Baldurs Gate : Dark Alliance

Hvilke characters velger dere først? Fightere? Jeg velger alltid Sorcerers eller noe lignende... Kjip styrke, mye slit, men artig med alle spells som du får :D
Eneren runda jeg kun med sorceres berta... Slet skikkelig... I toeren har jeg runda det med Necromancer, typen var Cleric. Det var mye letter å være Necro, men skjønner ikke hvorfor han kan bruke så få våpen.... Har nettopp begynt med Monk nå, typen har tatt tyven.... Blir spennende :D

Jeg har klart Baldur's Gate: Dark Alliance med alle karakterene, mens hovedsjefen i toeren har jeg derimot bare kvestet én gang - og da spilte jeg i rollen som Necromancer. Hva mener du forresten med at «slutten var noe lunken»? Snakker du om historien?

Nå er du vel strålende fornøyd, tenker jeg! :p

Yay! Ble glad nå ja :D
Ja, syns lissom slutten var litt....tam... Ble så fort ferdig lissom... På toeren altså...

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg har rundet Dark alliance I og II i co-op. Når eneren kom så synes jeg det var skikkelig morro (Spilte Dwarf fighter). Dark alliance 2 synes jeg skuffet litt, det var rett og slett ikke nok nytt i gameplayet i forhold til det første. Forøvrig så synes jeg karakterbalansen i 2`eren var ganske dårlig, jeg spilte necromancer som egentlig er hodestups ræva i forhold til berserkeren for eksempel. Synes necromanceren manglet et skikkelig powerspell.
Alt i alt så er vel disse spillene ganske morsomme, spesielt dersom man har mulighet for co-op. Men nå som Champions of Norrath har kommet så er det et langt bedre alternativ, mye mer spilletid (3 etterfølgende vanskelighetsgrader der man tar med seg karakteren sin fra forrige vanskelighetsgrad og begynner på en ny vanskelighetsgrad der man finner sterkere monstere og nye items). Spillet har et litt mer utviklet karakterutviklingssystem enn Dark alliance spillene også, men også her så synes jeg karakterene mangler gode og brukbare abilities. Se på Diablo 2, der avgjør skillvalgene mye av karakterens skjebne, i Champions of Norrath og Dark alliance spillene så er det litt for ofte at skillene man lærer bare blir overflødig i forhold til de vanlige attackene man har. Dette synes jeg er litt synd, hadde vært langt bedre dersom det var et litt mer sofistikert system med taktiske muligheter, samt muligheter for komboer av skills. Da kunne man fått langt mer varierte karakterer slik som i Diablo 2.
Jaja, er jo lov å håpe at et Diablo 3 kommer på konsoll da med masse strategiske muligheter :D

merlin03: IKKE post flere poster etter hverandre, bruk REDIGERINGSKNAPPEN dersom ingen har svart etter deg og du ønsker å legge til noe mer. Det regnes som spam, og spam blir tilslutt straffet med anmerkninger. Så pass på :)

Opprinnelig skrevet av Lurtz@06.07.2004, 16.33
merlin03: IKKE post flere poster etter hverandre, bruk REDIGERINGSKNAPPEN dersom ingen har svart etter deg og du ønsker å legge til noe mer. Det regnes som spam, og spam blir tilslutt straffet med anmerkninger. Så pass på :)
Har lært det nå Lurtz ;)
Er enig med deg, hadde vært morsommere hadde det vært mer rollespill med i spillene... Syns også det er teit at de sterkere classene (berserker, dwarf fighter) får skills som Toughness, mens de svakere classene ikke får det... Sånne ting er teit. Og Clericen i toeren hadde kun en attack spell, det og er tamt...
Men artig som coop ^_^

Hva er Champions of Norrath? :usikker:

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av merlin03@06.07.2004, 19.21
Hva er Champions of Norrath?  :usikker:
Les mer om Champions of Norrath her !

Det er et spill med nesten i samme stil som Dark alliance I og II. Forskjellen er at Champions of Norrath har online muligheter (Coop). I tillegg så er det mye større, som jjeg forklarte ovenfor så har spillet tre vanskelighetsgrader, du begynner på easy. Etter du har rundet det på easy, så er det medium med samme karakter, så hard med karakteren du hadde etter du rundet medium. På hver av vanskelighetsgradene så blir både monstrene og bossene langt tøffere, men det er jo også karakteren din (Max level 50). Les mer på linken jeg gav deg. Det jeg kan si er at det er bedre enn både Dark alliance I og II.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Nei, det er også mulighet for solo singleplayer og coop på en maskin. Online er vel egentlig en extrafeature strengt talt.