Adventur Delux (norsk browserbasert teksteventyr)

ganon

The Boshy
#1
Halvor Hals Kolsrud (moderator for megaspillene) delte dette på face nå nettopp på en brettspillgruppe og jeg tenkte at kanskje noen her er interesserte?

Noen lager en ny tråd om et tekstbasert eventyrspill. Hva gjør du?

- Men i helvete da! Dette er en brettspillside! (gå til 1)
- Jeg er skeptisk, men tar en titt. (gå til 2)
- Oboj! Jeg kan ikke vente på fortsettelsen! (gå til 4)

1. Ja, sorry for at dette er litt off topic, men halve SubSpill ble sittende med dette i går, og en rekke brettspill har jo etter hvert fått choose your own adventure-elementer. Så jeg tenkte mange her kanskje ville være i målgruppa likevel?
- Ok da, fortell mer (gå til 2)
- Greit nok, men dette er ikke min greie (gå til 3)
- Nei, vettuhva! Rapportert og blokkert! (
:( )

2. Fint! Ok, Adventur Delux (www.adventur.no) er et helt nydelig, gratis teksteventyr som har vært i utvikling i over 20 år. Selv om størsteparten av spillet er laget av én person har det blitt temmelig digert gjennom årenes løp, og tilsvarer Ringenes Herre ganger fire. Det meste kan løses på mange forskjellige måter, og det renner over av hemmeligheter og snedige valg.
- Høres jo temmelig ålreit ut, det! (gå til 4)
- Hæ? Gratis? Lukter pay to win lang vei! (gå til 5)
- Sorry ass, men dette er ikke min greie (gå til 3)

3. Nei, det hele er jo litt smalt. Skulle du ha noen minutter til overs er det helt supert på mobil, så du kan jo gi det en sjanse på en framtidig busstur eller noe sånt. (slutt)

4. Herlig! Adventur Delux (www.adventur.no) er utvilsomt Norges og kanskje verdens mest omfattende teksteventyr. På tross av at resultatet av alle valg er forutbestemt og at spillet dermed er helt uten tilfeldigheter, kan man legge ned flere hundre timer uten å oppdage alt. Og det har også en god del spillere forsøkt. Du starter som en enkel nybegynner med et langsverd og et par boksehansker, men etter å ha utforsket en stadig voksende, tøysete verden samler du både raffe gjenstander og heder og ære. (gå til 5)

5. Adventur er et dugnadsprosjekt laget av Magnar Sveen, riktignok med god hjelp av en rekke andre folk opp gjennom (inkludert undertegnede som har snekret noen ørsmå bidrag). Ingen tjener et rødt øre på noe som helst, men vi som er de ivrigste spillerne syns det hadde vært supert om det kom til noen flere spillere. Og nå 1. januar startet til og med ny sesong med nullstilte topplister det skal være overkommelig å klatre på. Så det er en perfekt tid å bli med i. En ny utvidelse er også like rundt hjørnet!
- Jammen det høres ganske sjef ut det altså. Jeg sjekker det ut! (gå til 6)
- Sikkert bra, men jeg har ikke tid til slikt nå. (gå til 3)

6. Megamaks! Da er det jo bare å bykse over til www.adventur.no. Det funker helt brillefint på både mobil og pc. Håper du koser deg. (slutt)
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Dette er ihvertfall mitt bajs siden jeg aldri spilla særlig CYOAer som kid, men har lært å elske dem som voksen.