Animal Crossing: La oss dra til byen!

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#1

"Alle Nintendospill er jo like, det er jo bare de samme Mario og Zelda-greiene!" er kritikk Nintendo har fått siden tidenes morgen, og jeg er enig i at det finnes mye sannhet i disse påstandene. Men kommende Animal Crossing: Let's Go to the City virker som det mest skamløst resirkulerte Nintendospillet på lang tid, i hvert fall etter hva jeg har hørt og lest om det så langt. Det blir i beste fall beskrevet som en god kombinasjon mellom Wild World og det orginale, så for de av dere som har spilt dem til døde kommer vel det som en stor skuffelse. Jeg synes det virker som om spillet bærer preg av å være rushet, ettersom svært mange mekanikker og events er resirkulert. Det innovative byområdet som skal være det nye trekkplasteret, ser ut til å være et lite område hvor tidligere "event-karakterer" vil få faste bygninger. Og dette er også det første spillet til å ha lastetid når man går inn og ut av butikker (dog ikke mye).

Så det er med andre ord fritt for å være skuffet om du spør meg. Men om du så spør om jeg skal kjøpe det, så er svaret likevel ja. Min eneste erfaring med Animal Crossing er da jeg lånte min søsters DS-spill i en måned, og jeg ser fram til å ha min egen kopi på den store TV-skjermen. Men det var så jeg vurderte å heller kjøpe orginalen billig, men jeg ville vel på et punkt angret på den manglende online-funksjonaliteten. Så dermed ser jeg fram til 5. desember, som ser ut til å være datoen for oss europeere. I USA kommer det visst ut den 16. oktober (en søndag? :huh: ) og anmeldelser ruller vel inn hvert øyeblikk.

I mellomtiden ha IGN en liten greie hvor de sammenligner de tre versjonene LINK

Så, er det flere som er klare for å chille i AC-land i desember? :)

EDIT: Bra preview på 1up
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg pleier å bli hekta på Animal Crossing i sånn cirka et halvt år etter at det kommer ut et nytt et, og så blir jeg mest redd for å plukke det opp igjen etter det. Men jeg skal såklart ha dette også, fruen blir vill hvis ikke. :(
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Venter fortsatt på anmeldelser. Hvis det virkelig viser seg å bare være en ren blåkopi av de to første bare med en meningsløs by så... Nintendo is fucking us again! :argh:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#4
Ikke ha for høye forhåpninger, for så langt ser det ganske likt ut ja :( Men for meg som ikke har spilt denne serien så mye er nye dialogtrær og flere samleobjekter mer enn god nok grunn til et kjøp. Ser virkelig fram til å synke inn i den gode roen Animal Crossing gir :)

Noen tanker om WiiSpeak da? Frister ikke meg så altfor mye, men det er mulig jeg kjøper det likevel av hensyn til slektninger som bor langt unna og elsker å spille slike spill med meg. IGN har en liten demo av selve apperatet, og ut i fra den videoen ser det i hvert fall ut til at den fungerer godt, rent teknisk :)
 
#5
Eurogamer gir det 6/10 Det beste i serien, men ingen grunn til å kjøpe hvis du har lagt mye tid i de to forrige. Hva i all verden var det som tok så lang tid hvis det er akkurat det samme spillet som vi har spilt tidligere? >_<
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#6


Her er Olebygda, min stolte bygd med egen øy. Spillet kjennes umiddelbart ut som de tidligere versjonene, men kort tid etter at du er ferdig med den obligatoriske deltidsjobben hos Tom Nook merker man at det er masse småpell som er forbedret, om enn aldri så lite. For eksempel er det deilig at man kan bytte redskap uten å gå inn i menyen, og at man har mange flere muligheter når man designer skjorter. Viktigst av alt er at spillet fortsatt har den velkjente sjarmen - jeg lo godt av Dr. Shrunks stand-up show i byen :)

Så, noen som vil på besøk? Hallo? Noen? Hvor ble det av alle sammen? :(
 
#7
Jeg skal skaffe meg dette etter hvert, vi får plukke turnips sammen en dag da. Men det blir muligens ikke før etter jul.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#10
Konge, da blir det litt SG-ere her likevel da :) Den manglende innovasjonen har i hvert fall ikke plaget meg så langt; faktisk føles det heller ut som om jeg endelig kan fult ut utnytte online-mulighetene i Animal Crossing. Jeg har nettopp vært på besøk med et par amerikanere og hørt på KK Slider. Jeg pratet med dyrene i byen til min vert og fikk høre dem fortelle litt småting fra byen. Jeg slang opp et design jeg hadde laget (en norsk lusekofte) og en av disse amerikanerene plukket den opp og tok den med til sin egen by, med min signatur all over it. Alt dette pratet om hvordan Animal Crossing er et dele-spill kommer endelig til sin fulle rett i min bok. Jeg liker det :)

Har begynt å å få en del utenlandske frukter og nå. Om noen dager burde trærne ha vokst opp, og da kan jeg akkumulere bells i stor skala!

Navn: Ole
By(gd): Olebygda
Vennekode: 2063-2895-8197

Skal legge deg til i morgen, Tales. Kommer til å spille en del, spesielt på morgenen, så bare gi beskjed om du trenger selskap ;)
 
#11
Må man fortsatt utveksle vennekoder for å få besøke noen? Ingen måter å si at byen er åpen for "ukjente"?
 
#12
Tror ikke det hadde vært kjekt hvis en eller annen idiot kom inn og ødela alt, tråkket ned blomster og stjal frukter osv. :p
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#13
Ingen ukjente, nei. Som Revan påpeker er dette et spill man absolutt ikke vil ha hvem som helst i byen sin, så det er helt greit. Litt knot på diverse forum blir det jo, men denne helgen har jeg tatt meg god tid til denslags :)

Litt bilder fra min AC-helg


Meg og to karer har en liten fiskekonkurranse. Jeg fikk en verdifull Red Snapper.


Det har ingenting å si hva man avtaler å gjøre på forhånd, et besøk ender alltid opp i en slåsskamp med insektnettene uansett.


Tunfisk er en temmelig sjelden fisk. Pent.


Meg og to amerikanere hører på KK Sliders hissige gitarnoter. Jeg er den franske padden med mario-nese.


Norgespatriotene neste? :(


De fleste husker vel denne karen :D
 
#14
Konge, da blir det litt SG-ere her likevel da :) Den manglende innovasjonen har i hvert fall ikke plaget meg så langt; faktisk føles det heller ut som om jeg endelig kan fult ut utnytte online-mulighetene i Animal Crossing. Jeg har nettopp vært på besøk med et par amerikanere og hørt på KK Slider. Jeg pratet med dyrene i byen til min vert og fikk høre dem fortelle litt småting fra byen. Jeg slang opp et design jeg hadde laget (en norsk lusekofte) og en av disse amerikanerene plukket den opp og tok den med til sin egen by, med min signatur all over it. Alt dette pratet om hvordan Animal Crossing er et dele-spill kommer endelig til sin fulle rett i min bok. Jeg liker det :)

Har begynt å å få en del utenlandske frukter og nå. Om noen dager burde trærne ha vokst opp, og da kan jeg akkumulere bells i stor skala!

Navn: Ole
By(gd): Olebygda
Vennekode: 2063-2895-8197

Skal legge deg til i morgen, Tales. Kommer til å spille en del, spesielt på morgenen, så bare gi beskjed om du trenger selskap ;)
WTF :S

Du bor i Olebygda? Jeg har ikke lagt deg til ennå og jeg har flere ganger hørt folk i byen prate om hvor flott Olebygda er, at de har snakket med noen fra Olebygda osv :)
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#15
Morsomt. Jeg har lagt inn koden din, men det ser ikke ut til at du er "aktiv" i listen min enda. Likevel fikk jeg høre fra en gris i byen at han Tales, han er en knakandes kjekk kar og at Serenity er himmel på jord :D Kanskje det holder at den ene har lagt inn koden for at slike beskjeder skal poppe opp. Det er jo vanvittig for Nintendo å være.

En annen morsom detalj i Let's Go to the Ciy: Når man blir med i klubben til svartebørshaien Carzy Redd vil man få med et spesielt brevpapir som kan brukes til å verve nye medlemmer. Det fungerer som et vanlig brev, bortsett fra at mottakeren kan slippe inn i Crazy Redds bule om man har det i lommene. Jeg sendte det til en kar på vennelisten, og noen dager senere fikk jeg beskjed om at han hadde brukt det og blitt med i "klubben". Så fikk jeg en vervepremie på 1,000 bells. Animal Crossing er virkelig dele-spillet over alle dele-spill :)
 
#16
Fra manualen:

It is important that players save before switching off the Wii console in order to retain data after each play session (see Saving Data, above). If players switch off without saving, the character Mr. Resetti may appear upon restarting.

Mr. Resetti's purpose is to teach players the importance of saving. However, parents should be aware that his personality and tone of voice, while intentionally humourous, are authoritative and may be disturbing to young children.
=D
 
#17
Nå har også jeg kommet igang med Animal Crossing. Jeg adder dere to, Tutankoopa og Tales, og min info kommer nedenfor, med det mest cheesy bynavnet ever (forøvrig dårlig å bare kunne bruke 8 tegn i bynavn..)


Navn: Mats
By: Helltown
Kode: 2879 3805 0316
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#18
Den er grei, skal legge deg til jeg Ghaz. Så skal jeg ordne med noen presanger til deg om du kommer på besøk :elsk: Har spilt jevnt og trutt siden 4. desember, så byen min begynner å komme seg nå, skal jeg si deg. Har masser av frukt å dele ut, for eksempel.
 
#19
Er det noen av dere som har noen problemer med tida? Min resetter seg hele tida, og vil ikke følge Wii-klokka. Hver gang jeg går inn nå står den på det jeg stilte den forrige gang jeg spilte. Jeg sletta Helltown:)(), så det er ikke noe poeng i å dra dit nå, men det hjalp ikke. Når jeg starta nytt game så påstår Rover at det er 1. Januar, 2000..
Jeg har Amerikansk kopi og kjører gjennom GeckoOs, så det er mulig Wii'en ikke merker spillet og vice versa. Anyways, mulig jeg må kjøpe Europeisk om ingen av dere har noen supre forslag.