Baten Kaitos vs. Tales of Symphonia

Status
Stengt for ytterligere svar.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tales of Phantasia?

Jeg kommer nok til å gå for Symphonia. Har heller liten sans for flaksbaserte kortkampsystemer.

Og jeg kjøper spill for å spille dem. Baten Kaitos er laget av Monolith, hvis tidligere spill har hatt en litt vel skjev gameplay/cutscene-ratio.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.08.2004, 10.44
Tales of Phantasia?

Jeg kommer nok til å gå for Symphonia. Har heller liten sans for flaksbaserte kortkampsystemer.

Og jeg kjøper spill for å spille dem. Baten Kaitos er laget av Monolith, hvis tidligere spill har hatt en litt vel skjev gameplay/cutscene-ratio.
81908​
Bombe at jeg svarer Thinaran her?.....Nei :p

Tror ikke du skal sette Baten Kaitos likt med Xenosaga når du skal dømme gameplay/cutscene ratioen. Baten kaitos ser ut til å helle langt mer i gameplay retningen enn Xenosaga gjorde.
Når det gjelder kampsystemet i Baten kaitos så synes jeg du simplifiserer det fryktelig. Det er ikke bare flaks som styrer det. Det minner vel på en måte litt om Magic: The gathering kortspillet. Man setter opp et "deck of cards", som man kan lage forskjellige komboer med osv. Etterhvert som man leveler opp så vil man være i stand til å utvide decket sitt i antall kort og antall kort man kan sette i kombo med hverandre. Det er selvsagt styrt av en viss mengde flaks, men det er også FF kampsystemet som også har en del tilfeldige hendelser i kamp. Les litt mer om battlesystemet så får du vite litt mer om hvordan det skal fungere :) Om spillet klarer å levere det de sier er en annen sak, men la oss håpe på det beste.

Haha ... det funket visst dårlig å redigere avstemningen. :flau:
Jeg skulle legge til et "begge"-alternativ, siden flere var gira på det, men så ble forsyne meg alle fjernet. Forbaska IPB.

Jeg beklager virkelig, folkens. Skal det lages et nytt emne?

Opprinnelig skrevet av heatjoam@31.07.2004, 17.55
Åh, kjære soppe!

Jeg kan trygt anbefale BatenKaitos for deg. Introen er nesten verdt pengene alene for å ikke snakke om kampsystemet. Det er sinnsykt involverende og du vil være kjempeglad for hver gang du greier å komme med en sinnsyk bra kombinasjon som kan utløse noen sinnsykt bra spell (hva var nu det på norsk igjen?).

Historien innrømmer jeg glatt er kjedelig (av det lille jeg skjønner av japansk), men det er ikke det som teller mest. Jeg er også litt usikker på om man kommer til å bry seg om karakterene for jeg skjønner ikke japansk så godt, men det blir sikkert klarere for meg om man får empati for karakterene når den europeiske versjonen kommer.

Men, du veit best sjøl hva du vil, hehe. ;)
81375​
Hvordan er kampsystemet.?

Opprinnelig skrevet av Fenrir@02.08.2004, 12.20
Haha ... det funket visst dårlig å redigere avstemningen. :flau:
Jeg skulle legge til et "begge"-alternativ, siden flere var gira på det, men så ble forsyne meg alle fjernet. Forbaska IPB.

Jeg beklager virkelig, folkens. Skal det lages et nytt emne?
81925​
Har du herpa avstemminga mi??? :mad:

:flau:

Redigert: Som sagt, jeg beklager på det sterkeste. Men ønsker du ikke en ny avstemning hvor du også har med et "begge"-alternativ ...? På den måten kan alle få stemt. *Ser beskjemmet ned på skoene sine*

Opprinnelig skrevet av Fenrir@02.08.2004, 14.47
:flau:

Redigert: Som sagt, jeg beklager på det sterkeste. Men ønsker du ikke en ny avstemning hvor du også har med et "begge"-alternativ ...? På den måten kan alle få stemt. *Ser beskjemmet ned på skoene sine*
81985​
Jo, jeg vil det... Skjønte bare ikke hvordan jeg redigerte en avstemming... Det gjorde visst ikke du heller... :p

Jeg stenger dette emnet, ettersom det har begynt å spore av en del. Det kom relativt mye fin informasjon her tidligere, så du kan gjerne lage et nytt emne, Merlin.

Status
Stengt for ytterligere svar.