Alpha Protocol (X360, PS3, PC)

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Samma kara bak det kjente Star Wars: KOTOR spillet og Neverwinter Nights skal gi oss muligheten å være en agent med en enestående egenskap: han har en samvittighet! :O

Du er Michael Thornton som arbeider for CIA. Et oppdrag går bæsj og Thornton må løpe fra CIA fordi staten liker ikke tapere. Han bruker 'Alpha Protocol' et slags kodenavn for å gå undercover for å forsøke å finne ut om dette er en slags konspirasjon. Lyder dette kjent?
Så dette høres ut som et helt vanlig agent-spionasje spill, ikke sant? Nei, i dette spillet er det ikke dine judotriks eller revolverflips som imponerer, men:
"Friheten til å velge - Meny"
Det spilles i tredjeperson og Thornton er fri til å kukes med så mye du vil. Du kan forbedre din skyteteknikk, datahakking, sporing, kampsport, sniking osv. I tillegg er det mulig å forandre utseende hans. Du kan være den klassiske "stengte-følelser"-agenten med sitt korte hår og to dager gamle skjegg, eller gå jøde. Awesome frihetsfølelse for å si det sånn.
Historien er også ganske fleksibel, hvor du får titalls valg per oppdrag, som f.eks enten smadre våpenselgerens trynet inn i en vegg, eller la han gå så lenge han forsyner deg.
De skryter av 100+ timer gameplay, altså nok av tid til synke seg i spillet.

tl;dr-version.
Jeg synes dette høres utrolig artig ut, valg i spill er veldig moro og sniking sammensnurpet med RPG kan bli veldig gøy

Det har blitt dyttet mange ganger, men nå satser de på en oktober-release.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#2
Samma kara bak det kjente Star Wars: KOTOR spillet og Neverwinter Nights skal gi oss muligheten å være en agent med en enestående egenskap: han har en samvittighet! :O
:eng: Samme kara bak oppfølgerne til det kjente KOTOR-spillet og Neverwinter Nights. Ikke helt det samme, selv om jeg likte NWN2 bedre enn enern, og KOTOR2 hadde vært ballefett hvis de hadde fått gjort det ferdig.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Jeg har i grunn ikke fulgt så mye med på dette her. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi jeg vet det kommer til å eie no jævlig. Dette er et av de spilla jeg har et zen-aktig forhold til i utviklingsperioden. :p
Hvor stusselig er det at jeg gleder meg mest til å se hvor mye jeg kan kuke med utseendet til fyren?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#4
Veldig.

Jeg er spent, trenger en skikkelig spionspillserie etter Sphincter Cell ble til kuk (nei, den nye blir sikkert ikke noe bra heller). Og å samle og FPS-levle er ting jeg liker.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Kan man stealthe i dette? Har bare sett klipp hvor fyren gunner ned folk og går bananas.
Regner egentlig med det siden jeg så no greingser hvor en av utviklerne sa man kan kjøre gjennom hele spillet uten å drepe noen. Forhåpentligvis no mer enn en tranqgun.
 
#6
Yes, du kan være superstealth, og det med snikelue til og med.

Jeg håper veldig veldig sterkt at dette spillet blir bra. Alt ser konge ut på trailerene, utenom det som faktisk teller mest. Gameplay. Skyting og kamper ser rett og slett ut som litt slappe greier. Ser litt kjedelig ut rett og slett. Jeg håper at det ikke er sånn når jeg spiller spillet. For ja, jeg skal ha det. Et tiltak som et snikeskyteRPG skal jaggu støttes opp nesten uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Skytinga ser ut som Mass Effect og det er ok. Det har ikke mye med twitch å gjøre, men stats, skills og RPGing generelt. Det vil vi ha.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#8
Yes, du kan være superstealth, og det med snikelue til og med.

Jeg håper veldig veldig sterkt at dette spillet blir bra. Alt ser konge ut på trailerene, utenom det som faktisk teller mest. Gameplay. Skyting og kamper ser rett og slett ut som litt slappe greier. Ser litt kjedelig ut rett og slett. Jeg håper at det ikke er sånn når jeg spiller spillet. For ja, jeg skal ha det. Et tiltak som et snikeskyteRPG skal jaggu støttes opp nesten uansett.
Kikka litt på flere videoer, og det virka som det tok seg opp etterhvert som man beefa opp stats og fikk litt kule våpen/skills. Litt Fallout-ete, kanskje, men det fungerer for meg. Var ikke som om våpenbruk var så sabla bra gjennomført i Pandora Tomorrow eller Chaos Theory, men jeg koste meg læll.

Selve muligheten for mer enn å løpe rundt og hagle folk i ryggen tror jeg nok kommer til å være tilstede.
 
#9
Jeg spiller aldri rollespill. Uansett om det så er RPG light så har det vært uinteressant.
Problemet med rollespill for meg er at det pleier å være synonymt med alver, troll og andre fantasivesen. Så for meg er Alpha Protocol en gave sendt fra himmelen. Det blir mer interessant å bygge ferdighetene på agenten sin enn å oppgradere hendene til trollmannen slik at han kan skyte flammeballer mot vandrende skjeletter for å si det sånn.

Av samme grunn håper jeg også at All Points Bulletin blir bra. GTA liknende MMO uten noe magi og drager. Aaaaw yeah
 

Jante

privileged CIS shitlord
#10
Jeg spiller aldri rollespill. Uansett om det så er RPG light så har det vært uinteressant.
Problemet med rollespill for meg er at det pleier å være synonymt med alver, troll og andre fantasivesen. Så for meg er Alpha Protocol en gave sendt fra himmelen. Det blir mer interessant å bygge ferdighetene på agenten sin enn å oppgradere hendene til trollmannen slik at han kan skyte flammeballer mot vandrende skjeletter for å si det sånn.

Av samme grunn håper jeg også at All Points Bulletin blir bra. GTA liknende MMO uten noe magi og drager. Aaaaw yeah
Spilte du Fallout 3? Hett tips: RPG.
 
#12
Jeg har ikke prøvd Fallout 3. Men er ikke det Oblivion i forkledning da ? Istedet for å skyte troll så skyter du mutanter?

Jeg har prøvd å like RPG med fantasi og sci-fi setting, men det er bare ikke noe for meg.
Eneste rollespillet jeg noen gang brukte tid på til tross for at det ikke var helt mi greie, det var Final Fantasy 7. Historien, musikken og videoene gjorde at jeg den gang glatt ignorerte det søppelet andre refererer til som gameplay. Lastet ned hele spillet igjen til PS3 via PSN Store av ren nostalgi.
Jeg orket å spille det i 5 min. Jeg lar det bli med minnene tror jeg :)
 

Jante

privileged CIS shitlord
#13
Jeg har ikke prøvd Fallout 3. Men er ikke det Oblivion i forkledning da ? Istedet for å skyte troll så skyter du mutanter?
Faen, der dekonstruerte du hele Fallout-universet.
 
#16
Det er nok av spill der ute som ble utgitt et år for tidlig. Ut i fra hva jeg har lest og sett fra spillet er dette et spill med enormt potensiale til å bli akkuratt et slikt spill jeg alltid har ønsket meg. Dersom et år ekstra betyr at spillet kommer til å komme opp mot potensiale sitt, så er det verdt den ekstra ventetiden.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Jo det er forsåvidt greit. Alle skjønner at spill må utsettes fra tid til annen. Det er derimot ganske kjipt å vente helt i siste liten. Vi snakker her om at det fortsatt ifølge Sega bare er noen uker unna, og så bare dytte det et halvt år vekk.
Blir irriterings.