Animal Crossing (GC)

#1
[ADVARSEL] Mulige spoilere for first-timers i Animal Crossing, hvis der er noen andre :p


Jeg er egentlig ganske ny til Animal Crossing, fikk det for leeengesida, men starta ikke før jeg kom hjem til juleferie, rundt den 18. ellerno. Har spilt litt hver dag og liker spillet og slikt, men er enkelte ting jeg lurer på. Som for eksempel når "jobben" min hos en av innbyggerne er å finne dem en fersken, og den ikke finnes i nærheten, hvor finner jeg den da?

Noe annet jeg lurte på er om det ofte skjer slike ting som at en gave kom flyvende festet til en ballong. Dette skjedde når jeg var nederst på kartet (hvor bakkenivået er på det laveste), ballongen var da alt for høyt oppe til at jeg kunne få tak i den, så jeg trasket etter den i det den fløy i rettning de høyere bakkenivåene, her måtte jeg da ta en omtur til høyre og dra opp en bakke for så å gå til venstre igjen, men idet jeg går opp bakken og skal gå til venstre stormer fattern inn på rommet og ber meg komme å hjelpe han med noe. Dum som jeg er trykker jeg på pause (ikke helt vant til spill som går i real time), når jeg da kommer tilbake er selvfølgelig denne sjeldene (?) ballongen med gaven festet til forsvunnet for lengst, og jeg ergrer meg ennå etter det, fordi jeg ikke har opplevd noe likt det i spillet i ettertid. Var det en veldig verdifull pakke? kanskje ett nintendospill? :blunk: (Fikk foresten Balloon Fight i julegave og ble meget positivt overasket da jeg så spillbar 2player på den :D ) men nok om det.

Det første lånet trodde jeg var hovedlånet, og ble skuffet i det jeg hadde det nedbetalt, for så å få vite at jeg får nytt lån og utvidelse. Etter få timer spilling, med fiskelykke og bra salg tjente jeg veldig mye og dette lånet ser også ut til å gå ganske kjappt. Sier seg selv når man fyller inventorien med fisk verdt 1200bells pr stykk på 15minutter (har ikke action replay). Fikk også en fisk som var verdt 15.000 2 ganger, men ga den ene til museumet da, de trenger alltid fisk. Ellers er der egentlig en hel del hyggelige overaskelser i spillet, men er der flere lån? større hus osv?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Som for eksempel når "jobben" min hos en av innbyggerne er å finne dem en fersken, og den ikke finnes i nærheten, hvor finner jeg den da?[/b]
Det klart letteste er vel - om du har en GBA, såklart - å bare koble til GBA-en og reise til ferieøya di. Der har du som regel tropiske frukter som fersken og annet rask.
Noe annet jeg lurte på er om det ofte skjer slike ting som at en gave kom flyvende festet til en ballong.[/b]
Stadig vekk. Det er ikke så sjeldent, ta det med ro. ;)
En annen ting er at det ofte hender at ballongen flyr ut av byen din uten å lande i et tre, og dette er det - så vidt jeg vet - ingenting å gjøre noe med.
Ellers er der egentlig en hel del hyggelige overaskelser i spillet, men er der flere lån? større hus osv?[/b]
Vil du virkelig vite hvor stort hus du kan få? Uansett kan jeg røpe at det er flere utvidelser dersom du er på det tredje lånet ditt, ja. ;)
 
#4
Takk for hjelpen alle sammen :D ja, er på 3. lånet nå, ble det igår. Solgte fisk og bein for flere tusen :p
Foresten, må man koble til GBAn for å reise til "Ferieøya"? For jeg har klart å miste både kabelen og gameboyen :( ...Hvis jeg da lager en ny by på samme kort blir det jo vinter der og, og da kommer det pærer på trærne? eller er dette tilfeldig fra by til by?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Du må ha GBA med kabel for at Kapp'n skal dukke opp og la deg reise på ferie, ja. Og frukten på trærne blir beregnet tilfeldig når du lager en ny by.
 
#6
Visste dere at ved å trykke på X-knappen når handa er på gjenstander vil man merke de gjenstandene med grønn ring for å gjøre det lettere å droppe gjenstandene samtidig. Hvis, man ombestemmer eller trykker på feil gjenstand, så er det bare å trykke på X-knappen en gang til for å bli kvitt det grønne merket. Ganske nyttig, hvis man er interessert i å kaste masse søppel til søppeldynga.
Noe annet som også er ganske fint å kunne, er å ha tomme brev som man kan legge ikke-levende gjenstander i. Spesielt lettvint når man plukker mange skjell og sånt og ikke har lyst til å gå for mange unødvendige turer til Nook for å selge.
Å opprette en ny landsby på en annen Memory Card, er heller ikke å forakte. Av en eller annen merkelig årsak vil noen av innbyggerne dine flytte over til den nye landsbyen på Memory Card slot B. Jeg kan egentlig si mer om det som vil skje der, men jeg kan ikke med den der spoiler-tagen, så da lar jeg heller være. Hintet er at noe blir raskere forandret enn på "hoved-landsbyen". ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Et annet tips: Jeg husker ikke om det er øverst eller nederst, men på en av disse plassene i brevkolonnene kan du flytte pekeren til høyre ut av skjermen, og legge i en t-skjorte. Det mønsteret som er på den skjorta blir da bakgrunnsmønsteret på inventoryet ditt. Poengløst, men artig. Akkurat som resten av spillet. :)
 
#8
Skjønte ikke helt hva du mente med det, så jeg prøvde å "grabbe" en tshorte og dra den til høyre på skjermen, kom ikke langt med det, kunne ikke legge den noe sted der. Men jeg har et par nye spørsmål.

Fiskene i elva; skifter de etter årstidene eller er 80% av alle fiskene dritsjeldne? Får lissom bare de samme nå, inkl den Stringfish ellerno som er verdt 15.000bells, fått den 3 ganger.

Turnips; Tom Nook babler noe om Turnips priser, og jeg lurer da selvfølgelig hva dette er, i og med at jeg ikke har sett noe av dette tidligere i spillet...så, hva er Turnips? :ler:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Fiskene varierer etter sesonger, ja. Det er forskjellige måneder de forskjellige fiskene kan fanges i, i tillegg til at de oppholder seg på forskjellige steder. Tips: Fisk i fossen som renner ut i havet en dag det regner. ;)
Turnips selges vel bare på søndager, tror jeg. Husker ikke klokkeslett. Uansett er det en omreisende selger som lar deg kjøpe turnips, og så kan du selge dem til Nook senere. Tanken er at du skal kjøpe billig og vente til du kan selge dyrt, men ikke vent for lenge ettersom råtne turnips ikke er verdt mye.

Og dette med t-skjorter... det jeg mente var at du kan, når pekeren står i brevkolonnen lengst til høyre, flytte den ut av skjermen til en skjult inventorylomme og legge fra deg skjorta der.
Og når jeg tenker meg om må du flytte markøren NED når du har den på den nederste plassen. Beklager. :flau:
 
#10
Vel, er ikke byenes utseende tilfeldig? for min foss er i midten av elva...dvs, i midten av kartet. Langt fra havet :p. Takk for turnips tipset osv. SKal teste shortetrikset i natt ;P
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Elva renner ut i havet, der er det en foss. Hei. :)
 
#12
Ey, 10 poeng til min overtrøtte klokhet. Den var ikke dum du. Men der regner aldri nå om dagen, bare snør :p jeg har aldri sett regn i spillet, bare snø :p og det blir sikkert snø en stund framover. Er det da slik at snø går for det samme? :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hva tror du? :p
Uansett hva du tror er nok svaret "nei", så det får gå for det samme. :D
 
#14
mao, jeg må vente til mai for å kunne fiske i fossen? (og se den store overaskelsen) :p jaja, skal stikke å fiske litt nå, hive alle bitterlingene og stringfishene i kjelleren og fiske opp inventoryen full igjen :p kl 7 kan jeg selge vettu :p ... hm, jeg begynner å tro jeg er litt hekta på spillet. Dette er litt farlig, skummel døgnrytme.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#15
Hvor skjeldne er egentlig maleriene? Har så mye som 0 i museet. :/ Har hatt spillet lenge og hatt et par byer, men aldri fått noe særlig mer enn rundt to malerier.
 
#16
Spiller du med flere byer på en gang? :blunk:

Noe jeg lurer på er hvor jeg får tak i musikk?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Malerier er sjeldne, ja. Du må som regel kjøpe dem hos svindlerreven eller vinne dem hos HRA eller noe sånt.
Musikk får du tak i ved å bestille den hos K.K. Slider, trubadurbikkja som spiller ved togstasjonen hver... lørdag, tror jeg. For at du skal få musikken, må du komme med et låtønske, skrive inn låttittelen og så får du den når han er ferdig med å spille. Den letteste måten å få musikk på er å finne en kul låt hos noen av dyrene og be om den.