Apple hiver seg inn i håndholdtmarkedet for realz!

Viser berre at eg ikkje har peil på annet enn bærbar lyd. :)

Men, lydkvalitet til side, iPod Touch virker som ein genial greie for video, surfing og spel basert på det eg har sett. Prisene er jævlig bra, kjøpte Modern Combat og laster ned Zen Bound Lite på dama sin iPhone berre for å teste siden det var såpass billig som det var. Både Google Android, Palm og Nokia har jo også ein slags app store kvar, nåken her som har testet det dei har å tilby? Har fundert på ein Android-tlf men synes ikkje HTC Hero f.eks er bra nok enda. Føles ikkje som om nåke grensesnitt kan konkurrere med Apple sin multitouch-enkelhet.

Ikke at jeg har brukt iPhone, men Hero funker flott. Med oppdateringen som er ute nå har tregheten i den forsvunnet også. Har rotet en del rundt på markedet dens, og har funnet mye smågeniale programmer. Fordelen med denne fremfor iphone er vel at man kan multitaske, samt at Google legger veldig mye mindre begrensinger på hva som kan legges ut på markedet, enn hva Apple gjør. Skjønt, om man skal spille, så tror jeg Iphone 3GS er en god del kraftigere (og har flere spill).

Novastrum

Feminist-elitist
iPod Touch er genial hvis man ikke synes det gjør noe å separere dingsene sine. + at du slipper mongospesiale iPhony-abonnementer og du slipper å være redd for å bruke opp batteriet på taletuten din hvis du hører på et par sanger eller ser en episode sønner av simp. Ellers er det mange spennende nyheter på dingsefronten om dagen, bla. Zune HD som har bedre skjerm enn iP** (tilsynelatende) og kan kobles til TV via HDMI og kan spille av 720p video. Dessutten skiller man seg litt ut fra de tretten trilliarder mennesker som går rundt med hvite øreplugger og tror de er money.

Angående applikasjoner på dingser så tviler jeg sterkt på at noen kommer til å kunne ta igjen Appstore i popularitet, og dermed også mengde innhold, på i alle fall 3-4 år.

Eidt:

Novastrum

Feminist-elitist
Hmm... Når jeg reinstallerte windowsen min opplevde jeg ikke at jeg mista noen av spillene/app-ene mine. Og jeg tok heller ikke backup. Var det bare flaks? :sukk: