jeg at de gjør kampene hakket mer uforutsigbare. De utarter seg litt ofte til et eneste langt regnestykke, hvor rutine har litt for mye å si.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#20
Glær mæ, ja. For et par uker siden la jeg fra meg AW:DS for godt etter å ha spilt det jevnlig siden releasen, såpass mye nøt jeg det. Strengt talt ser jeg ikke noe de burde endre, bortsett fra nye units og nye spesialkrefter.