Another Code: Two Memories

Jeg skaffet meg nylig en Nintendo DS Lite og hadde med en gang sett meg ut hvilket spill jeg ville skaffe meg aller først: Another Code: Two Memories.
Jeg hadde først lest om det i et Club Nintendo magasin da DSen først ble lansert og synes det virket som et ganske morsomt og innovativt spill. Jeg er veldig glad i RPG og Adventure spill, så håpet at dette ville bli noe for meg.

Nintendo har gjort en ganske bra jobb med utviklingen av spillet, og alle DSens funksjoner brukes på en fin og kreativ måte. Man bruker stylusen til å bevege hovedpersonen Ashley, flytte gjenstander og løse puzzles. Ved å blåse inn i mikrofonen kan man fjerne støv fra gjenstander og i et tilfelle må man t.o.m lukke DSen for å løse en oppgave. Spillet har en bra historie og til tross for et lite karaktergalleri ble jeg godt revet med i de forskjellige historiene.
Spillets ene, og ganske store, feil er at det er alt for kort. De fleste spill jeg får blir jeg relativt fort ferdig med, men det kommer selvsagt ann på spillet. Fable og Jade Empire ble fullført på en uke (15 og 21 timer in game). Another Code: Two Memories ble jeg derimot ferdig med på under 5 timer.

Allikevel synes jeg det var en fin liten perle av et spill. Fin grafikk, bra gameplay og en fin historie 7,5 av 10

D

Deleted member 91

Gjest
Hmm. Når du sier det er kort, får jeg faktisk enda mer lyst til å spille det. Altfor mange av nåtidens spill er for lange for sitt eget beste, og utviklerne har overbevist seg om at kvantitet > kvalitet. Mye heller short and sweet enn langt og ... ja, du veit. Dessuten, jeg er såpass elendig til å fullføre spill at det kanskje passer meg bra uansett. :p Vel, du får sende meg en PM om du vil kvitte deg med det ihvertfall.

Enig i ca alt som du sier Magnus. Selv om jeg synes historien tidvis ble litt døv. Men det var ikke så ofte. Ellers vil jeg si at jeg synes stemningen i det spillet er nærmest magisk. Den smitter så jævlig over på meg når jeg spiller. Oppgavene i spillet er også helt fantastiske. Spesielt to av dem er så interaktive og originale at det burde vært kriminelt. Unik bruk av alle DSens funksjoner.
Om jeg ikke husker feil er det kara bak dette som også lager Hotel Dusk, som kommer snart. Et spill jeg definitivt gleder meg til.

Liker også spillet veldig godt. Liker spesielt godt de gåtene som går ut over de egentlige funksjonene til DSen. Ikke alle er stylus eller mikrofon-basert for å si det sånn. :ninja:

Veldig bra spill, tok meg og rimelig lang tid å runne, selv om tiden i spillet til slutt endte på 4 timer ettersom jeg presterte å slette save opptil flere ganger. Nicholas kan glede seg.

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 22.52) 12423
Hmm. Når du sier det er kort, får jeg faktisk enda mer lyst til å spille det. Altfor mange av nåtidens spill er for lange for sitt eget beste, og utviklerne har overbevist seg om at kvantitet > kvalitet. Mye heller short and sweet enn langt og ... ja, du veit. Dessuten, jeg er såpass elendig til å fullføre spill at det kanskje passer meg bra uansett. :p Vel, du får sende meg en PM om du vil kvitte deg med det ihvertfall.
[/b]
Har nok ikke lyst til å kvitte meg med det med det første... Og jeg er også enig med deg i at visse spill er litt for lange *KremtStarWarsKotOR2kremt*. Men dette kunne godt vært lengre, fordi det er et knakandes godt spill!

SITAT(Alex @ 01.07.2006, 23.00) 12425
Enig i ca alt som du sier Magnus. Selv om jeg synes historien tidvis ble litt døv. Men det var ikke så ofte. Ellers vil jeg si at jeg synes stemningen i det spillet er nærmest magisk. Den smitter så jævlig over på meg når jeg spiller. Oppgavene i spillet er også helt fantastiske. Spesielt to av dem er så interaktive og originale at det burde vært kriminelt. Unik bruk av alle DSens funksjoner.
Om jeg ikke husker feil er det kara bak dette som også lager Hotel Dusk, som kommer snart. Et spill jeg definitivt gleder meg til.
[/b]
Må si meg enig ang. stemningen. Jeg klarte ikke legge fra meg spillet særlig lenge selv om jeg prøvde. Om det var en oppgave jeg ikke klarte tok jeg en kort pause, men disse varte aldri lengre enn 10 minutter. Jeg bare måtte spille videre.

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Magus a.k.a Janus @ 02.07.2006, 00.40) 12456
Har nok ikke lyst til å kvitte meg med det med det første... Og jeg er også enig med deg i at visse spill er litt for lange *KremtStarWarsKotOR2kremt*. Men dette kunne godt vært lengre, fordi det er et knakandes godt spill!
[/b]
Joa, det virker jo som det kunne vært lengre. Men tenk om de la inn en eller annen døv seksjon, som kanskje var altfor lang, eller som du satt deg fast på - hadde ikke det ødelagt opplevelsen din av spillet, ihvertfall til en viss grad? Sånn sett setter jeg mer pris på korte og presise spill, ihvertfall til en viss grad. Kan derfor avsløre at jeg ikke akkurat er en RPG-fan, for å si det sånn. :p Jeg får snart spillet uansett, siden Jo Inge her på forumet var slik en pusekatt og kjøpte det til meg. :elsk:

Another Code er et finfint spill. Jeg plukket opp spillet for en ukes tid siden på impuls, faktisk. Likte den fiffe måten de klarte å utnytte DSens funksjoner til det fulleste, uten at det virket for tacky. Jevnt over har spillet en ganske fin stemning, og denne typen spill er noe jeg elsker å bare sette meg ned og slappe av med. Det er behagelig å kunne gå over til litt hodebry etter å ha sittet i et par timer og slaktet zombier for å farme sjeler så jeg kan skaffe meg noen nye våpen i Dawn of Sorrow.

D

Deleted member 91

Gjest
Et lite øyeblikk der trodde jeg en del av Another Code gikk ut på å slakte zombier. Never mind. :p

Er jeg den eneste som synes det spillet der var crap? Jeg solgte det med engang, spilte det i 5 min og ble lei.

Vet du ... Etter fem minutter fikk du knapt med deg de første dialogene. Eller var det det som var problemet? For mye dialog og hodebry?

SITAT(Amon @ 02.07.2006, 08.23) 12482
Jeg hadde en i omgangskretsen min som fikk låne spillet av meg. Han ga dessverre opp i den dæran slide-puzzle og jeg får vel innrømme at etter ørten forsøk så greide jeg heller ikke det, så jeg sprang til PC'en og gamefaqs.com. Der fikk jeg dessverre ikke hjelp og det endte med at jeg tok ihvertfall en dags pause, men så bare måtte jeg tilbake til stemningen, til de flotte karakterdesignene og den meget sparsomme musikken. Spilte den i fjor sommer, så om musikken var tilstedeværende absolutt overalt er jeg ikke sikker på. Men, jeg husker fortsatt nesten alt. Og, slide-puzzlen ble løst i en 10-minutters tid. Ett herlig, herlig spill som jeg tror jeg skal ha som en sommer-tradisjon å spille hver sommer jeg er ferierende hos foreldrene.
[/b]
Husker jeg sleit ganske kraftig med slide-puzzlen selv, men måtte jo løse den for å kunne komme videre i historien. Så etter noe om og men klarte jeg det til slutt, men tror kanskje det var en tilfeldighet, for jeg ante ikke hva jeg gjorde.

Dette må nok skaffes etterhvert, og jeg er ikke en av de som spiller i flere timer i strekk. Blir vel maximum 2 timer om dagen sånn cirka.

Så de fleste spill som folk flest betegner "Korte" har jeg stor glede av som regel.

Og jeg liker litt hodebry og lange dialoger istedet for å løpe rundt med 2 uzier og skyte igjel halve jorda for og si det på den måten.

D

Deleted member 91

Gjest
Og da var det kommet med posten. Har såvidt loka med det, imponerende animasjoner om ikke annet. Gleder meg til å teste det mer de kommende dagene, redigerer nok inn litt inntrykk her etterhvert.

Another Code er fantastisk. Kort, ja. Litt lite interaktivitet i scenene, ja. Men du verden. Det ligger og vaker mellom syveren og åtteren hos meg. Jeg gav det åtte da det kom, hvis det er til noen hjelp:

Omtale av Another Code på Gamer.no