Arcade-stikke til Xbox

#1
Hei.
Har spillt litt slåssespill i det siste, etter mange år pause og den org. xbox-paddene er såklart ikke god nok. Lurer på om det finnes noen gode butikker i det hele tatt på dette området i Norge eller må man importere? Hvor har man best utvalg, og hvilken stikke er den beste? Har tatt turen innom lik-sang og play-asia, og "Street Fighter Anniversary Arcade Stick" ser ganske grei ut. Ellers så har jeg siklet litt etter "X-Arcade Two Player Arcade Joystick" en bitteliten stund. Disse ser tunge og stødige ut ihvertfall. Noen som vet av noen andre stikker som er å anbefale? Gjerne gi en liten link med det samme. ;)
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Vet ikke noe særilig om de mer fansy stikkene, men det billigste alternativet er å kjøpe en av de gamle Namco stikkene til PSX og en kontroll converter så den funker på Xboxen. Grei løsning til en ok penge.
Uansett ingen her til lands som driver med salg av orntlige stikker såvidt jeg vet.
 

oma

Village Drunk
#4
skal det ikke være ett emne om skikkelige arcade sticker på kjøp salg? en svenske som lager dem?
 
#5
Jepp, skal du ha det skikkelig arkadestikke saa er www.arkadesticks.com aa anbefale. Alt utstyr er ekte sanwa denshi eller seimitsu ustyr (dette er det som brukes i de japanske arkader).

En Real Arcade Pro stikke er ogsaa grei, men problemet med denne er at knappene er litt for naerme stikka i forhold til arkadestandard, og knappene selv er ikke av samme kvalitet som de som faktisk brukes til arkadepaneler. Dette kan derimot fikses ved aa kjoepe loes sanwa denshi stikke og knapper, aapne opp Real Arcade Pro stikka, og bytte ut stikke og nyinnkjoepte knapper med de gamle. Knappene er lodded med foetter slik at de kan lett tas av og settes paa igjen. For en slik modifikasjon trengs ingen skills annet enn muligheten til aa bruke en skrutrekker.

Grunnen til at jeg ville heller anbefale www.arkadesticks.com istedenfor et kjoep av Real Arcade Pro, er fordi at en slik modifikasjon krever at man kjenner noen i Japan som kan skaffe loes stikke og knapper. Selv om det staar paa pakken at den bruker ekte arkadeutstyr, saa er dette faktisk loegn. Knappeoppsettet paa Real Arcade Pro er FOR naerme HVERANDRE i tillegg (ikke bare til selve stikken) slik at man blir sliten i fingrene etter lang spilling. Stoerrelsen paa knappene er like store som de i arkaden, det er bare det at knappene er plassert saapass naerme hverandre at man ikke for slappet av nok.

Hvis du skal kjoepe Real Arcade Stick Pro, saa kan jeg anbefale denne ovenfor Tekken 5 versjonen hvis du har oensker aa bytte ut stikka og knappene. Grunnen til dette er fordi Tekken 5 stikka bruker ikke ledninger til knappene som Real Arcade Pro, men heller paa et loddekort som er limt til panelet. Det blir derfor vanskeligheter med forandring. Stikka derimot kan byttes som vanlig.

Er du stor fan av fightingspill, og er klar for aa investere i en stikke som du ALDRI trenger aa bytte ut (med beste komponenter), saa ta en titt paa www.arkadesticks.com.
Der finner du custom-laget stikker av Sanwa Denshi og Seimitsu kvalitet. Det er som sagt disse to firmaene i Japan som leverer utstyr til arkadehaller.