Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.08.2004, 10.44
Tales of Phantasia?
Jeg kommer nok til å gå for Symphonia. Har heller liten sans for flaksbaserte kortkampsystemer.
Og jeg kjøper spill for å spille dem. Baten Kaitos er laget av Monolith, hvis tidligere spill har hatt en litt vel skjev gameplay/cutscene-ratio.
81908
Bombe at jeg svarer Thinaran her?.....Nei
Tror ikke du skal sette Baten Kaitos likt med Xenosaga når du skal dømme gameplay/cutscene ratioen. Baten kaitos ser ut til å helle langt mer i gameplay retningen enn Xenosaga gjorde.
Når det gjelder kampsystemet i Baten kaitos så synes jeg du simplifiserer det fryktelig. Det er ikke bare flaks som styrer det. Det minner vel på en måte litt om Magic: The gathering kortspillet. Man setter opp et "deck of cards", som man kan lage forskjellige komboer med osv. Etterhvert som man leveler opp så vil man være i stand til å utvide decket sitt i antall kort og antall kort man kan sette i kombo med hverandre. Det er selvsagt styrt av en viss mengde flaks, men det er også FF kampsystemet som også har en del tilfeldige hendelser i kamp. Les litt mer om battlesystemet så får du vite litt mer om hvordan det skal fungere

Om spillet klarer å levere det de sier er en annen sak, men la oss håpe på det beste.