Årets muligens skumleste spill er rett rundt hjørnet og det trenger tråd. 8 september er dagen og de av oss som har kost seg med de diverse episodene av Penumbra vet at dette blir godsaker.
Man spiller en fyr som heter Daniel, har hukommelsestap og våkner opp i en skummel borg. Kanskje litt vel klisjefylt, men det funker. Åssen vet jeg det? Fordi demoen ble sluppet i dag. Jeg spilte bare gjennom de to første seksjonene og det var allerede griseille med lyset av og øreklokker på.
Akkurat som Penumbraene har dette enkel, men effektiv grafikk. Fysikkmotoren er den samme som før så mange av pusslene går ut på å manipulere omverdenen og man må fysisk dra opp dører med musa. Lydbildet som de tidligere spillene gjorde bra er her enda bedre. Synd jeg ikke har et orntlig anlegg til PCen for jeg tror dette virkelig gir romfølelse.
Nytt denne gangen er et ekstremt behov for lys. Hvis man holder seg for lenge i mørket vil man miste vettet omtrent som i Call of Cthulhu og Eternal darkness. Å titte for lenge på fiender og diverse unaturlige ting har og denne effekten som seg hør og bør. Man holder seg vettug ved å belyse omverdenen samt løse pussler så man kommer videre i spillet. Greier man ikke det begynner Daniel å høre rotter i veggene, se vesener som befinner seg på andre plan og generelt oppføre seg som man skal på slutten av en Lovecraft historie. Så legger han seg ned og blør ut av øra.
Det kan selvfølgelig kjøpes på alle gode onlinesjapper, men jeg bestilte rett fra skaperne selv siden det var litt billigere og de får mer av spenna.
Test demoen din fisemink.
Man spiller en fyr som heter Daniel, har hukommelsestap og våkner opp i en skummel borg. Kanskje litt vel klisjefylt, men det funker. Åssen vet jeg det? Fordi demoen ble sluppet i dag. Jeg spilte bare gjennom de to første seksjonene og det var allerede griseille med lyset av og øreklokker på.
Akkurat som Penumbraene har dette enkel, men effektiv grafikk. Fysikkmotoren er den samme som før så mange av pusslene går ut på å manipulere omverdenen og man må fysisk dra opp dører med musa. Lydbildet som de tidligere spillene gjorde bra er her enda bedre. Synd jeg ikke har et orntlig anlegg til PCen for jeg tror dette virkelig gir romfølelse.
Nytt denne gangen er et ekstremt behov for lys. Hvis man holder seg for lenge i mørket vil man miste vettet omtrent som i Call of Cthulhu og Eternal darkness. Å titte for lenge på fiender og diverse unaturlige ting har og denne effekten som seg hør og bør. Man holder seg vettug ved å belyse omverdenen samt løse pussler så man kommer videre i spillet. Greier man ikke det begynner Daniel å høre rotter i veggene, se vesener som befinner seg på andre plan og generelt oppføre seg som man skal på slutten av en Lovecraft historie. Så legger han seg ned og blør ut av øra.
Det kan selvfølgelig kjøpes på alle gode onlinesjapper, men jeg bestilte rett fra skaperne selv siden det var litt billigere og de får mer av spenna.
Test demoen din fisemink.