Battlefield Heroes

#1
Er EA blitt snille? Tydeligvis, for neste versjon av Battlefield blir faktisk gratis. Ser ut som de prøver å rippe Team Fortress 2 med stilen, og eurogamer omtaler det som det dypeste av alle battlefield-spill til dags dato. Spillet skal finansieres av reklame på loadingskjermen, men ingenting ingame. I tillegg kan du betale for nye barter og slikt å plassere på duden du styrer. Spillet kan visst også spilles på de fleste pc-er, til og med kjipe med integrert skjermkort (som min).

Her en trailer, og siden også

Jeg syns det ser kult ut i allefall, og gleder meg til å teste det. Hva tror folket?
 
#2
Bumpet på dette for litt siden, og det ser veldig morsomt ut :)

er bare redd EA kommer til å drite seg på leggen ved å komme med flere ting man kan kjøpe med penger som har direkte impact på gameplay. (nye våpen, kjøretøy etc.)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Tja, jeg syns det er et kult konsept, og jeg tror definitivt det er et marked for det. Grafikken er for min del helt grei nok - selv om det er tydelig Dice ikke helt har skjønt at tegneseriegrafikk ikke automatisk blir en kul grafikkstil. Det jeg er mest skeptisk til er dybden det har å tilby. Greit nok at forenkling og letthet er all the rage nå om dagen, jeg bare lurer på om tre klasser totalt er nok til å holde ting variert, og om de kommer til å spille noe særlig annerledes når det kommer til stykket, eller om det bare blir kaos uansett.

Forsiktig optimisme, altså. Blir spennende å se hvem som vinner mellom dette og det derre browser-baserte Quake-et som også kommer i år.
 
#4
Greit at det er gratis ihvertfall, så man slipper å kjøpe enda en kjip BF-tittel (likte 1942 best). Man kan jo bare se på hjernevaskingen som americas army holder på med, AA er jo faktisk knall selv om det er gratis. :)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#5
Nicholas har rett om grafikken, tror kanskje ikke folk riktig setter pris på hvor mye arbeid Valve hadde med å få alt i TF2 til å stemme. Personlig er jeg skeptisk til alle slike "gratisaffærer", men jeg kommer nok til å laste det ned og prøve det ut. Åpent sinn og alt det der, og dessuten har jeg lyst til å sitte på en flyvinge og skyte på bad dudes. (Selv om de bare tilhører en ufarliggjort lissomnazi-hær.)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Det med flyvingene var faenmeg høydepunktet på den traileren, faen så stilig. :D Liker også at de driter i hele "tankser skal være treige og kjipe"-styret og gir dem litt gass også, sånt er fett. Selv om det ikke er like skarpt eller teknisk som TF2 blir det forhåpentligvis litt moro alikavæl.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
I første utgave av de fleste BF har folk kreid å holde seg på vingene til fly så dette er ikke nytt. I 1942 greide de vel tilogmed å lette med jeeper oppå der. Dette er derimot første gang det er et faktisk feature. :p
Når det er sagt burde de ha med enda mer sånn galskap. Gi oss jetpacker og geværer som skyter boksehansker sånn som i .
Uansett skal dette lastes ned på dag en. Liker BF og gratis er gratis. Håper bare som andre at det ikke blir for nødvendig å måtte bruke penger for å få noe mer avansert enn en spiss pinne å stæbbe folk med.
 
#9
Dette så ganske kult ut. Det skal garantert testes ut! Men spilles det i webbrowseren? (noe ala flash?)

Credz for orginal trailer.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Nei, jeg er ganske sikker på at det må innstalleres, men den derre metagame-saken hvor man slåss frem og tilbake på et kart funker gjennom browseren, samme med masse stats og sånt. Litt som H3 eller TF2, tenker jeg.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
Kan se litt artig ut dette ja ;) Men dette er ikke neste BF spillet i selve serien. Mener og ha lest at de også arbeider på ett annet Battlefield spill også, hvis jeg ikke da tar helt feil. Uansett dette skal nå testes ;)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Det er det derre Bad Company til konsoller, ihvertfall. Vet ikke om det var det du tenkte på.
 
#13
Dette så ganske kult ut. Det skal garantert testes ut! Men spilles det i webbrowseren? (noe ala flash?)
Du må logge inn via nettsiden og laste ned en fil på ca 500MB første gangen. Etterpå er det bare å logge inn via nettsiden (all charactercustomisation, kjøp av utstyr og kontogreier skjer her.) så startes spillet fra HDDen.

Det kommer ikke til å være ingame-reklame, men heller via banner og sånt på nettsiden. Greit kompromiss for å få et gratis spill, spør du meg..
 
D

Deleted member 91

Gjest
#14
Ja faen, enig i det. Reklamer under loadinga er litt lettere å alt-tabbe vekk fra enn en Urge-logo på tanksen og Dr. Pepper på husveggene, så det er bra å høre EA klarer å styre seg.
 
#15
Kan se litt artig ut dette ja ;) Men dette er ikke neste BF spillet i selve serien. Mener og ha lest at de også arbeider på ett annet Battlefield spill også, hvis jeg ikke da tar helt feil. Uansett dette skal nå testes ;)
Sikker på ;) at du skal ;) teste det da? ;);)


Grafikkmessige er jo greia en jævlig grov ripoff, men jeg tror ikke man kommer til å høre så mye om det, da det er, som nevnt, ganske langt under TF2 på den fronten.

Ellers så det jo jævlig moro ut egentlig, utrolig at det faktisk kommer et WW2 spill hvor nazister ikke er brannstiftende voldtektsmenn som skal spise bestemoren din.

(hele greia med at man kan sitte på vinger er vel med nå fordi det var evig kredz å gjøre det i orginale BF:wizard:)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
... Bortsett fra at det faktisk ikke er nazister, da. Jepp, de har døpt om begge sidene til sånn fryktelige nøytrale ting for ikke å støte noen, så nå er det The Royal Army (amerikanerne) mot The National Army (tyskerne). >_<

Eivind: Jepp, sikkert. Men det at de gjenkjenner det og implementerer det bevisst er ganske kult, og varsler bra om hvordan de vil spillet skal fungere. Litt sånn som TF2 med rocket jumping, igrunn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Så... Team Fortress 2 har ikke lenger rocket-jumping, eller? :blunk:

Og ellers går det da ikke på ramme alvor an å mene at det har noe å si om spillet omhandler tyskere mot usanere, de grønne mot de røde eller hestene mot vaskebjørnene?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#18
Har ikke altfor mange formeninger om spillet siden traileren er det eneste jeg har sett av det, men traileren selv var da noe for seg selv. Det er så lite humor i spill disse dager. Jeg tror portal var det siste spillet jeg virkelig lo av.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#19
Yeti: TF2 har rocket-jumping som en viktig del av soldat-klassen. Det er mange steder (capture points o.l.) som kan nås raskere med en liten rocket-jump i bytte mot helse som kan være hendig når du skal forsvare stedet, og andre steder som kun kan nås med rocketjump. Den taktiske fordelen oppveies av helsetapet, men det åpner for mange nye og spennende fremgangsmåter.

Og dessuten: Fy skamme deg for at du ikke har spilt et slikt gullspill!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
...

Øh, det jeg mente var at Nicholas skrev som om Team Fortress 2 ikke har rocket-jumping. Jeg skaffa meg Team Fortress 2 på release, så jeg veit at det er med rocket-jumping i spillet. :p