Axis & Allies

#1
Brettspillkonverteringen Axis & Allies, inspirert av andre verdenskrig, er på vei til PC.
Spillet slippes ifølge GamesDomain i november, selvsagt må vi vente litt lenger her i Norge.

I forhåndstitten står det blant annet at spillet ikke bare skal fenge fans av brettspillet, men også mer sofistikerte generaler som har spilt lignende spill tidligere.

«For å gi en noenlunde realistisk følelse for tapere og vinnere bruker Axis & Allies et territoriesystem som markerer terreng som enten "vennlig" eller "fiendtlig". Så lenge de vennlige styrkene er innenfor de grønne sonene vil de få ekstra bonuser i kamp og vil også sakte komme seg etter skadene. Denne effekten kan også påvirke andre styrker som er allierte med deg, så spillere på samme siden kan plassere sine hovedkvarter i mellom hverandre og på den måten få en sterkere styrke. Videre kan hovedkvarterene pakke seg sammen, flytte til et annet sted og pakke seg ut igjen i tilfelle krigen går litt bedre (eller kanskje verre!)»

Les hele forhåndstitten

Noen skjermbilder (trykk på dem for større versjon):

 
#2
The mac-daddy of board games, glede seg :)
 
#3
Jeg tenkte først å kjøpe meg Heroes of WW2, men spilte demo-en og så at grafikken var veldig dårlig. Så tenkte jeg på D-day, fin grafikk..men at det bare handler om d-dagen vil vel være litt ensformig. Så så jeg Axis&Allies..God grafikk, varierte områder, flere forskjellige land. Akkurat det jeg var på utskikk etter :tommelopp:

Nå gjenstår det bare å vente.