Amnesia: The Dark Descent - fra skaperne av Penumbra

Lodin

Der Waaaah
#1
Årets muligens skumleste spill er rett rundt hjørnet og det trenger tråd. 8 september er dagen og de av oss som har kost seg med de diverse episodene av Penumbra vet at dette blir godsaker.
Man spiller en fyr som heter Daniel, har hukommelsestap og våkner opp i en skummel borg. Kanskje litt vel klisjefylt, men det funker. Åssen vet jeg det? Fordi demoen ble sluppet i dag. Jeg spilte bare gjennom de to første seksjonene og det var allerede griseille med lyset av og øreklokker på.
Akkurat som Penumbraene har dette enkel, men effektiv grafikk. Fysikkmotoren er den samme som før så mange av pusslene går ut på å manipulere omverdenen og man må fysisk dra opp dører med musa. Lydbildet som de tidligere spillene gjorde bra er her enda bedre. Synd jeg ikke har et orntlig anlegg til PCen for jeg tror dette virkelig gir romfølelse.
Nytt denne gangen er et ekstremt behov for lys. Hvis man holder seg for lenge i mørket vil man miste vettet omtrent som i Call of Cthulhu og Eternal darkness. Å titte for lenge på fiender og diverse unaturlige ting har og denne effekten som seg hør og bør. Man holder seg vettug ved å belyse omverdenen samt løse pussler så man kommer videre i spillet. Greier man ikke det begynner Daniel å høre rotter i veggene, se vesener som befinner seg på andre plan og generelt oppføre seg som man skal på slutten av en Lovecraft historie. Så legger han seg ned og blør ut av øra.
Det kan selvfølgelig kjøpes på alle gode onlinesjapper, men jeg bestilte rett fra skaperne selv siden det var litt billigere og de får mer av spenna.

Test demoen din fisemink.

 

Lodin

Der Waaaah
#2
Hurra! Jeg fikk akkurat en mail om at hvis man kjøper spillet rett fra Frictional så får man med en key så man kan regge spillet på Steam. Da finnes det ihvertfall ingen grunn til å ikke gi dem alle penga.
 
#3
Gleder meg. Har ikke spilt noen av Penumbra-spillene, men liker det lille jeg har sett av dette. Så spørs det bare om man tør å spille det på prosjektor med skikkelig annlegg...
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#4
Ey, der var det lagt ut steamkey på frictional-sida gitt.
*Laste ned*
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Du å du. Så får vi se om det faktisk går ann å spille det og eller om dette er mer som en preload.
Og for de av dere som er snikete snusker så får man teknisk sett to kopier av spillen når man kjøper hos Frictional. Nøkkelen for å laste ned rett fra dem og den til Steam er ikke knytta til hverandre på noe vis. Ikke at noen av dere får min for disse svenskene fortjener penga. :penga:

E: Torrent har allerede dukka opp så de slapp spillet tidlig for å bekjempe litt av piratinga.
 
#6
Spillet eier. Satt med noen kompiser på en 46'' TV med alt lys av og HØY lyd. Var jævlig engasjerende og most def et av de skumlere spillen der ute.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Jeg tør faen ikke spille dette mer. Hadde mitt første orntlige møte med en av de folka som vandrer omkring og endte opp gjemt krøket i et hjørne med ryggen til. Plutselig slo det meg at jeg drev å knep øynene igjen i virkeligheten, var våt av kaldsvette og hadde glemt å puste en god stund. Kan ikke være sunt.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#8
Laster ned demoen nå, siden jeg er horrorspill-entusiast. Vil jo ikke være en fisemink heller. Spent på å se om boka mi klarer å dra det.