Anbefal DS spill

#1
Jeg har hatt DS Lite i et par måneder nå og er meget fornøyd med det, men det er et lite problem: Jeg blir litt for fort ferdig med spillene.
Derfor trenger jeg et par anbefalinger til bra spill som varer en stund, eller som kan være fine utfordringer. Jeg liker det meste innenfor spill, men er ikke så glad i FPSer, så Metroid Prime Hunters er ikke noe for meg, og jeg har en forkjærlighet for RPGer.

Fra før av eier jeg:
Another Code: Two Memories
New Super Mario Bros.
Mario Kart DS
Animal Crossing: Wild World
 
#2
Nå vet jeg ikke helt hva du syns om Strategi, men Advance Wars: Dual Strike er jo sinnsykt bra da. Og det varer ganske lenge, jeg har hatt det en god del måneder nå og er fortsatt ikke lei.

Hvis ikke så har du jo det der Lost in blue, hvis det kan väre av interesse? har ikke fått testet det selv, men av kritikk, og venner og dömme skal det visstnok väre verdt og få med seg.
 
#3
Av kritikk, og venner å dømme skal visstnok Lost In Blue suge hardt. ^_^


Et spill jeg vil anbefale er Castlevania: Dawn of Sorrow, hvis du liker 2D action/adventure. Det tar ikke så lang tid å runde, men det er en hel del saker og ting man kan gjøre etter man har runda det.
Et annet spill jeg vil anbefale er Advance Wars: Dual Strike, hvis du liker strategi. Der har du et spill som varer lenge. Super Mario 64 DS er også å anbefale, men bare hvis du ikke har spilt igjennom spillet på N64 fra før av.
Ellers har jeg hørt at Tetris DS skal være ganske bra.
Det er mange flere å nevne, men kommer ikke på de i farta.

Og hvis du ikke liker FPSer som du sa, hold deg unna Metroid Prime: Hunters. Det er ille nok fra før av. XD
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Kirby: Power Paintbrush er også et helladussens flott stylusbasert spill. Det ligner en del på NSMB. på hvordan du har en rekke levels du kan gå igjennom senere for å samle tre mynter per level. I tillegg har du en rekke minigames å holde på med, bonusbrett som kan låses opp, og generelt sett masse bonusshizzle, igrunn. Hvis du vil ha en mer detaljert beskrivelse på hvorfor det dasker fisk kan du bare spørre Spillegals offisielle Kirby-fanatiker, Agahnim.

Castlevania og Advance Wars er begge glimrende forslag du burde ta til ettertanke. De varer begge en god stund, og har god replay value. Ellers la jeg merke til at du ikke har noen puzzlers i samlinga di (et must om du har DS spør du meg), og da har du egentlig tre å velge mellom. Det ene er Tetris (som nevnt tidligere), som du burde være kjent med. Legg til Wi-Fi-støtte og et par andre modi, så har du det. Ellers er det min personlige favoritt, Zoo Keeper, som egentlig er Bejeweled med dyr, og en generell finpuss over seg. Til slutt har du Meteos, som mange skal ha gode erfaringer med. Ikke spilt det så fryktelig mye selv, men har vel høstet god kritikk generelt sett.
 
#5
Puzzles har jeg ikke i samlinga, og det kunne jo være en bra ting å ha. Jeg er bare redd jeg skal bli fort lei dem. På den annen side ble jeg ikke lei mobil-tetris, og den mobilen hadde jeg i tre år!
Castlevania har jeg tenkt på, men så langt har jeg bare funnet den på Spider-man, hvordan den er noe dyr. Men kan jo være at Elkjøp har fått inn noe nytt, eller noen andre butikker.
Er også lysten på Trauma Center eller Phoenix Wright, men tror jeg kan få noen dumme blikk fra folk i familien om jeg plutselig vræler ut "Objection" uten forvarsel.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#6
Du er ikke nødt til å brøle, Jeg visste faktisk ikke at man kunne det før jeg hadde rundet det :( Det er helvetes tøft og bør sjekkes ut. Har ikke så mye gjenspillingsverdi da.
 
#7
SITAT(Nicholas @ 30.08.06, 21.02) 21917
Hvis du vil ha en mer detaljert beskrivelse på hvorfor det dasker fisk kan du bare spørre Spillegals offisielle Kirby-fanatiker, Agahnim.
[/b]
Du nevnte egentlig det meste som eier brutalt mye med spillet, men jeg kan jo legge til at musikken er herlig og nynnbar, leveldesignet er fantastisk og læringskurven er über. Dessuten er det et rimelig unikt spill - man styrer Kirby ved å tegne regnbuefargede veier som han kan rulle på. Enkelt og greit, men man går allikevel ikke lei. Jeg har forresten spilt spillet i over 30 timer og enda ikke fått tak i alle myntene.

*Sjekke hylla*

Det meste er egentlig nevnt, men hvis du ikke har Castlevania: Dawn of Sorrow eller Phoenix Wright bør du anskaffe dem med en eneste gang.
 
#8
Finnes så bikkjemye spill jeg nå oppdager jeg kunne tenkt meg å kjøpe til DS, men må jo ikke bruke alle pengene på en gang.
GAH! Får bare bestemme meg og dra ut og kjøpe.
 
#9
Tetris DS og Brain Traing har holdt meg underholdt i flere måneder nå. Veldig underholdende!
 
#10
Endte opp med å skaffe meg Castlevania og Kirby Power Paintbrush. Castlevania er et fint tilskudd til samlinga, selv om jeg til tider mener jeg sitter litt fast. Vil jo gjerne finne alle hemmelighetene, og sånt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Da er det så fint at det er mye av moroa. Dawn of Sorrow varer ikke så fryktelig lenge, men akkurat lenge nok til at man orker å finne alt. :)
 
#12
Hvis du har en forkjærlighet for RPGs, så kjøp deg Mario & Luigi nå med en gang. Og har du ikke spilt det til GBA, så kjøper du det og. Makan.
 
#13
tenkte jeg skulleanbefale at du IKKE kjøper dette spillet. det er The Sims til DS .... guud vad tråkit...man blir fort lei av å styrre bare den ene personen på dette hotellet.... man kan bygge alle romma på en dag og da er det ikke noe mere gøy igjen ......samtidig som du må gjøre alle blide hele tiden.

jeg ble lei dette etter ca 3 dager, men litte søstera mi spiller dette fortsatt. så helt bortkasta var det ikke
 
#14
Jeg bestilte meg nettop DS Lite, med to spill.. og det falt på Mario Kart og Castlevania.. Egentlig skulle jeg bare ha Castlevania, men ettersom Elkjøp ikke hadde det og der var DSn billigst ble det 2 spill gitt. Får den på mandag, men kan vel egentlig garantere at de spillene er verdt pengene :angel: