Archer Maclean's Mercury - PSP

#1
Det er en stund siden PSP lanseringen i JAPAN og USA og jeg spør meg selv:
"Espen, Hvor er godbitene?"

Vel, når sant skal være sagt er det ikke mange godbiter på PSP i disse dager, ivertfall er det min subjektive mening.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle dra frem et av de spillene som faktisk er en godbit, nemlig Archer Maclean's Mercury.

Jeg vil også tippe at dette er et type spill mange PSP eiere også har oversett.

Spillet kan nok minne litt om Marble Madness som vi har sett på andre konsoller og befinner seg i puzzle sjangeren.

Din oppgave er å "tilte" et brett for å få en "blob" til å rulle. Denne "blobben" kan ha mange farger og det kan være flere samtidig. Ved å blande farger, splitte blobben er målet ditt å komme igjennom en rekke utfordrende hinder før tiden går ut.

Spillet er enkelt laget, men som REMA 1000 påstår: "Det enkle er ofte best".
Uansett om dette spillet ikke imponerer hverken lydmessig eller grafikkmessig har det en fantastisk god gameplay og jeg anbefaler alle PSP eiere til å ta en titt på andre spill sider for å faktisk se hva dette spillet kan by på.

Bare et lite tips for de som etterlyser gode spill på PSP.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Yess, husker Edge hadde en feature om dette for en tid tilbake. Gav meg lyst til å få tak i en PSP, samt å kjøpe en stor krukke kvikksølv (som jo er hva "mercury" blir på norsk) for å ha kvikksølv-krig med kompiser. :D