"Alle Nintendospill er jo like, det er jo bare de samme Mario og Zelda-greiene!" er kritikk Nintendo har fått siden tidenes morgen, og jeg er enig i at det finnes mye sannhet i disse påstandene. Men kommende Animal Crossing: Let's Go to the City virker som det mest skamløst resirkulerte Nintendospillet på lang tid, i hvert fall etter hva jeg har hørt og lest om det så langt. Det blir i beste fall beskrevet som en god kombinasjon mellom Wild World og det orginale, så for de av dere som har spilt dem til døde kommer vel det som en stor skuffelse. Jeg synes det virker som om spillet bærer preg av å være rushet, ettersom svært mange mekanikker og events er resirkulert. Det innovative byområdet som skal være det nye trekkplasteret, ser ut til å være et lite område hvor tidligere "event-karakterer" vil få faste bygninger. Og dette er også det første spillet til å ha lastetid når man går inn og ut av butikker (dog ikke mye).
Så det er med andre ord fritt for å være skuffet om du spør meg. Men om du så spør om jeg skal kjøpe det, så er svaret likevel ja. Min eneste erfaring med Animal Crossing er da jeg lånte min søsters DS-spill i en måned, og jeg ser fram til å ha min egen kopi på den store TV-skjermen. Men det var så jeg vurderte å heller kjøpe orginalen billig, men jeg ville vel på et punkt angret på den manglende online-funksjonaliteten. Så dermed ser jeg fram til 5. desember, som ser ut til å være datoen for oss europeere. I USA kommer det visst ut den 16. oktober (en søndag? :huh: ) og anmeldelser ruller vel inn hvert øyeblikk.
I mellomtiden ha IGN en liten greie hvor de sammenligner de tre versjonene LINK
Så, er det flere som er klare for å chille i AC-land i desember?

EDIT: Bra preview på 1up