Battlefield: Bad Company Demo ute på XBL og PSN

#1
Battlefield: BC er rett rundt hjørnet og da er det passende med en demo som skal være online :elsk:
Jeg for min del synes det blir greit med litt avveksling fra COD.
Kan skrive noe mer når jeg har fått testet ut demoen som har fått lastet ned 18%
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Halvannen gigg. :S Men alright, takker for tips, satt til nedlastning nå. De som var med i betaen har sikkert noen tips? Det blir helt sikkert ikke like fett i mann mot mann som f.eks CoD4, men masse kjøretøy og sånt hjelper jo. Høhm.
 
#3
Ja det tok ikke lange tiden før du logga deg på XBL så jeg ;)
Tviler litt på at dette spillet blir en COD killer. Men jeg tror disse to kan være gode naboer i spillsamlingen.
Verdt å prøve ut, har faktisk savnet kjøretøy.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Ikke sant. Griefing og generell kødding rundt blir 10 ganger festligere med kjøretøy.
 
#5
Tanks vs sniper situasjon, alltid gøy :p (edit 59%, faen XBL er tregt :()
 
#8
Der var første kamp over.
I demoen får du bruke biler, helikopter, båter og tanks etter hva jeg har sett til nå.
Og demoen består av ett kart tror jeg, ser ut til at neste runde er eksakt samme kartet.
Har ikke giddet å teste ut singelplayer delen enda, onlinedemoen.
Uansett, grei framerate og nok action til nå. Må prøve mer før det kan vurderes

edit: Populært å snipe på dette kartet, stress.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#11
Okai, litt sånn førsteinntrykk:

- Den generelle følelsen av gameplayet var, ikke overraskende, veldig underlegen CoD4. Våpen har ikke like god feedback, løpinga og hoppinga føles ikke like veljustert som i CoD4, og ... ja.
- Grafikken er grei nok, men frameraten er irriterende lav. Og ikke engang sånn at den detter, men det føles som den ligger på 20 hele tiden. Om det er en intensjonell "effekt" de har gått for eller om det bare er motoren som ikke klarer mer vites ikke, men småkjipt er det.
- Jeg er ingen storfan av hvordan fiendene lyser opp som røde firkanter både i horisonten og på radar med en gang du treffer dem, det fjerner liksom hele stealth-aspektet fullstendig.
- Klassene er greie nok, antar jeg. Favoritten er (som forrige gang) Support-klassen, jeg klarer ikke motstå maktkicket av å helbrede andre/reparere kjøretøy.
- Hvordan faen legger jeg meg ned på magen?

Skal gi det litt mer spilletid nå så får jeg se.
 
#13
Nicholas: Enig i det meste du sier, men skjønner ikke at mener frameraten er så dårlig. Kanskje ikke like bra som på CoD4, men jeg la aldri merke til spesielt dårlig frame-rate når jeg spilte istad, selvom det skjedde mye på skjermen samtidig. Nå spiller jeg på PS3, men det burde ikke være noe stor forskjell?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#14
Dette her va'kke så gærent hverken i single- eller multiplayer, men det må sies at de klassiske Battlefield-problemene med idioter som ikke klarer noenting med bilene ikke akkurat blir bedre når de heller ikke klarer å bruke håndkontrollen skikkelig. <_<

Samtidig er det jo en ny og spennende opplevelse å søke dekning bak en vegg for så å få murstensbiter i hodet fordi en kjekkas med tanks nettopp sprengte bort en del av huset for å få skutt på deg. Også en flott ny opplevelse når du sprenger bort hjørnet av en bygning for å få has på en feiging som løp og gjemte seg bak den. Dynamiske slagmarker er ganske kule, med andre ord. :D
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
Magster: Det er nok hovedsakelig fordi jeg er vant til stødig 60fps i CoD4, ja. :$

Spilt mer nå, og altså ... blæh. Det eneste som skjer er at jeg får lyst til å spille et ordentlig Battlefield-spill, som f.eks toeren (eller tilogmed Modern Combat 360, som var en overraskende habil port). Hva i helvete skjedde med prone? Og hvorfor faen har ingen fallskjermen lenger? Og hvorfor føles det som om noen har justert ned FOV-en et par-tyve hakk? Det er som å spille med 2x zoom (tenk zoominga i Halo på kamprifla og pistolen), og helt vanvittig irriterende i lengden (spesielt merkbart i enspillerdemoen, av en eller annen grunn). Ikke overraskende var det en hel haug festligere når jeg spilte et par runder med Agahnim enn når jeg spilte alene, og jeg må innrømme at når vi satt fire-fem stykker bak et dårlig mursteinsskur som gradvis ble skutt istykker av kanonild mens vi desperat avfyrte tilfeldige salver i fiendens retning og jeg jogget frem og tilbake og kastet health-pakker på troppen, var det faktisk litt gøy. Men med unntak av hele opplegget med dynamiske slagmarker (som faktisk ikke er spesielt mer avansert enn vi så i Red Faction for mange år siden, dvs at det er tydelige spesifikke "klosser" av strukturene som blir fjernet) er det liksom samme regla som i Battlefield 2. I 2005.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Siden jeg er rebell (mer spesifikt en rebell med lite ledig harddiskplass på 360-en) lasta jeg ned PS3-demoen i kveld og testa en kjapp runde med enspillergreia. Kan si såpass som at jeg ikke i verden kjøper spillet for den biten, lead designer ser ut til å være Generic McMediocrity og grensesnittdesigner Sloppy Von Goodenough. Eneste freshe var at når man døde fortsatte kampen og man spawna et lite stykke bakover, som man er vant til fra Battlefield. Men seriøst, går hele kampanjen ut på at man skal nedkjempe en privat hær for å slå kloa i gullbarrer? Hei og hå.

Gadd ikke teste MP-delen, forresten.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Hei, mitt navn er Yetipants. Jeg laster ned en demo av et Battlefield-spill også gidder jeg ikke teste multiplayeren. Copy/paste dette inn i 10 tråder innen en halvtime eller så kommer jeg hjem til deg om natta og får deg til å spille DDR uten dansematte, Guitar Hero uten gitar og Rez uten lyd.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Nå var det liksom enspillerdelen som ble fokusert på da de først presenterte Dårlig Selskap da, Nesevisolas. Skal teste med andre en kveld jeg er i humør til å bli kalt en skitten jøde av fjortenåringer. Er bare at jeg - i likhet med mange andre - er blitt bortskjemt av Call of Duty 4 og Halo 3 og sånt og når et spill tydelig viser at hei, vi gidder ikke å strekke oss helt dit, gitt! allerede når du ser traileren, da er ikke motivasjonen helt på plass.
 
#19
Det var en slakk unnskyldning for å ikke ha prøvd multiplayer :p
Singelplayer var bare ålreit, jeg forstår hva du mener med middelmådig. Men så forventa jeg null av BF når det kommer til singelplayer. Dette er ett multiplayer spill uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Jeg kunne også tenkt meg litt høyere framerate. Nå tror jeg at 20fps var å overdrive litt. Kan godt være at den dupper her og der, selv om frameraten virker rimelig stødig (vil gjette en plass mellom 25-30) ville jeg heller hatt 60fps. Men det ville vært rimelig vanskelig å oppnå på dagens konsoller med så mye som skjer på skjermen samtidig.

Forventa muligens mer av den dynamiske slagmarken. Som nevnt så var Red Faction ute med slikt til PS2. Da har man egentlig ikke kommet så forferdelig langt på den fronten.

Men alt i alt er det morsomt likevel. Helikopteret eier når man først klarer å kontrollere faenskapet.
Mangelen på fallskjerm er ulogisk, men kanskje det er noe vi får se i fullversjonen ? Eventuelt etter en oppdatering ?

Skal spille litt mer online, bli bedre kjent med spillet og prøve å ikke sammenlikne det for mye med COD4. For disse to spillene fokuserer tydeligvis ikke på eksakt samme opplevelse, til tross for mange likheter og fellesnevnere i sjangeren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Det var en slakk unnskyldning for å ikke ha prøvd multiplayer :p
Okay, hva med denne: Det var et par karer, la oss kalle dem Mikkolas og Drity E, på et spillforum, la oss kalle det Grillegal.no, som skreiv at flerspillerdelen ikke var det helt store og ikke nådde opp til PC-versjonene av Battlefield. Det var også med på å påvirke meg i den retning at jeg utsatte MP-testing til en kveld hvor jeg ikke testa greiene rett før jeg la meg.

Sammendrag: HOLD KJEFT.