Baldur's Gate 2: Dark Alliance

Endelig tilbake

Jeg vurderer å skaffe meg BG2:DA, men det hadde vært kjekt om noen kunne si hva de synes om spillet.
Dette er for dere som vet noe om det eller har prøvd det.

Burde jeg kjøpe det???

P.S. FFIX er det beste rollespillet jeg har spilt.

Nja.. vil nå ikke si meg enig der. Men så har vi vel ulike syns på rollespill også da.
Synes ikke PS2 Baldurs Gate kan kalles RPG etter å spilt BG 1 & 2 på PC..

Baldur's Gate er mer et action spill enn et rollespill. FFIX som du er så glad i er så langt fra Baldur's Gate serien på konsoll som du kan komme også. Liker du action adventure spill vil nok dette kanskje falle i smak, men ikke forvent et Final Fantasy spill.

Jeg spiller Baldurs Gate 1 for øyeblikket jeg...

er 2'ern mye bedere???

Toeren er relativt lik. Da jeg kjøpte oppfølgeren, hadde jeg allerede klart eneren. Førsteinntrykket mitt var at spillet virket helt likt det forrige, men etter hvert som jeg spilte det mer, ble jeg faktisk hektet igjen. Jeg vet ikke om det var pga. de nye elementene, en litt mer fengende historie eller at jeg kanskje ikke var lei av selve konseptet ennå. Uansett, jeg har vært gjennom mange underholdende timer med dette spillet.

Jeg kjøper det akkurat nå på www.cdon.no

Lurer bare på om manualen er på norsk, fordi jeg trenger sikkert den for å sette meg inn det.

BG:DA spillene er jo konge på 2-player da! :D

Men de er vel rollespill de og, selv om det er hack'n'slash istedet for sånne statiske menyvalg i kamp?
Jeg kaller dem ihvertfall det. :)

BG:DA1 er et veldig bra spill med stor variasjon av våpen og gode magi oppgraderinger (feks. min favoritt: jolt arrow. Når du har oppgradert den til det fulleste så er det ingen ting som kan stoppe deg).Men du kan komme igjenom spillet på 5-6timer.
En av tingene jeg syns va litt juks, men allikevel veldig handy var at man kunne flytte characters fra tidligere saver og begynne på ny med de.

BG:DA2 derimot tar litt lengre tid å komme igjenom og har litt større våpen og magi variasjon.

Begge spillene er 2player co-op noe som er veldig bra, men siden det ikke er split-screen (noe som iallefall ikke ville ha fungert) så er det litt vanskeligt å renske rom med fiender.

Jeg mener altså at det eneste spillet mangler for å bli ``perfekt`` er at det går online!!!

selvfølgelig skal du kjøpe det, jeg er glad for at du har, spilte det hos en venn i går, skal kjøpe det av ham i morra... (han har runda det et par-tre ganger)

Personlig har jeg gjort unna både Balder`s Gate: Dark Allinace 1 og 2, og syntes begge spillene er av de bedre rollespillene (hack`n slash) som er å finne på PlayStation per dags dato. Men er man av dem som ikke har disse spillene i dag, og har lyst på ett av dem ... burde man heller kjøpe Champions of Norrath. Det er utrolig likt og gir deg samme følelsen, men i tillegg kan man spille online. Og det er jo utrolig rått. Noe jeg ikke likte helt var at det var mer likt 1`ern enn 2`ern. Etter min mening er 2`ern en smule bedre ettersom det der er fikset på en del småting som var veldig irriterendes i nummer 1 ...