Am. menn bruker mer penger på spill enn musikk

#1
Nok et tegn på hvor mainstream hobbyen vår har blitt med andre ord. Regner med at de fleste her inne bruker mer penger på spill enn på DVD og musikk?


(Dagbladet.no): Amerikanske menn bruker nå mer penger på dataspill per måned enn de gjør på musikk.

Dataspill er nummer to, etter DVD'er, på lista over hva amerikanske menn bruker pengene sine på, viser en ny undersøkelse av Nielsen Entertainment.

Undersøkelsen viser også at stadig flere godt voksne mennesker spiller dataspill. Hele 24 prosent av de som spiller dataspill er over 40 år gamle, melder BBC.

40 prosent av amerikanske hjem eier en PC, en spillkonsoll eller en håndholdt spillenhet. 23 prosent av disse eier alle tre typer spillemaskiner. Den store majoriteten av spillerne, hele 89 prosent, spiller via en spillkonsoll.

PlayStation2 er den mest populære konsollen, og eies av 57 prosent av spillerne. 39 prosent eier en Xbox, mens 27 prosent eier en Gamecube. 8 prosent av spillerne har alle tre konsollene.

Dataspillerne bruker i snitt 5,2 timer i uka på å spille alene, og vel tre timer på å spille mot venner og familie. Kvinner spiller mer mot andre enn menn gjør.


Kilde
 
#3
Samme her... bruker bare gavekort som jeg får til festlige høytider og fødselsdags-ritualer... morro!

Så ja, så klart brukes det mer penger på spill enn DVD og CD'er..
 
#4
Tror at noen av grunnene til at vi bruker mer penger på spill, er fordi vi ikke så ofte kan laste ned fullversjon av det(internett ovs...).
Og at jentes intresser er ikke akkurat spill( de fleste).
Jeg bruker ihvertfall mer penger på spill en cd og dvd-er.
 
#5
Har ikke kjøpt en CD på lenge. Sist jeg kjøpte en var i 2000 tror jeg. DVD filmer kjøper jeg også veldig lite av. Kjøper kun Online spill.
 
#7
Jeg tror faktisk at jeg bruker mer penger på Musikk og DVD'er enn på spill. Har kansje noe med at jeg har kjøpt og piratkopiert(omfg i admit it :pirat: ) så mangen spill rundt høst tiden ifjord at jg må nesten bli ferdig med det jeg har :tommelopp:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#8
Jeg trodde det var lenge siden spill utsolgte musikk/film? Uansett, dette gir meg en unnskyldning til å pimpe denne artikkelen. Har du god tid kan du også lese resten av Rants & Raves'ene på siden. Absolutt verdt det. :tommelopp: