Aliens vs Predator [PC PS3 360]

Lodin

Der Waaaah
#1
Tid for detta igjen.


Ehm, men ja. Nytt AvP er rett rundt hjørnet og siden multiplayer-demoen allerede er ute på Steam og slippes til konsollene iløpet av dagen så passer det vel med en tråd? Det er Rebellion som mekker det akkurat som med AvP1 og det kan jo love godt. De mekka riktignok og Rogue Warrior i fjor så det kan og love dårlig, men det var vistnok et annet team + at det spillet allerede var føkka før de tok over.
Uansett er det samme greia som sist: tre singleplayer-kampanjer samt standard multiplayer. Jo også har de dratt fram den gamle survival moden fra det første spillet igjen. I oraksis er det Left 4 Dead bare med 4 marines og an masse AI-aliens. Blir å eie.

[yt]qZg9M3_Fw-A[/yt]
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
Synes det er verdt å nevne at detta kan skaffes til pese for under 200-lappen fra play og zavvi. Hvis du kjøper på steam for over 400 så er du dust.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Woope! Akkurat som MW2 bruker dette også lobbysystemet til konsoller så man må sitte å vente i fem minutter mens spillet skramler sammen tilfeldige spillere og så ender man opp å ikke kunne gjøre en dritt pga. lag. Andre gamet jeg prøvde gikk enda mer til helvete fordi spillet valgte meg som host til tross for at linja mi suger balle.
Demoen er låst til DM for bare åtte spillere btw. Blir det nok uansett bare SP på meg.
 
#4
Samme matchmakingdritet er det faen meg i pc-demoen også!111111
Skal visstnok være dedis i fullversjonen. Multiplayeren for min del var aldri grunnen til at jeg var sugen på det, men hadde vært kjekt å faktisk fått prøvd det.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Er PC-utgaven jeg snakker om ja. Konsollbabbyene har ikke fått sin utgave ennå.

E: 360-babbyene har fått sin nå. Skal teste den og.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#6
Kommer meg ikke inn i det hele tatt, jeg. Er på fjerde søket nå etter 10-15 minutter og lite framskritt.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Dette er leving.


Når det er sagt føles kontrollen og våpna omtrent ut som det alltid har gjort i AvP og det ene killmovet jeg fikk til som alien var sinnsykt stilig (holdt en fyr og stæbba ham flere ganger med halen) så det blir nok å eie i SP.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#8
Der fikk jeg spilt noen runder. Usikker på hva jeg synes, men ikke direkte skuffet.

Det jeg misliker mest akkurat nå er hvor knotete det er å løpe på vegger og tak. Før i tida så var overflatene helt flate - til og med de organiske tunnellene var stort sett digre triangler - men nå må du komme deg over bittesmå rør og vinduskarmer, og man kjører seg liksom litt fast i et halvt sekund her og der. Vanvittig irriterende.
Mulig dette kan overkommes med å microe transfer surface mer, men synes dem kunne flatet ut mye av de unødvendige detaljene rent kollisjonsmessig.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#9
Blir mye demospilling på meg i dag, med BC2 og AvP ute på PSN. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Om ikke annet var det rimlig artig på 360 fordi folk suger så jævlig balle. Så lenge man holder seg unna predatorene (som det bare er to av i hver match) er det lett som hose å score latterlige kills.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Njæ, ikke egentlig. Sånn bortsett fra at multiplayeren er gimpa med bare 16 spillere (holder forsåvidt lenge i AvP) og bedriten matchmaking.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#15
De kan også ha referert til meleeslåssinga, som vil tracke målet ditt i visse anledninger. Alien sin Heavy fra middels avstand f.eks virker som den prøver å holde siktet ditt over duden, men du må hjelpe den litt hvis folk streifer rundt for mye.
Akkurat det har jeg ikke noe problem med. Det blir jo ikke akkurat gratiskills på et angrep som tar ca. 3 sekunder å fyre av, selv om det autoaimer litt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#18
Dem har laga en slags teaser/protips-video om melee som klarnet opp i litt av forvirringa mi angående blokking og staggers.


I tillegg så facepalmet jeg litt når jeg fant ut at Focus var for å locke deg til dudes, som lar deg hoppe mot dem med light melee. Fantastisk hendig når man henger oppned siden man ellers ville ha måttet falle ned før man kan angripe.
Så ja, nå som de har ordna matchmakinga så har jeg fått spilt en del og liker det mer etterhvert. Når du får litt dreisen på melee generelt så overtar det raskt trophy/sneak kills som beste strategi.

Mine noobfarmskillz la meg vise dere dem
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#19
Ganske gøy spill med stor variasjon på spillemåter, og som soldat var det faktisk til tider skummelt. Liker at de har med sånne små detaljer fra filmene, som radarpipinga til soldatene, eller trompeten til aliens. Aliens sin veggløping var vrient å manøvrere på starten, men etter tjue minutter spiste jeg hoder og penetrerte mager så lett som bare det.

Det var vanskelig å finne kamper på PS3 med en gang, fordi Rebellion kuka til quick match-systemet, men det var bare å lage en gruppe med venner så gikk det fint.
Ellers så var det teit av Rebellion å ta i bruk Deathmatch, det kjipeste moduset noen gang laget til multiplayer, men yeh yeh.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#20
Det var vanskelig å finne kamper på PS3 med en gang, fordi Rebellion kuka til quick match-systemet, men det var bare å lage en gruppe med venner så gikk det fint.

faen jeg slettet det fordi jeg trodde det var noe i veien med demoen, gidder jeg å laste den ned på nytt :worried: