Argon HA1 Forforsterker m/ kabler

#1
Følgende selges samlet:

1 stk - Argon HA1 Forforsterker (Info om produktet finner du her!)
Pent og lite brukt, og er i god stand. Kjøpt for snaut et år siden. Strømkabel følger selvfølgelig med.
1 stk - QED Performance Audio 1 kabel, 1 meter (Info om produktet finner du her!)
Uåpnet pakning.

Pris: 900 inkl. frakt.
 
#3
ØYH! ER DEN LEHDNINGA GULL ELL!?
Fra HiFiKlubbens hjemmeside:
Kobberlederne er tykkere enn det som er normalt for kabler i denne prisklassen og de har en renhet på hele 99,999%. Et annet viktig punkt er avskjermingen. På mange billige kabler ligger det en flettet kobberstrømpe rundt lederne innvendig. For å spare penger brukes denne ofte som leder for minussignalet. Performance Audio 1 har også en kobberstrømpe, men den brukes kun til avskjerming. Kablene har altså separate ledere for både pluss- og minussignalet. Dette er en dyrere løsning, som gir en langt bedre beskyttelse og avskjerming av de svake linjesignalene.
Jeg er ingen ekspert på kabler, men har brukt samme type kabel til Argon HA1 og den tidligere Denon-forsterkeren min, og ble i hvert fall fornøyd med resultatet. Det var den de anbefalte på HiFiKlubben.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
Ja, når forhandleren skriver det, så er det nok ikke for å selge mest mulig. bare se her: Vi opplevde blant annet større dybde og mer detaljer i fargen, og mye bedre definisjoner av kanter o.l når vi koblet strømkablene fra Nordost til våre videoprojektorer. Forskjellen var faktisk mye større enn vi hadde ventet oss. Lydmessig fant vi at man fikk et betydelig større dynamikkområde og et mye mer detaljert lydbilde.

Var ikke meningen å trolle tråden, for den signalkabelen der er jo egentlig ikke dyr i det hele tatt. Faktisk... er jeg litt småinteressert. Har et par Beyerdynamic DT770 som jeg synes sliter med en gang jeg drar på litt, enten det er via mitt gamle troll av en Tandberg Huldra, eller via lydkort, så jeg har lenge lekt med tanken på en rendyrket hodetelefonforsterker.

Jeg skal tenke på det til i morgen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
Det er jallamerket til Hifiklubben ja, men det finnes nesten ikke andre hodetelefonforsterkere i den prisklassen. Er vist ikke mer enn "helt grei" ut av eska, men iflg. noen jøpiper på et svensk forum jeg leste på her om dagen, blir den mye bedre om man skaffer en kraftigere strømforsyning, og det koster ikke all verden.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#7
De dævver før du vet ordet av, har irriterende småfeil og skavanker fra hvor de har kutta hjørner, og nei uff.
 
#8
Om det er noen trøst kan jeg finne frem kvitering (garanti) fra HiFiKlubben. Som medlem gir de også 6 mnd ekstra garanti, så det er i hvert fall over 1 år med garanti igjen.

Hva angår Argon har jeg ingen annen erfaring enn Argon HA1, men det virker som et solid produkt, og ikke noe jeg ser på som et "jallaprodukt". HiFiKlubben er vel ikke akkurat kjent for å selge så mye "ræl", men noe må jo være billigst. :p
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#9
Det er deres "eget" merke, såvidt jeg vet? Jeg hadde en Argon CD-spiller, ihvertfall, og den var bare kuk.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
Såvidt jeg har forstått finner de produkter fra obskure småprodusenter, flikker litt litt på dem, og klistrer på Argon-merke.

Bare fordi Martin ryter så mye tenker jeg at jeg tar den. :p

(hirr. Hifiklubben har faktisk link til en svensk test som nevner dette med puslete strømforsyning)