Hvis du tror det spillet er identisk i end game med å gå å samle ulvepoter til en eller annen trist vakt i startbyen, tar du rimelig heftig feil. Hvis du tror det handler om å annen hver gang trykke på "kraftigere angrep" og "heal" tar du kraftig feil. MMORPG handler om teamplay, og det teamplayet skal fungere ganske så sofistikert etterhvert som man kommer lenger og lenger inn i spillet. Forskjellige klasser skal utfylle hverandre riktig, man må forstå bossens handlingsmønstre og hvordan du mest effektiv kan jobbe rundt det, man må kunne utnytte terrenget og man må kunne utnytte sin karakters ferdigheter til det ytterste. Bare for å ha et eksempel så sjekk
denne taktikken og du vil oppdage at den simplifiseringen mange her gjør av MMORPG er helt på jordet (det finnes taktikker som er langt verre enn den der), det vil være mer korrekt å si at MMORPG er mer kompliserte og "dype" enn de fleste andre spill, det bare tar litt tid før man kommer ditt.
[/b]