Agatha Christie spill til wii

#1
Nylig kom jo agatha christie - and then there were none til wii. Til pc finnes dette pluss ytterligere to til(med godeste poirot i hovedrollen). Noen som vet om de to, eller eventuelt andre agatha christie spill, vil ta turen til wii?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#2
Er det Point n' Click det er snakk om her? Wii er jo som skapt for det. Testa om det er noe bra?
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Hånda opp de som har lest versjonen som heter Ti små niggere! B)

Ikke det nei. Når det har sagt har utvikleren AWE Games foruten førnevnte Wii spill gitt ut disse til PC:
Agatha Christie: Murder on the Orient Express
Spider-Man 2 Activity Center
Agatha Christie: Evil Under the Sun
Cabbage Patch Kids: Where's My Pony?

Så ja, jeg kan ikke vente på å fargelegge bilder av Deadpool og Wolverine som fighter om å slakte den lamme ræva til Peter etter at han har ødelagt hele Marvel universet. Blir sikkert bra med Wiimote.
 
#4
Jo jeg har lest boken og har spillet.

Det er et point and click spill, og jeg likte det, men så er jeg storfan av sjangeren også. Spillet har absolutt en del elementer som kunne blitt gjort bedre, men stortsett er det meste bra. Til forskjell fra mange andre point and click spill er det her snakk om logiske løsninger på de (fleste) "problemer" som dukker opp. Litt minus for grafikken som kunne vært noe bedre. Bak på esken står det noe sånt som "over 20 hours" med spilletid, men uten å ha tatt tiden, er jeg ganske sikker på å ha brukt under halvparten av det(og da inkludert flere ting som jeg burde og skulle ha løst raskere). Man bruker også wiiremoten til å vri i luften for blant annet å opne dører og et par lignende ting, noe som i utgangspunktet virker som en positiv forandring til bare å "pointe og clicke", men det blir fort slitsomt ettersom man ofte kan komme til å opne 5+ dører i minuttet. Stortsett er jeg dog veldig fornøyd med spillet, og ettersom markedet ikke akkurat er oversvømt av point and click spill til wii, håper jeg de andre agatha christie spillene også kommer til maskinen :)
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Vel disse spilla er typiske value-soft greier som PC markedet oversvømmes av. Hva ga du for det?
Det er helt opplagt at de bare porta det første ACet sitt fra PC og la på litt wiimotion, men det er ikke så gærent. Zack & Wiki kunne fint kjørt på PC og Sam & Max dukker snart opp på Wii. Forhåpentligvis lærer utgivere av spill som Sherlock Holmes serien og Sinking Island at det ikke koster all verden å gi ut spill på Wii og at nesten ingen laster dem ned der (noe de gjør på PC).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Testa det spillet der på PC, og det var igrunn temmelig stusselige saker. Ser ut som om Gamer har litt samme oppfatning om Wii-utgaven, så jeg er litt skeptisk ennå. Klart, adventure passer uuudmerket på Wii, men jeg har liksom ikke trua på at middelmådige PC-spill plutselig blir artige bare man slenger dem over til Wii.

Og det hadde vært spennende å se hvordan Sherlock Holmes: The Awakened ville kjørt på Wii, siden det fullt utnytter det avanserte fysikkbiblioteket til Ageia. :v:

Fake edit for de som ikke har spilt The Awakened: Det er verdt å stusse over at spillet nekter å fungere uten at du installerer Ageia PhysX, men ser ut som noe fra 2002 når du først får det i gang. Tror jeg kom over totalt seks objekter som lot til å utnytte fysikkmotoren.