Annbefal ett fightingspill

oma

Village Drunk
#1
Long time no see. Har ikke spilt noe særlig noenting i det siste, men fikk øye på Pride FC for noen dager siden, og tenkte "Dette ser jo egentlig litt bra ut når jeg tenker meg om". Så mitt spørsmål er da: Er dette spillet noe bra? Noen som har spilt det en del? Kunne de fortalt litt om det også?

Og for å ikke lage ett helt emne til bare mitt spørsmål, tenkte jeg at man kanskje kunne annbefale forskjellige fightingspill, og gi en grunn til det. Selv har jeg ikke nevnt noe, da jeg ikke har noe særlig kunnskap om andre fighting games enn tekken, som de fleste her inne allerede har spilt og vet hvorfor og hvorfor ikke de liker det.

(Mye ting har skjedd siden sist jeg posta her, så om jeg bryter noen forumregler, unnskyld - om da noen kunne gitt meg en forklaring på hvordan jeg kunne vinklet det istedenfor :) )
 
#2
Da kan jeg begynne med å dra fram den velkjente serien Soul Calibur.

Dette slåssespillet dukket først opp på Dreamcast. Så kom Soul Calibur 2. Den kom til PS2, GC og Xbox. Selv hadde jeg GC versjonen. Et veldig bra og gjennomført slåsspill som ikke blir klart på 1-2-3. Spillet har ikke like komplisert slåss teknikk og combo muligheter som på Tekken, men jammen er det underholdene. Soul Calibur 3 kom ut til PS3. Har spilt det litt. Virker veldig bra det og.
 
#3
Sånn helt seriøst, test ut KOF 98. De nye KOF spillene er så som så. Men 98 er det beste 2d spillet jeg noen sinne har spilt.

Musikken er helt rå, mange characters, og ikke minst, noe som gjør 2D spill geniale, special supers... utrolig hvor deilig det er å få inn en slik på motstanderen. PM meg hvis du har lyst å teste det ut over nett, det er nemlig et online spill som funker uten noe som helst lagg.
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
SITAT
Annbefal et fightingspill, give me som cha(lle)nge![/b]
Fixed :D

Virtua Fighter 5. Vet ikke stort om spillet (enda) annet enn at det er VF :eek:, men er noen som begyner med dette nå. RBN kommer til å satse på VF5, så det er ingen grunn til å ikke spille det :D
 
#5
mhm king of fighters 98, i agree! beste 2D fighting spillet ever.
liker du fighting games så burde du teste det ut!
take care :)
 
#6
Er mange kule fighters ute, men man må være glad i å spille alene så sant man skal spille noe annet enn Tekken : <_< .

Hvis man liker en utfordring, så spill Guilty gear.. Beste soundtrack, best char design, størst char diversity, best stage design og helt klart det kuleste combo systemet. Ekke akkurat 'pick up'n play' though.
 
#7
Jeg vil anbefale Def Jam: Fight for new york, I mine øyne det råeste fighting-spillet jeg har spillt og det spillet som har gitt meg mest morro for pengene, er forsåvidt ganske kult å spille multiplayer også. Og det skader ikke at man som oftest gir kjente rappere deng:D Dessuten er soundtracket igrunn ganske bra:D Kan jo også si at dette er ett spill med mye mere rå kraft enn usannsynlige komboer og annet dilldall, man får virkelig følelsen av å gi noen en real trøkk seksten rett i fleisen:p
 
#8
SITAT(Wallace @ 28.05.07, 00.31) 67931
Er mange kule fighters ute, men man må være glad i å spille alene så sant man skal spille noe annet enn Tekken : <_< .

Hvis man liker en utfordring, så spill Guilty gear.. Beste soundtrack, best char design, størst char diversity, best stage design og helt klart det kuleste combo systemet. Ekke akkurat 'pick up'n play' though.
[/b]
Der ligger det en challenge....

Men som Wallace nevnte er så og si hele Guilty Gear miljøet stasjonert på Odden og Lørenskog :p
 
#9
SITAT(Maximum @ 28.05.07, 01.09) 67937
Jeg vil anbefale Def Jam: Fight for new york, I mine øyne det råeste fighting-spillet jeg har spillt og det spillet som har gitt meg mest morro for pengene, er forsåvidt ganske kult å spille multiplayer også. Og det skader ikke at man som oftest gir kjente rappere deng:D Dessuten er soundtracket igrunn ganske bra:D Kan jo også si at dette er ett spill med mye mere rå kraft enn usannsynlige komboer og annet dilldall, man får virkelig følelsen av å gi noen en real trøkk seksten rett i fleisen:p
[/b]
Def jam er noe løst basert på wrestling. Dersom man vil ha den virkelige feelinga bør man teste ut wwe smackdown-here comes the pain. Det ultimate wrestlingspillet. Er etter min mening det beste wrestling spillet med tanke på karakterer, grafikk, match-typer og brukervennlighet. Alt dette gir deg virkelig følelsen av å være i wrestlingringen. Dette er et spill for deg som vil få ut frustrasjon og gi bøttevis med juling til motstanderen.
 
#10
Noen fete 2d fighters:

Guilty Gear
Big Bang Beat (pc only fåreløpig)
Akatsuki Blitzkampf (pc)
Melty Blood
Hokuto no ken
King of fighters