Anti virus program !

#1
Folk med data og visse kunskaper og for mye fritid er farlige, hver dag gjør gjenntate forsøk på og ødlegge for oss. Jeg hater dem så høyt at jeg for vondt av og bare tenke, på dem og ikke drepe dem. Derfor la oss snakke litt om virus programer, åssen program bruker dere, åssen program anbefaler dere?
Dette har kanskje ikke så mye med spil, og gjøre men de hacker horene har mulighet i visse tilfeller og hindre oss i og spille, spillene vi er glad i.
Alle snakker bra om norton jeg har versjon 2004 norton er bra den, hindrer ganske bra at dritt kommer inpå pcen men når det har kommet inn er den ikke så bra. Likte og bruke panda platonium bedre. Snakk i vei folkens !


Ps. Dette skulle vært dødstraff for og lage virus.
 
#2
Jeg bruker Zone Alarm Security Suite fra ZoneLabs. Den blokkerer stort sett all internet-trafikk, og du må selv stille inn hvilken trafikk som skal sendes eller mottas. Jeg brukte Norton før, men den gjorde jo ingenting, den visste ikke at jeg hadde pc'n full av virus engang. Dessuten så slo den hele tiden av Realtime-scanning, og blokkerte aldri forespørsler fra mistenkelige utenforstående.
Jeg er veldig fornøyd med Zone Alarm, kan være en del innstillinger å gå igjennom for de som ikke liker dette så godt, men når du først har konfigurert den slik du ønsker, sikrer den pc'n din mot virus, trojaner og ormer for alltid....så å si.
Den blokka til og med et virus som lå på et JPG-bilde da dette var forsåvidt nytt, og det syntes jeg var ganske bra.

Når det gjelder virus og de som lager dem, så vet jeg at det er mange meninger angående dette. Jeg kjenner folk som ikke liker Microsoft så godt og de sier at folk lager virus fordi de ikke liker at folk bruker produkter fra Microsoft. Men jeg synes det er tåpelig at slike folk skal ødelegge for andre bare fordi de ikke liker at andre har forksjellige meninger enn dem selv.
De som lager virusene skulle heller kun ha angrepet Microsoft og slike store bedrifter, ikke alle andre som bare bruker produktene deres. Dessuten så er det mange som ikke støtter Microsoft økonomisk engang, av ymse grunner som har med cd-brennere å gjøre.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#3
Jeg bruker AVG Antivirus 7.0 fra Grisoft.
Grunnen til det er fordi:
1) Det funker
2) Det funker BRA
3) Det er gratis

Jeg er faktisk fristet til å skrive "Det funker BEST", siden det i mine øyne er både grundigere og bedre en samtlige andre. Realtime sjekkinga bruker også merkbart lite ressurser, noe som gjør at du fint kan jobbe med andre ting uten å merke noen form for lagg eller "Windows er tom for virtuelt minne" og annet krams... *Host* Norton *hark*.
Gratis er det også, så du slipper å bruke din verdifulle tid på å søke gjennom allskens shady sider og popup-helveter for å finne crack. Man får også oppdatert virusdefinisjonene når man vil og det er en innebygget email-scanner.
Perfekt. 10/10. KO!

Jeg bruker også hardware firewall, siden det er det eneste som duger. Punktum.
 
#4
Jeg brukte AVG Antivirus en stund, og jeg må si at jeg er ikke særlig fornøyd med den. Da synes jeg ZoneAlarm er mye bedre, da den egentlig er en software firewall som i tillegg har Antivirus program. Men det kan jo være at jeg brukte en gamlere versjon av AVG.
Men for meg virket den dårlig utført og gammeldags.

Kleevah: Jeg tror nok at hovedgrunnen for at du har et sikkert system, er pga. den hardware-firewallen. Den stopper nok det meste tenker jeg.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#5
Jepp, AVG 7.0 er en helt annen verden fra den eldre 6.0 versjonen. Selv om den gamle funket greit er den nye utrolig mye bedre. Alt går raskere, GUIen har blitt fin og navigerbar og virusdatabasen blir automatisk oppdatert for deg...

Firewallen min tar uten tvil en god del ja, selv om jeg trolig hadde klart meg greit uten. Det viktige er å få oppdatert programmene ofte, og ikke klikke på alt for mange dumme ting... :p
 
#7
Jeg bruker Norman Internet Security, som er både brannmur og anti-virus program. Jeg bruker Norman fordi det fulgte med PC'en min. Jeg er vel fornyød, i guess. Bruker mindre ressurser en Norton ihvertfall..
 
#8
Jeg bruker Norton Internet Security, brannmur og anti-virus... Er temmelig fornøyd med det ;)
 
#9
hmmm.... Jeg ville heller anbefale bl.a. Kaspersky Antivirus fremfor en del andre. Dette pga det er billig (siden det koster penger, så har de litt kjappere "support" og oppdatering av virus), det har vunnet en del tester på hvor mange virus det kan ta (og bearbeidet av dem), hvor lite systemressurser det bruker sammenliknet med f.eks. norton AV 2004 (etc).

Som brannmur, så bruker jeg Kerio Personal Firewall. Denne er kjapp og enkel. Er riktignok ikke gratis den heller, men som alt annet i disse dager, så har man muligheten til å enten "gjøre" den gratis, eller betale for den ;) (ihvertfall innen databransjen).

Jeg har brukt ZoneAlarm en god del, og syntes denne HER er bedre og mer oversiktlig. En annen smart ting er at den stopper alle mulige type banner, uansett hvordan de er "skjult" hos f.eks. dagbladet, vg osv.

Noen flere spm på disse? Post i vei!
 
#10
jeg har super norten =)
 
D

Deleted member 365

Gjest
#12
Skal vi se. Jeg bruker norton internet security, spywareblaster (etter at jeg installerte det har jeg ikke fått et eneste spyware og den forhindrer deg i å gå på sider med spyware :D), Spybot: Search and destroy, og til slutt bruker jeg disk keeper som er meget greit å holde maskinen istand med :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Jeg bruker Avast! Gratis, enkelt å bruke, samt beskytter det som er (inkludert P2P). Anbefales.
 
#14
Ingen som har nevnt NOD32 eller hva det nå heter?
 
#15
Har brukt AVG 6.0 i lang tid nå, men det er kanskje på tide å oppgradere.

Ikke at jeg sliter med virus. Den har stoppet så og si alt til nå, og jeg ser ingen grunn til å ha noen negative formeninger om det. Dessuten, hva faen har utseendet å si på et antivirus program? Du sitter ikke akkurat og "leker" med det heller.

Så bruker jeg Sygate Firewall. Gratis, men sånn irriterende pop-up som kommer opp hver gang jeg starter maskinen - sånn som ber meg registrere. Men ellers funker dne svært godt.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Ebriosus@23.11.2004, 01.10
Ingen som har nevnt NOD32 eller hva det nå heter?
139525​

Ikke blitt nevnt nei.

PCworld Norge hadde en test på det for en stund siden, og de var egentlig ganske fornøyde med det. Eneste de ikke likte med det, var at det var type uoversiktlig når man skulle gjøre noe. Ellers fungerte det som alle de andre AV-programmene.

Liten fun fact:
Microsoft skanner alt de sender ut av software med NOD32. (ikke det at det nødvendigvis er en positivt | negativ fact ;))
 
#17
Pussig nok ville ikke WinXP Pro SP2 boote med AVG 7.0 Free, så jeg gikk over til Avast! Anti-virus. Det ser veldig bra ut hittil.
 
#18
Jeg har forresten hatt litt problemer med AVG 7.0 osv.

Dvs, så har det vært ganske så slett med å finne virus og gjøre noe med dem. Også det med livescanning har jeg opplevd som dårlig.


Side thing:
McAfee har et ganske greit og lite program for de som skal kjapt scanne og fjerne virus hvis man ikke har tid eller mulighet til å laste ned noe AV-program (stor suite) fra nettet.
Programmet heter 'Stinger' og går ut på at det søker og fjerner (per dags dato) 45 av de mest kjente og nyeste virusene. Programmet er på litt under 1MB, så går fint på diskett osv (for de som ennu måtte bruke det >_<)

Mer om programmet, kan man finne her:
McAfee Stinger